מיקרוסופט
צילום: אתר החברה
דוחות

מיקרוסופט עוקפת את ציפיות האנליסטים - נסחרת ביציבות באפטר

החברה רושמת רווח למניה של 2.93 דולר על הכנסות של 62 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 2.76 דולר על הכנסות של 61.03 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (7)

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט MICROSOFT מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני שלה של 2024 ורושמת רווח למניה של 2.93 דולר על הכנסות של 62 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 2.76 דולר על הכנסות של 61.03 מיליארד דולר.  מיקרוסופט דיווחה על הכנסות טובות מהצפוי בכל שלושת המגזרים העסקיים שלה. הכנסות Azure ושירותי ענן אחרים עלו ב-30%. החברה דיווחה כי שירותים הקשורים לבינה מלאכותית תרמו שש נקודות אחוז לצמיחת Azure ברבעון. ההכנסות ממגזר הענן הסתכמו ב-33.7 מיליארד דולר, לעומת הצפי של 32.21 מיליארד דולר. מגזר הענן החכם הכניס למיקרוסופט 25.88 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 25.29 מיליארד דולר. ההכנסות ממגזר המחשבים האישיים עמדו על 16.89 מיליארד דולר, לעומת צפי של 16.8 מיליארד דולר. הכנסות מגזר הפרודוקטיביות עמדו על 19.25 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 19.03 מיליארד דולר.  "גל המחשוב הגדול הבא מתחיל עכשיו, כאשר הענן של מיקרוסופט הופך את מודלי ה-AI המתקדמים ביותר לפלטפורמת המחשוב החדשה", אמר מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה. "עברנו מדיבור על בינה מלאכותית ליישום בינה מלאכותית בקנה מידה גדול". עוד הוסיף המנכ"ל כי "על ידי החדרת בינה מלאכותית בכל הטכנולוגיות שלנו, אנו זוכים ללקוחות חדשים ועוזרים להניע רווחי פרודוקטיביות בכל המגזרים". אחד השינויים שמיקרוסופט עשתה לאחרונה בפלטפורמות השונות שלה הוא האינטגרציה עם Copilot - אפליקצית הבינה המלאכותית שלה המבוססת על הטכנולוגיה של ChatGPT. נכון להיום, 40% מחברות פורצ'ן 100 כבר משתמשות ב-Copilot, ומעל ל-37 אלף בתי עסק רשומים לגרסה העסקית של האפליקציה, משמע מיקרוסופט כבר מכניסה ממנה כסף. המחיר החודשי של הגרסה העסקית של Copilot עומד על 30 דולר, ולכן האנליסטים צופים שהסגמנט הזה לבדו יוסיף לה בהמשך סדר גודל של 9 מיליארד דולר בהכנסות.  מיקרוסופט נסחרת לפי שווי של 3 טריליון דולר, לאחר שמניית החברה עלתה ב-8.6% מתחילת השנה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משקיע 31/01/2024 08:16
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר בצורה ברורה איך קורה שחברה מדווחת על ביצועים חיוביים בכל הפרמטרים והמניה יורדת?
  • המניה יורדת כי כל השוק יורד , מחכים לנאום פאוול (ל"ת)
    יצחק 31/01/2024 11:43
    הגב לתגובה זו
  • דני 31/01/2024 11:15
    הגב לתגובה זו
    מחיר המניה משקף ציפיות לתוצאות טובות יותר
  • דר' דום 31/01/2024 11:05
    הגב לתגובה זו
    מחיר המניה היום מגלם את הרווח העתידי (על בסיס הרווח בעבר, הצמיחה הפרמנטית, וציפיות החברה בשיחת הועידה). ומה מחיר המניה מלכתחילה? האם נראה לך סביר לשלם על המניה לפי הרווח השנתי כפול 36.92???? כלומר הכסף שתשקיע היום יוחזר אליך בצורת רווח של החברה רק בעוד 37 שנים ואז תתחיל להרוויח. בן כמה תהיה בעוד 37 שנים. מחיר הוגן של המדד בכלל, ומניית ענק שהצמיחה בה מוגבלת בגלל גודלה - הוא 15 שנים. כלומר מיקרוסופט צריכה ליפול ב60 אחוז כשתתפוצץ בועת הAI.
  • אתה חולמת (ל"ת)
    משקיע 31/01/2024 19:24
  • 1.
    צחי 30/01/2024 23:14
    הגב לתגובה זו
    ???
  • מחכים לנאום של נגיד הפד (ל"ת)
    יצחק 31/01/2024 11:41
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.