בעקבות הביקוש הנמוך: פדקס ו-UPS מחלקות הנחות ללקוחות

UPS ופדקס שולטות בתחום המשלוחים בארה"ב עם נתח שוק של כמעט 50% והכנסות משולבות של 191 מיליארד דולר. בעוד החיסכון הנוכחי בעלויות המשלוח רחוק עוד מלקזז שנים של עליות מחירים, חזרה לרמות ההנחות מהעבר צפויה לעזור משמעותית לחברות רבות
אדיר בן עמי |

קמעונאים בארה"ב ולקוחות אחרים של חברות המשלוחים פדקס FEDEX ו-UPS  UNITED PARCEL SERVICE מצליחים לראשונה מזה יותר מארבע שנים לקבל הנחות בקלות מחברות המשלוחים. זהו שינוי חד משנת 2021 והמחצית הראשונה של 2022 בהן חברות המשלוחים נהנו מביקוש רב בעקבות הזינוק בקניות אונליין ודחו בקשות להנחות. 

למעט שירות הדואר האמריקאי וחברת אמזון, UPS ופדקס שולטות בתחום המשלוחים בארה"ב עם נתח שוק של כמעט 50% והכנסות משולבות של 191 מיליארד דולר. החברות העלו מחירים ביותר מ-30% מ-2019 עד 2024 ודואגות לתמחור צמוד ואף זהה על מנת לשמר מבנה תמחור אחיד וכך לשמור על קו אחד בו אף אחת מהחברות לא מורידה או מעלה מחירים בצורה משמעותית וכך לא פוגעת בשניה.

החברות הגיעו למצב כיום בו הן צריכות להילחם על כל חבילה, מצב שהוא נהדר עבור השולחים. הביקוש "הרך" יצר סביבה בה לקוחות החברות יכולות לקבל הנחות וכך לצמצם את עלויות המשלוח. במהלך הרבעון השני התעריפים עבור שירותי המשלוחים צנחו מתחת לרמות של 2022 והם צפויים להמשיך לרדת גם ברבעון השלישי, לפי מדד TD Cowen/AFS Ground Extract Freight. אם הירידה אכן תתממש זאת תהיה הירידה הראשונה מאז המדד החל לאסוף נתונים משנה לשנה ב-2019. 

פדקס אמרה בהצהרה כי היא פועלת לפי אסטרטגיה בה התעריפים נקבעים על סמך גורמים כמו נפח, פלח עסקי וסוג המשלוח. ב-UPS אמרו כי הם לא משתמשים בהנחות כדרך היחידה להחזיר לקוחות שאבדו במהלך המשא ומתן מול איגוד העובדים והסכנה בשביתה. החברה הוסיפה כי היא דוגלת במשא ומתן על תעריפי המשלוחים על מנת לעודד לקוחות אטרקטיביים שיספקו רווחים או נפחים גבוהים ונמנעת ממשלוחים בעלות גבוהה. העמדה החדשה בה נמצאות החברות סייעה לחלק מהחנויות המקוונות להפחית עליות, מה שיתכן מאוד יגרום להורדת מחירים עבור הקונים. 

חנות הכלבו מייסי'ס וחברת הליסינג לאופנת מעצבים Rent the Runway - שתיהן לקוחות UPS - אמרו לאחרונה כי הן נהנות מחיסכון בעלויות משלוח בעקבות עסקה שסגרו לאחרונה, כולל הפחתה של 50 נקודות בסיס ברבעון השני למייסי'ס. השינוי ביחסי הכוחות היה מהיר בצורה יוצאת דופן, אמר קנת' מוייר, מנהל משא ומתן על תמחור לשעבר ב-UPS. מוייר הוסיף כי לאחרונה החברה שלו עזרה ללקוח לזכות בהנחה של 6.8 מיליון דולר מ-UPS, כשמוקדם יותר נדחתה בקשתו של אותו הלוקח להנחה בגובה 500 אלף דולר. 

על פי הדיווחים, למרות השוני בדרישות המשלוחים של החברות, הן נהנות לרוב מהנחות של בין 8% ל-12% ממחיר המחירון. ההנחות הללו דומות להנחות מהן נהנו החברות לפי הקורונה. בעוד החיסכון הנוכחי בעלויות המשלוח רחוק עוד מלקזז שנים של עליות מחירים, חזרה לרמות ההנחות מהעבר צפויה לעזור משמעותית לחברות רבות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צוקרברג מטא ריי באן
צילום: טוויטר

מטא מתכוננת להדיח את הסמארטפון: משקפיים חכמים ב-800 דולר בלבד

החברה תשיק בחודש הבא את "היפרנובה" - משקפיים עם מסך מובנה ויכולות מציאות רבודה שעשויים לשנות את כללי המשחק בטכנולוגיה האישית, בעוד המניה מתקרבת לשווי של 2 טריליון דולר

אדיר בן עמי |

מטאMeta Platforms -2.09%  , שהחלה את דרכה כפלטפורמת פייסבוק, מתכוננת להשיק בחודש הבא דגם חדש של משקפיים חכמים שעשוי לשנות את כללי המשחק בשוק הטכנולוגיה. המוצר, המכונה "היפרנובה", יגיע עם מסך פנימי ובמחיר מפתיע של כ־800 דולר בלבד.


המועד אינו מקרי. מניית מטא נסחרת כעת ב־765 דולר, קרוב לשווי שוק של 2 טריליון דולר – אבן דרך היסטורית שהחברה עדיין לא חצתה. כל עלייה מעל 796 דולר למניה תציב אותה במועדון החברות היקרות בעולם. השקעת מטא במשקפיים החכמים כבר נושאת פרי. החברה מכרה יותר משני מיליון זוגות של משקפי Ray-Ban Meta, שפותחו בשיתוף עם EssilorLuxottica. המכירות זינקו השנה ב־200%, ונתח השוק של מטא הגיע ל־73% בתחום המשקפיים החכמים.


הדגם הנוכחי מציע יכולות מוגבלות – צילום תמונות וסרטונים, השמעת אודיו ואינטראקציה בסיסית עם בינה מלאכותית. הדגם החדש צפוי להוות קפיצת מדרגה משמעותית, עם מסך מובנה שיאפשר חוויית מציאות רבודה מלאה.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, כבר שיתף את חזונו הרחב יותר: "מכשירים אישיים כמו משקפיים, שרואים מה שאנחנו רואים, שומעים מה שאנחנו שומעים ומתקשרים איתנו לאורך היום – יהפכו למחשבים האישיים המרכזיים שלנו", כתב בתזכיר פנימי.


מירוץ חימוש

מטא אינה מסתפקת בהצלחה הנוכחית. לאחרונה השקיעה החברה 3.5 מיליארד דולר נוספים ב־EssilorLuxottica, כדי לחזק את השותפות לקראת התחרות הצפויה עם גוגל, שמפתחת משקפיים מתחרים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

וול סטריט מסחר בורסה
צילום: רוי שיינמן
סקירה

הנאסד״ק יורד ב-1.2%; אינטל קופצת ב-7%, פאלו אלטו עם 4%

טאואר נוסקת, הום דיפו עולה למרות דוחות פושרים

צוות גלובל |

המניות הביטחוניות יורדות - גם המניות הביטחוניות בבורסה בת"א (לסקירת הבורסה בת"א: טאואר זינקה ב-9%, אנלייט יורדת 3% בעקבות הנפקה פרטית). וגם המניות הביטחוניות באירופה (מניות הביטחון באירופה נופלות על רקע מאמצי טראמפ). שלום פחות טוב למשקיעים במניות הביטחון מאשר מלחמה. נכון, התקציבים של מדינות אירופה צפויים לזנק, אבל אף אחד לא יודע מה יקרה עוד שנה ומה יהיו הצרכים של המדינות האלו. כשיש מלחמה אי אפשר שלא להתחמש. כשיש שלום זו כבר אופרה אחרת לגמרי.  אלביט מערכות יורדת היום עם כל התעשייה.


טאואר מזנקת - גילו אותה אחרי שלל המלצות. הזינוק בוול סטריט, הקפיץ את המניה בסגירה בת"א. הנה כמה המלצות מהזמן האחרון: "טאואר תזנק ב-29%"  טאואר מעלה תחזית הכנסות ואופנהיימר מעלים מחיר היעד.


המיקוד בשוק עובר אל עונת הדוחות של הקמעונאיות הגדולות, עם פרסום התוצאות של הום דיפו לרבעון השני. ענקית שיפוצי הבית מציגה רווח נמוך שהיה מהציפיות, אבל עדיין היא השאירה את התחזית השנתית על הרמה שהייתה מה שמוביל לתגובה חיובית אחרי שהמניה ירדה בטרום. בהמשך השבוע יגיעו הדוחות של לואו’ס, וולמארט וטרגט, שגם הן ישפכו אור על המצב של הצרכן האמריקאי בתקופה של אינפלציה שמתקררת אבל לא מספיק וגם מלחמת מכסים.

במקביל, המשקיעים ממתינים בדריכות לנאומו של יו"ר הפ' ג'רום פאוול, שייערך בסוף השבוע במסגרת הסימפוזיון השנתי בג'קסון הול. הציפיות בשוק הן להפחתת ריבית כבר בהחלטה הקרובה. דו"ח התעסוקה החלש של יולי, שכלל גם תיקונים כלפי מטה לנתוני חודשים קודמים, חיזק את ההערכות להפחתה של רבע אחוז. החוזים העתידיים משקפים הסתברות של כ־80% היינו מעל 90% אבל הסיכויים נחלשו, למרות שהם עדיין גבוהים מאוד. יש חלק מהמשקיעים שאפילו מהמרים על הורדה של חצי אחוז. כך או כך אם הפד לא יוריד ריבית התגובה בשוק תהיה קשה כמו שהוא בחר להעלות.

יום המסחר הקודם ננעל ברגיעה יחסית, כאשר מדד S&P 500 סגר בירידה קטנה של פחות מנקודה, ונשאר קרוב לשיא ההיסטורי אליו הוא הגיע בשבוע שעבר.