מניית Arm נופלת ב-16% - האנליסטים חושבים שזו הזדמנות קנייה
מניית מעצבת השבבים הבריטית Arm ARM HOLDINGS נסחרת בירידות שערים חדות למרות שהחברה דיווחה לרבעון הראשון הפיסקאלי שלה על עלייה של 39% בהכנסות. הסיבה לכך היא ההכנסות מתמלוגים של החברה, שעמדו על 467 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-492 מיליון דולר. לפי Arm, הירידה בתמלוגים נבעה מחולשה במגזר הציוד ל-IOT ורשת.
יצרניות השבבים רוכשות בעצם רישיון לעיצוב השבבים של Arm ולאחר מכן משלמות תמלוגים עבור כל שבב שנמכר. העיצובים של החברה נמצאים בכל מקום בשוק הסמארטפונים ו-Arm שמה לעצמה למטרה להתרחב גם בשוק המעבדים למחשבים אישיים ושרתים מתקדמים.
מניית החברה זינקה ב-92% עד כה השנה, בעקבות התלהבות המשקיעים מהשימוש הנרחב שנעשה בעיצוביה של החברה בשוק הסמארטפונים והמחשבים התומכים בבינה מלאכותית. לכן בוול-סטריט הניחו שכל פספוס יגרום לירידות חדות במניה.
"אנו רואים כל לחץ על המניות בטווח הקרוב כהזדמנות קנייה אטרקטיבית במיוחד, שכן הסיכונים עשויים לרדת ברבעון הנוכחי", כתבו בבנק אוף אמריקה. "בינתיים הזינוק בהכנסות מתמלוגים, עם גידול דו ספרתי שנתי הוא אינדיקטור מוביל לגודל אימוץ הטכנולוגיה של Arm וההמרה בסופו של דבר להכנסות".
- ARM נופלת ב-9% - התחזית לרבעון הבא מאכזבת
- סיוה בשת"פ עם ARM: "שוק שיגיע ל-300 מיליארד דולר עד 2030"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המסחר ב-Arm הוא תנודתי במיוחד גם בעקבות הכמות הקטנה של מניות הזמינות למסחר, כאשר סופטבנק מחזיקה ב-90% מ-Arm והנפיקה אותה בשנה שעברה.
בג'יי פי מורגן סבורים כי Arm יכולה לראות שיעור צמיחה CAGR של 20% או יותר בשנים הקרובות. בין הסיבות לכך, האנליסטים מציינים: "קניין רוחני גדול יותר שמוביל לשיעור תמלוגים גבוה יותר, עלייה בנתח השוק לעומת ארכיטקטורות מחשוב אחרות וחדירת השוק ההולכת וגוברת של Arm לפלחים עם צמיחה גבוהה יותר כמו בינה מלאכותית ומרכזי נתונים".
מעצבת השבבים רשמה רווח למניה של 40 סנט, בעוד האנליסטים ציפו ל-34 סנט. הכנסות החברה עמדו על 939 מיליון דולר, לעומת 675 מיליון דולר שנה קודם לכן. בוול-סטרייט ציפו ל-906 מיליון דולר.
- 4.מתחרה לאינוידיה 03/08/2024 05:10הגב לתגובה זומתחרה לאינוידיה
- 3.תכף הכול חוזר חברה מתחרה לאינוידיה . 03/08/2024 05:10הגב לתגובה זותכף הכול חוזר חברה מתחרה לאינוידיה .
- 2.בתור התחלה להתראות ב-77 $ (ל"ת)קשקש 01/08/2024 22:15הגב לתגובה זו
- 1.קובי 01/08/2024 21:34הגב לתגובה זולקחו שורטים חברה מעולה היזדמנות ליקנות קשה ליקנות בתחתית החבית
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
