מיקרוסופט
צילום: אתר החברה
דוחות

מיקרוסופט עוקפת את ציפיות האנליסטים - נסחרת ביציבות באפטר

החברה רושמת רווח למניה של 2.93 דולר על הכנסות של 62 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 2.76 דולר על הכנסות של 61.03 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (7)

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט MICROSOFT מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני שלה של 2024 ורושמת רווח למניה של 2.93 דולר על הכנסות של 62 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 2.76 דולר על הכנסות של 61.03 מיליארד דולר.  מיקרוסופט דיווחה על הכנסות טובות מהצפוי בכל שלושת המגזרים העסקיים שלה. הכנסות Azure ושירותי ענן אחרים עלו ב-30%. החברה דיווחה כי שירותים הקשורים לבינה מלאכותית תרמו שש נקודות אחוז לצמיחת Azure ברבעון. ההכנסות ממגזר הענן הסתכמו ב-33.7 מיליארד דולר, לעומת הצפי של 32.21 מיליארד דולר. מגזר הענן החכם הכניס למיקרוסופט 25.88 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 25.29 מיליארד דולר. ההכנסות ממגזר המחשבים האישיים עמדו על 16.89 מיליארד דולר, לעומת צפי של 16.8 מיליארד דולר. הכנסות מגזר הפרודוקטיביות עמדו על 19.25 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 19.03 מיליארד דולר.  "גל המחשוב הגדול הבא מתחיל עכשיו, כאשר הענן של מיקרוסופט הופך את מודלי ה-AI המתקדמים ביותר לפלטפורמת המחשוב החדשה", אמר מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה. "עברנו מדיבור על בינה מלאכותית ליישום בינה מלאכותית בקנה מידה גדול". עוד הוסיף המנכ"ל כי "על ידי החדרת בינה מלאכותית בכל הטכנולוגיות שלנו, אנו זוכים ללקוחות חדשים ועוזרים להניע רווחי פרודוקטיביות בכל המגזרים". אחד השינויים שמיקרוסופט עשתה לאחרונה בפלטפורמות השונות שלה הוא האינטגרציה עם Copilot - אפליקצית הבינה המלאכותית שלה המבוססת על הטכנולוגיה של ChatGPT. נכון להיום, 40% מחברות פורצ'ן 100 כבר משתמשות ב-Copilot, ומעל ל-37 אלף בתי עסק רשומים לגרסה העסקית של האפליקציה, משמע מיקרוסופט כבר מכניסה ממנה כסף. המחיר החודשי של הגרסה העסקית של Copilot עומד על 30 דולר, ולכן האנליסטים צופים שהסגמנט הזה לבדו יוסיף לה בהמשך סדר גודל של 9 מיליארד דולר בהכנסות.  מיקרוסופט נסחרת לפי שווי של 3 טריליון דולר, לאחר שמניית החברה עלתה ב-8.6% מתחילת השנה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משקיע 31/01/2024 08:16
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר בצורה ברורה איך קורה שחברה מדווחת על ביצועים חיוביים בכל הפרמטרים והמניה יורדת?
  • המניה יורדת כי כל השוק יורד , מחכים לנאום פאוול (ל"ת)
    יצחק 31/01/2024 11:43
    הגב לתגובה זו
  • דני 31/01/2024 11:15
    הגב לתגובה זו
    מחיר המניה משקף ציפיות לתוצאות טובות יותר
  • דר' דום 31/01/2024 11:05
    הגב לתגובה זו
    מחיר המניה היום מגלם את הרווח העתידי (על בסיס הרווח בעבר, הצמיחה הפרמנטית, וציפיות החברה בשיחת הועידה). ומה מחיר המניה מלכתחילה? האם נראה לך סביר לשלם על המניה לפי הרווח השנתי כפול 36.92???? כלומר הכסף שתשקיע היום יוחזר אליך בצורת רווח של החברה רק בעוד 37 שנים ואז תתחיל להרוויח. בן כמה תהיה בעוד 37 שנים. מחיר הוגן של המדד בכלל, ומניית ענק שהצמיחה בה מוגבלת בגלל גודלה - הוא 15 שנים. כלומר מיקרוסופט צריכה ליפול ב60 אחוז כשתתפוצץ בועת הAI.
  • אתה חולמת (ל"ת)
    משקיע 31/01/2024 19:24
  • 1.
    צחי 30/01/2024 23:14
    הגב לתגובה זו
    ???
  • מחכים לנאום של נגיד הפד (ל"ת)
    יצחק 31/01/2024 11:41
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.