נטפליקס
צילום: יחצ

מייסד נטפליקס מכר מניות ב-200 מיליון דולר וזו רק ההתחלה

על פי התוכנית, הייסטינגס רשאי למכור עד 2,603,399 מניות עד ליולי 2033, כאשר נכון להיום נותרו לו עוד 2,279,467 מניות למכירה; במחיר הנוכחי של המניה, העומד על 772.07 דולר, שווי המניות שנותרו למכירה מגיע ל-1.76 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (2)
נושאים בכתבה נטפליקס

מניית נטפליקס  NETFLIX ממשיכה לשבור שיאים, וריד הייסטינגס, המייסד המשותף של ענקית הסטרימינג, מנצל את ההזדמנות למימוש אחזקותיו. הייסטינגס, המכהן כיום כיו"ר הדירקטוריון המבצע של החברה, כבר מכר מניות בשווי של כמעט 200 מיליון דולר במסגרת תוכנית המסחר הנוכחית שלו - וזו רק ההתחלה.

נתוני המסחר מראים כי מאז אימוץ תוכנית המסחר האוטומטית שלו באוגוסט 2023, הייסטינגס מכר 323,932 מניות בתמורה ל-186.3 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 575.27 דולר למניה. תוכניות מסחר אלו, המוכרות כתוכניות Rule 10b5-1, נועדו למנוע מצב בו בכירים מנצלים מידע פנים לטובתם, כאשר המכירות מתבצעות באופן אוטומטי על פי פרמטרים שנקבעו מראש.

מה שמעניין הוא שכאשר התוכנית החלה לפעול בנובמבר 2023, מחיר המניה עמד על 435.33 דולר בלבד. מאז, המניה זינקה ביותר מ-50% השנה והגיעה לשיא חדש. על פי התוכנית, הייסטינגס רשאי למכור עד 2,603,399 מניות עד ליולי 2033, כאשר נכון להיום נותרו לו עוד 2,279,467 מניות למכירה.

במחיר הנוכחי של המניה, העומד על 772.07 דולר, שווי המניות שנותרו למכירה מגיע ל-1.76 מיליארד דולר. התוכנית מבצעת מכירות של בין 20,000 ל-80,000 מניות בסביבות יום המסחר הראשון של כל חודש, היקף שאינו משמעותי ביחס למחזור המסחר היומי הממוצע של המניה העומד על 3.1 מיליון מניות.

מעניין לציין כי מתוך 11 ימי המסחר בהם בוצעו מכירות במסגרת התוכנית, המניה סיימה ארבעה ימים בעליות ושבעה ימים בירידות. עם זאת, נראה כי אין השפעה משמעותית על מחיר המניה בטווח הארוך, שכן היא ממשיכה במגמת העלייה הכללית שלה.

רק אתמול דיווחנו כי שני דירקטורים ותיקים בחברת הסטרימינג מתכוונים למכור מניות בשווי של כ-9 מיליון דולר כל אחד, על רקע שיאים חדשים במחיר המניה של החברה.  ריצ'רד ברטון, דירקטור בנטפליקס מאז 2002, אימץ ב-26 ביולי תוכנית מכירה מסוג Rule 10b5-1, המאפשרת לו למכור עד 12,062 מניות נטפליקס עד סוף שנת 2025. לפי מחיר השיא האחרון, שווי המניות הללו מגיע לכ-9.3 מיליון דולר. תוכנית זו כוללת אפשרות למימוש אופציות שהובשלו ומכירת המניות הנובעות מכך.

במקביל, טימותי היילי, דירקטור בנטפליקס מאז 1998, אימץ ב-6 באוגוסט תוכנית למכירת עד 11,737 מניות, בשווי של כ-9.1 מיליון דולר, עד נובמבר 2025. המכירות יתבצעו באמצעות נאמנויות והשותפות שבהן היילי מחזיק תפקידים מרכזיים.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משמיד הבתולות 24/10/2024 16:12
    הגב לתגובה זו
    כולם מוכרים הם יודעים משהו ששאר 95% לא מודעים אליו
  • 1.
    לרון 23/10/2024 10:52
    הגב לתגובה זו
    הקטנים,כולל אותי ,לפחות צריכים להיזהר מ FOMO
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.