הודות לבלאק פריידיי - אמזון עולה עד 2%
המסחר המקוון בארה"ב צפוי לשבור שיא של 241 מיליארד דולר בעונת החגים; מניית אמזון עולה על רקע התחזיות האופטימיות לסייבר מאנדיי
הזינוק המרשים במכירות הבלאק פריידיי ממשיך להדהד בוול סטריט, כשהצרכנים האמריקאים צפויים להוציא סכומי עתק גם ביום הקניות המקוון - סייבר מאנדיי. לפי נתוני חברת אדובי, הצרכנים הוציאו 10.8 מיליארד דולר ביום שישי השחור, עלייה של 10.2% בהשוואה לשנה שעברה. הנתונים מצביעים על עונת חגים חזקה במיוחד. בחודש נובמבר בלבד הסתכמו הקניות המקוונות ב-107.3 מיליארד דולר, ועל פי התחזיות, סך ההוצאות המקוונות בעונת החגים כולה צפוי להגיע לשיא של 241 מיליארד דולר. מניית אמזון AMAZON , ענקית המסחר המקוון, משקפת את האופטימיות בשוק ועולה עד 2% לאחר שעלתה ב-1.1% ביום שישי. לעומתה, מניית פלטפורמת המסחר המקוון אטסי יורדת עד 0.5%. תופעה בולטת נוספת היא הזינוק בשימוש בשירותי "קנה עכשיו, שלם אחר כך" (BNPL). בחודש נובמבר הסתכם היקף העסקאות בשירותים אלה ב-7.6 מיליארד דולר, ולפי תחזיות אדובי, היקף השימוש צפוי להגיע לשיא יומי חדש של 993 מיליון דולר בסייבר מאנדיי. צמיחה זו בהיקפי הקניות המקוונות מסמנת שינוי משמעותי בהרגלי הצריכה של האמריקאים, כשהם מעדיפים יותר ויותר את הנוחות של הקניות באינטרנט על פני הביקור הפיזי בחנויות, במיוחד בתקופת החגים העמוסה.