לא עוצרת: אנבידיה עקפה את הציפיות - יורדת עד 3% באפטר
ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA CORP דיווחה בתוצאותיה לרבעון השלישי על רווח למניה של 81 סנט על הכנסות של 35.1 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 33.1 מיליארד דולר. למרות שעקפה את הציפיות, נראה שהמשקיעים עדיין לא החליטו אם זה מספיק טוב והמניה נסחרת בירידות של עד 3% במסחר המאוחר. כנראה שהתשובה תתקבל לאחר שיחת המשקיעים.
אנבידיה צופה המשך צמיחה ברבעון הרביעי, עם תחזית הכנסות של 37.5 מיליארד דולר (±2%). החברה מצפה לשולי רווח גולמי 73.5% non-GAAP, והוצאות תפעול של כ-4.8 מיליארד דולר.
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, אמר כי "עידן הבינה המלאכותית נמצא בעיצומו, מניע מעבר גלובלי למחשוב אנבידיה. הביקוש לארכיטקטורת Hopper והציפייה ל-Blackwell - שנמצא בייצור מלא - הם מדהימים."
מגזר מרכזי הנתונים המשיך להוביל את הצמיחה עם הכנסות שיא של 30.8 מיליארד דולר, זינוק של 112% בהשוואה לשנה שעברה וטוב מצפי האנליסטים ל-29 מיליארד. המגזר נהנה מהשקת מערכות H200 בשירותי ענן מובילים כולל AWS, CoreWeave ו-Microsoft Azure. החברה הרחיבה את נוכחותה הגלובלית במגזר זה עם פרויקטים משמעותיים, כולל הקמת מחשב-העל הריבוני הגדול ביותר בדנמרק המבוסס על 1,528 יחידות H100, ושיתוף פעולה עם SoftBank להקמת מחשב-העל החזק ביותר ביפן.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכנסות מגזר הגיימינג הסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר, עלייה של 14% מהרבעון הקודם ו-15% משנה שעברה. האנליסטים ציפו ל-3 מיליארד. אנבידיה חגגה 25 שנה ל-GeForce 256, כרטיס המסך הראשון בעולם, והציגה התקדמות משמעותית בטכנולוגיות AI למשחקים. החברה החלה במשלוח מחשבי RTX AI חדשים מ-ASUS ו-MSI, המציעים ביצועי AI של 321 טריליון פעולות בשנייה, עם יכולות Microsoft Copilot+ הצפויות ברבעון הבא.
מגזר הרכב הציג צמיחה מרשימה של 72% לעומת השנה שעברה, עם הכנסות של 449 מיליון דולר. וולוו הכריזה על השקת SUV חשמלי חדש המבוסס על מחשוב אנבידיה, והחברה השיקה כלי AI וסימולציה חדשים לפיתוח רובוטים.
ענקית השבבים מתמודדת עם עתיד לא ודאי לאור הצהרותיו של דונלד טראמפ על כוונתו להטיל מכסים גורפים על מוצרים מרחבי העולם. במיוחד מדאיגים האיומים להטיל מכסים על שבבים המיוצרים בטייוואן, מהלך שעשוי להוות אלטרנטיבה לחוק ה-CHIPS, שנועד להחזיר את ייצור המוליכים למחצה לארצות הברית.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
רוב מוחלט של השבבים של אנבידיה מיוצרים על ידי TSMC. הטלת מכסים עלולה להוביל את אנבידיה לאחת משתי אפשרויות: העלאת מחירי שבבי ה-AI שלה, מה שיפגע בשולי הרווח, או גלגול העלויות הנוספות ללקוחות.
יצרנית השבבים נהנית מהיסטוריה חיובית סביב פרסום הדוחות הכספיים - מאז 2014, המניה עלתה בממוצע ב-3.8% ביום שלאחר פרסום התוצאות, ב-4.8% בשבוע שלאחר מכן, וב-6.8% בחודש העוקב.
- 9.לא נגעתי באענבידעב נמכרה ב148 לא שווה יותר (ל"ת)זיסמן 21/11/2024 08:13הגב לתגובה זו
- 8.טוב שיש פוטים גם על תל אביב וגם על נסדק (ל"ת)שרית 21/11/2024 08:13הגב לתגובה זו
- 7.השווקים גמורים קריפטון פורח לא לקנות כלום עד דצמבר (ל"ת)מנחם 21/11/2024 08:12הגב לתגובה זו
- 6.פתחנו מיזה כמה ימים שורט פועלים שורטאל על על וצים אתמול (ל"ת)סלסה פראג 21/11/2024 08:11הגב לתגובה זו
- 5.שורט אינבדיה מצויין שורט צים שורט פועלים וגם פלנטיר (ל"ת)שרון ליפשיץ 21/11/2024 08:10הגב לתגובה זו
- 4.השוק האמריקאי בתחילתו של גסיסה שלנו מת מזמן (ל"ת)עודד 21/11/2024 08:09הגב לתגובה זו
- 3.מימוש בלבד (ל"ת)21/11/2024 03:35הגב לתגובה זו
- 2.מחכים לשיחת המשקיעים (ל"ת)עמי 21/11/2024 00:46הגב לתגובה זו
- 1.משה 20/11/2024 23:32הגב לתגובה זומישהו יכול להסביר את ההגיון?
- רועי 21/11/2024 07:10הגב לתגובה זוהנסיון של העיתונאים להסביר את זה בתור "אכזבה" של משקיעים מכך שהמנייה לא עקפה בהרבה את הציפיות אלא רק במעט זה רק נסיון למצוא הגיון בכאוס. האמת, לדעתי, שזה הכל אלגו-טרייד. זה דפוס פעולה ידוע לנסות לרכב על התנודתיות במנייה יש לזה אפילו שם (שכחתי, תחפש). לקראת פרסום הדוחות קונים פוזיציות (בשני הכיוונים) ולאחר הדוחות מוכרים. לדעתי מכיוון שאין ממש בהלת קנייה (של משקיעים אמיתיים, כי הדוחות בסדר ולא "מתפוצצים") אז האלגו מממשים וסוגרים פוזיציות. מי ש"מאוכזב" זה המחשבים.
- היא עקפה את תחזיות האנליסטים, לא את ציפיות המשקיעים (ל"ת)משה 21/11/2024 05:57הגב לתגובה זו
- רועי 21/11/2024 03:57הגב לתגובה זוגם בדוחות הקודמים שהיו מצוינים המניה ירדה הבעיה היא שלמרות שהדוחות טובים, הציפיות של השוק זה לפחות 10 אחוז מעבר לתחזיות אז האלגוריתמים מוכרים אבל המניה ירדה ל138 ועלתה שוב זו מניה שפשוט להחזיק קשה לסחור בה
- הציפיות (ל"ת)21/11/2024 01:36הגב לתגובה זו
- כמו בתוכנה יש "!" (ל"ת)bash 21/11/2024 00:18הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
