
האם האג"ח יחזירו את העליות בלוול סטריט? וגם: האם יונייטד מעניינת?
יום נתמקד במעקב אחרי השווקים בדיאלוג עם שאלת התיקון ומה שנכתב כאן לגביה ביום שני.
נתחיל עם ה - S&P500. ביום שני נכתב: ״בשביל לאמוד יעדי תיקון אנחנו משתמשים ביחסי פיבונאצ׳י. הם משורטטים כאן על התרשים לטווח הארוך ובולטות לעיין שתי אפשרויות: 4820 ו - 4700 - 4600 (אזור אותו ניתן להגדיר כהזדמנות).״ התיקון אכן מתקדם והיום בחרתי להציג אפשרות שניה למדידת יעדי פיבונאצ׳י מהנקודה שבה התחיל השרוול העולה אחריו אנחנו עוקבים. האזור שסימנתי בצהוב הוא אזור התמיכה שלנו והוא מורכב מהגבול התחתון של הענן, הגבול התחתון של פער המחיר ו - פיבונאצ׳י. נראה מה קורה שם ומה כוונות התיקון.
לגבי ה - VIX נאמר ביום שני: ״מי שהרים ראש במידה משמעותית הוא מדד ה - VIX. נראה שזו לא גחמה של רגע ותהיה פה עליה נוספת שלו שמתקשרת טוב לתיקון בשוק״ . נכון להיום ה - VIX עלה לנקודת מבחן משמעותית. סימנתי על הגרף. עליה שלו מעל 20 תהיה סימן לכללי משחק דוביים חדשים.
ביחס ל - GDX, קרן הסל לחברות כרית הזהב הגדולות, נאמר ביום שני: ״הגיעה אל רמת התנגדות ואולי גם סובלת מעצם העובדה שמדובר במניות אבל סביר שתיקון לכיוון 32 דולר יהיה הזדמנות להגדיל פוזיציה.״ ה - GDX נתן תבנית פטיש יפה מעל 32 והסתובב למעלה כך שנראה שהמגמה החיובית שם תקפה.
התחזקות הדולר היא עוד נושא שאנחנו בוחנים במפת השוק וביום שני נאמר: ״יש סיכוי טוב שהוא יעבור את רמת השיא האחרונה.״ נכון להיום הדולר לא התקדם בעליה אבל נתן סימני תמיכה טובים, לרבות מעל קו החצי של הנר העולה האחרון ולכן תחזית העלייה תקפה.
הבשורה של אגרות החוב
את שוק אגרות החוב אנחנו בוחנים על הגרף של TLT. ביום שני נכתב: ״בהנחה שאנחנו נמצאים בשלב של תעתועי אינפלציה ולא קאמבק של האינפלציה אז TLT לקראת 88 דולר יכולה להיות הזדמנות להצטייד באג״ח עם תשואות יפות. מתחת ל - 87.5 נבין שאנחנו הולכים למקום לא טוב.״ בינתיים ניכרים סימני תמיכה ותפנית באזור ה - 88 דולר ונראה שהם יחזיקו מעמד. סימן טוב לשוק.

רעיונות השקעה ומסחר
אחרי ענף התעופה אנחנו עוקבים תדיר בעזרת קרן הסל JETS. שווה לשים עין על UAL. מסיבה שאני לא יודע מניות התעופה לא משקפות את השגשוג של התיירות העולמית ואת הפוטנציאל להמשך שגשוגה. UAL נסחרת במכפיל 5.2. עלתה חדות אתמול לאור פרסום דו״ח (תומכת בכל גם ב- JETS). אפשר לנסות להצטרף לטיסה באזור 46.5.
