הצעת הרכש בדלק אנרגיה - פעם שלישית גלידה?
בתחילת החודש, הודיעה קבוצת דלק בראשות יצחק תשובה, על כוונתה למחוק את מניות דלק אנרגיה מהמסחר ולהופכה לחברה פרטית. ע"פ נוסח ההודעה, תוקם חברה חדשה אשר תיקרא "דלק תמלוגים", אליה יועברו זכויותן של דלק קבוצה ודלק אנרגיה לקבלת תמלוגים מחלקה של דלק קידוחים יהש, בגז שיופק מנכסי הנפט שלה. בהמשך ההודעה, מצוין כי הוחלט לרשום לחברת "דלק תמלוגים" מניות נוספות אשר יוצעו בהצעת מכר למחזיקי דלק אנרגיה במסגרת הצעת רכש חליפין מלאה.
אין זו הפעם הראשונה בה מנסה קבוצת דלק למחוק את מניות דלק אנרגיה מהמסחר באמצעות הצעת חליפין. מאז ההכרזה הרשמית אודות תגלית לוויתן בשלהי 2010, רשמה הקבוצה מספר לא מבוטל של כישלונות צורמים. כל ניסיונותיה להפוך את חברת דלק אנרגיה לפרטית עלו בתוהו. בטבלה הנ"ל מופרטים פרטי הצעות הרכש:
באוגוסט 2011, פרסמה קבוצת דלק הצעת רכש חליפין לרכוש את מניות דלק אנרגיה בתמורה ל-27 יה"ש של דלק קידוחים ו-472 יה"ש של אבנר. הצעה זו זכתה לכתף קרה מצד פעילי אחד העם. שכן, מבחינת כדאיות הצעה התברר כי אין תמריץ כספי למחזיקי דלק אנרגיה. שער מניית דלק אנרגיה ביום ההצעה היה 1,300 ש', וכך גם חבילת התמורה.
כשבועיים לאחר מכן, החליטו קברניטי קבוצת דלק לשפר את ההצעה ולהוסיף עוד כ-9 יה"ש של דלק קידוחים להצעה המקורית. גם הצעה זו, שהוסיפה למעלה מ-100 ש' לשווי חבילת התמורה, זכתה להיענות נמוכה מצד המשקיעים. בחודש יולי 2012, יצאה קבוצת דלק בניסיון נוסף בהצעת רכש חליפין. הפעם, כללה חבילת התמורה מרכיב מזומן של 70.4 ש'. בדומה להצעה הראשונה, קבוצת דלק שיפרה את חבילת התמורה והגדילה את כמות יה"ש. אך גם זה לא הועיל.
ע"פ הערכותינו, גם דינה של הצעת החליפין החדשה ידועה מראש וצפויה להיכשל. למעשה, הרושם שנוצר הוא שכל הצעות הרכש שניתנו עד כה, לצורך הפיכת דלק אנרגיה לחברה פרטית, מיטיבות רק עם המציעה (קבוצת דלק) ולא מספקות לניצעים תמורה הוגנת. טוב תעשה המציעה, אם תציע כסף מזומן בלבד תמורת מניות הציבור, ולא תסתפק בהצעות רכש חליפין.
חשוב להבין, היענות להצעת רכש הינה אירוע מס לכל דבר ועניין. ניצעים אשר יענו בחיוב להצעה, יאלצו לשלם את חבות המס בגין הרווחים שנוצרו להם בגין ההחזקה בנייר. יתרה מזאת, הצעת רכש חליפין מקשה על ניתוח שווי חבילת התמורה שתתקבל בפועל. שכן, מרגע פרסום מפרט ההצעה, שחקני שוק מתוחכמים, הפועלים באמצעות אסטרטגיות Long/Short, מנצלים את העיוותים שנוצרים בשערי המניות/יה"ש, ובכך מוסיפים מרכיב נוסף על חוסר הוודאות של הניצעים.
- 9.אביב המבין 14/03/2013 09:26הגב לתגובה זואולי 10% מהרווח בחברה. לכן הנוכל רוצה לקנות אותה יום לפני פרסום הסיבה.
- 8.תשובה עליי גלידה במקדונלד ב 1.99 (ל"ת)ביטון 14/03/2013 07:51הגב לתגובה זו
- 7.פיקצ'ו 14/03/2013 07:50הגב לתגובה זועד היום נתנו בדלק אמון וקנינו את הניירות אך כשיש רווח עדתידי צפוי רוצה תשובה לקנות את החברה במחיר זו אשר לא משקף את הרווח העתידי והקרוב
- 6.גלידה פינגווין הולך? (ל"ת)יוד 14/03/2013 07:47הגב לתגובה זו
- 5.במחיר של 2000 ש"ח למניה - אני מסכים להענות (ל"ת)חד עין 13/03/2013 19:42הגב לתגובה זו
- 4.נפגע תשובה 13/03/2013 12:21הגב לתגובה זובדלק נדלן קיבלנו רק 30 אחוז מההשקעה, באגח חדש שאינו סחיר ל 7 שנים קדימה.
- 3.אחד העם 13/03/2013 12:01הגב לתגובה זואם קופ״ג שלי נענית להצעה, אני תובע אותם
- 2.מנפגעי תשובה 13/03/2013 10:41הגב לתגובה זוחזיר בעל כיסים מלאים שמרושש את מעמד הביניים שחסך והשקיע בו, תשובה איש לא ישר מלשון המעטה. יש לדרוש חקיקה שמכל הגופים המוסדיים לא יוכלו להשקיע בחברות שביצעו תספורות.
- 1.מעניין מאוד, קצר ולעניין כן ירבו. (ל"ת)יצחק 13/03/2013 10:39הגב לתגובה זו

על ניהול סיכונים: איך נזהה את הקרנף האפור?
החל מרכישת רכב סיני, דרך קניית דירה במגדלים הסמוכים לקריה בת"א, המשך במבנה תיק ההשקעות ועד רכישת ווילה באזור כפרי שקט ביוון, כל אלו טומנים בחובם סיכונים פיננסיים שרוב הציבור הישראלי מתעלם מהם על אף שהכתובת על הקיר
אז מזל טוב, קניתם רכב סיני. עלה על דעתכם שיתכן ולסינים יש מתגי השבתה מרחוק ושאם הם יחליטו לגרום כאוס בעולם המערבי הם יפעילו אותם וגם הרכב שלכם יהיה מושבת? ככל שהרכב הופך ליותר “חכם” ומחובר לאינטרנט ומכאן לשליטה מרחוק, לעדכונים אלחוטיים ולמערכות ניטור מרחוק, כך מתרחבים שטחי הפגיעה שלו בהתקפות סייבר.
כבר כיום קיימות מערכות שמאפשרות להשבית מנוע מרחוק, למשל כשמדווח שהרכב נגנב, או כחלק ממערכת ניהול צי רכבים. הפקודה מגיעה דרך רשת סלולרית או תקשורת דיגיטלית, ומנותבת אל יחידת הבקרה של המנוע או למערכת הדלק החשמלית. מדוע שהסינים יעשו שטות כזו בכלל? ודאי שלא סתם ככה. אך זה עלול לקרות במצב קיצוני של חרם מערבי עליהם בעקבות פלישה שלהם לטאיוואן ולחץ לא קונבנציונלי שהם יפעילו בחזרה על העולם המערבי, כדי להסיר את החרם ולהכשיר להם את כיבוש טאיוואן.
זה נשמע מדע בדיוני נכון? אלא שה-CIA לוקח את זה התרחיש הזה מאד ברצינות. אולי גם לכם כדאי לקחת את זה כתרחיש אפשרי ולחשוב שוב על רכישת רכב סיני, לא?
מדהים שלמשרד הביטחון לקח כ"כ הרבה שנים להבין שהכנסת רכבים סיניים לתוך מתקנים סודיים שלנו עלולה להיות קצת בעייתית. מדהים שהם רכשו כאלו לציי הרכב של צה"ל במכרזי ליסינג לרכבי קצינים ונגדים. בעצם לא מדהים אחרי שהבנו את ליקוי המאורות של 7 לאוקטובר.
- השקל חונק את הסטארט-אפים - מה אפשר לעשות?
- החשיבות בחיסול אנשי הכספים והמקרה האיראני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחות שקיימתי בעבר הסברתי מדוע לא כדאי לקנות דירה שסמוכה למתקן ביטחוני ישראלי רגיש ואנשים חשבו שאני "מגזים". כעת מתברר שלקנות דירת פאר באחד המגדלים הנוצצים ליד הקריה בת"א אינו רעיון טוב כל כך, בגלל הסכנה של הטילים האיראניים. מישהו תמחר את זה במחיר הדירות שם? דרך אגב, קיים גם סיכון ברכישת דירה הסמוכה לתחנת דלק.

על ניהול סיכונים: איך נזהה את הקרנף האפור?
החל מרכישת רכב סיני, דרך קניית דירה במגדלים הסמוכים לקריה בת"א, המשך במבנה תיק ההשקעות ועד רכישת ווילה באזור כפרי שקט ביוון, כל אלו טומנים בחובם סיכונים פיננסיים שרוב הציבור הישראלי מתעלם מהם על אף שהכתובת על הקיר
אז מזל טוב, קניתם רכב סיני. עלה על דעתכם שיתכן ולסינים יש מתגי השבתה מרחוק ושאם הם יחליטו לגרום כאוס בעולם המערבי הם יפעילו אותם וגם הרכב שלכם יהיה מושבת? ככל שהרכב הופך ליותר “חכם” ומחובר לאינטרנט ומכאן לשליטה מרחוק, לעדכונים אלחוטיים ולמערכות ניטור מרחוק, כך מתרחבים שטחי הפגיעה שלו בהתקפות סייבר.
כבר כיום קיימות מערכות שמאפשרות להשבית מנוע מרחוק, למשל כשמדווח שהרכב נגנב, או כחלק ממערכת ניהול צי רכבים. הפקודה מגיעה דרך רשת סלולרית או תקשורת דיגיטלית, ומנותבת אל יחידת הבקרה של המנוע או למערכת הדלק החשמלית. מדוע שהסינים יעשו שטות כזו בכלל? ודאי שלא סתם ככה. אך זה עלול לקרות במצב קיצוני של חרם מערבי עליהם בעקבות פלישה שלהם לטאיוואן ולחץ לא קונבנציונלי שהם יפעילו בחזרה על העולם המערבי, כדי להסיר את החרם ולהכשיר להם את כיבוש טאיוואן.
זה נשמע מדע בדיוני נכון? אלא שה-CIA לוקח את זה התרחיש הזה מאד ברצינות. אולי גם לכם כדאי לקחת את זה כתרחיש אפשרי ולחשוב שוב על רכישת רכב סיני, לא?
מדהים שלמשרד הביטחון לקח כ"כ הרבה שנים להבין שהכנסת רכבים סיניים לתוך מתקנים סודיים שלנו עלולה להיות קצת בעייתית. מדהים שהם רכשו כאלו לציי הרכב של צה"ל במכרזי ליסינג לרכבי קצינים ונגדים. בעצם לא מדהים אחרי שהבנו את ליקוי המאורות של 7 לאוקטובר.
- השקל חונק את הסטארט-אפים - מה אפשר לעשות?
- החשיבות בחיסול אנשי הכספים והמקרה האיראני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחות שקיימתי בעבר הסברתי מדוע לא כדאי לקנות דירה שסמוכה למתקן ביטחוני ישראלי רגיש ואנשים חשבו שאני "מגזים". כעת מתברר שלקנות דירת פאר באחד המגדלים הנוצצים ליד הקריה בת"א אינו רעיון טוב כל כך, בגלל הסכנה של הטילים האיראניים. מישהו תמחר את זה במחיר הדירות שם? דרך אגב, קיים גם סיכון ברכישת דירה הסמוכה לתחנת דלק.