אינטל
צילום: טוויטר

אחרי ההשקות של המתחרות: מנכ"ל אינטל רוצה להשיב מלחמה

אחרי ש-AMD ואנבידיה השיקו את מעבדי הבינה המלאכותית החדשים שלהם, היום הגיעה תורה של אינטל להכריז על מוצרים חדשים וגם לענות למבקרים; האם זה יספיק כדי להחזיר את מעמדה שנשחק בשנים האחרונות?

איתן גרסטנפלד | (4)

אחרי AMD ואנבידיה היום הגיע גם תורה של יצרנית השבבים אינטל INTEL CORPORATION להכריז על שבבי בינה מלאכותית חדשים. במסגרת כנס Computex, הנערכך בטייוואן ומרכז את החברות הגדולות בתחום, פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל הציג את המוצרים החדשים שיעזרו לחברה להשיב את מעמדה ביחס למתחרות.

אינטל הציגה את המעבד שלה עבור מרכזי נתונים, Xeon 6 עם ליבות יעילות יותר שיאפשרו למפעילים לצמצם את השטח הנדרש למשימה נתונה לשליש מהחומרה ביחס לדור הקודם. בדומה למתחרותיה אינטל הציגה מדדים שהראו שהמוצר החדש שלה טוב משמעותית מהאפשרויות הקיימות בשוק. זאת לאחר שמנכ"לי AMD וקוואלקום, עשו שימוש במעבדים של אינטל כחלק מהנאום שלהם בכנס, ל כדי להראות עד כמה הם מתקדמים בהיבטים מסוימים של טכנולוגיה.

גלסינגר ניצל את הבמה שנתינה לו כדי לעקוץ חזרה את מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג, שטען שמעבדים מסורתיים כמו של אינטל אינם רלוונטים בעידן הבינה המלאכותית. "בניגוד למה שג'נסן רוצה להאמין, חוק מור חי וקיים", הוא אמר, והדגיש כי לאינטל יהיה תפקיד מרכזי בהפצת הבינה המלאכותית כספקית המובילה של שבבי PC. "אני חושב על זה כמו האינטרנט לפני 25 שנה, זה כל כך גדול", אמר גלסינגר. "אנחנו רואים בזה את הדלק שמניע את תעשיית המוליכים למחצה ליעד של טריליון דולר עד סוף העשור".

שבבי הבינה המלאכותית של אינטל גאודי, יוצעו על ידי שותפים כמו חברת דל Dell  DELL TECHNOLOGIES INC ו-Inventec. מחירו של הגאודי 2 יהיה 65,000 דולר, ואילו הגרסא המשופרת גאודי 3 תימכר תמורת 125,000 דולר. גאודי 3 מורכב מ-8,192 מאיצי,ם ואינטל מעריכה שהוא מציע זמן מהיר יותר של עד 40% לאימון מודל בינה מלאכותית בהשוואה למעבד המקביל של אנבידיה (Nvidia H100). אינטל גם אמרה ש-Gaudi 3 יהיה מהיר פי שניים מה-H100 של Nvidia בביצוע משימות הסקת AI, כפי שנמדד בדגמים פופולריים כמו אלה מתוצרת Meta Platforms Inc. ו-Mistral. ייתכן שהיתרונות הללו לא יספיקו כדי להפיל את Nvidia מהראש בעיבוד AI במרכז הנתונים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חיים ל 05/06/2024 19:28
    הגב לתגובה זו
    גורם לפיטורי מהנדסים מעולים ומשאיר מנהלים כושלים
  • 2.
    בלבלן ביצים גלסינגר 05/06/2024 01:16
    הגב לתגובה זו
    אינטל 5 שנים אחורה - מינוס 34 אחוז. אנבידיה 5 שנים אחורה- פלוס 3000 אחוז. I rest my case
  • אינטל פרה מתה (ל"ת)
    חביב 05/06/2024 13:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איש קטן וממורמר 05/06/2024 01:08
    הגב לתגובה זו
    אינטל אף פעם לא התמקדה במטרה, תמיד ניסתה להקטין את המתחרות כדי להיראות רלוונטית.. חברה פח
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social