גנסן הוואנג מנכל אנבידיה
צילום: טוויטר
דוחות

אנבידיה עוקפת את ציפיות האנליסטים - המניה קופצת ב-7%

החברה רושמת רווח למניה של 2.7 דולר על הכנסות של 13.51 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 2.09 דולר על הכנסות של 11.09 מיליארד דולר. תחזית החברה לרבעון השלישי היא להכנסות של 16 מיליארד דולר, הצפי בשוק הוא ל-12.5 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (10)

חברת אנבידיה  NVIDIA COR מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני ועוקפת בגדול את הציפיות. החברה רושמת רווח למניה של 2.7 דולר על הכנסות של 13.51 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 2.09 דולר על הכנסות של 11.09 מיליארד דולר.

הרווח הגולמי עמד על 71.2% לעומת צפי של 70.1%, ההכנסות בסקטור הגיימינג עמדו על 2.49 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-2.38 מיליארד דולר. ההכנסות ממרכזי נתונים עמדו על 10.32 מיליארד דולר, בוול-סטריט ציפו ל-7.98 מיליארד דולר. החברה הודיעה גם על בייבאק של 25 מיליארד דולר. תחזית החברה לרבעון השלישי היא להכנסות של 16 מיליארד דולר, עם סטייה אפשרית של 2%, הצפי בשוק הוא ל-12.5 מיליארד דולר.

"עידן מחשוב חדש החל. חברות ברחבי העולם עוברות למחשוב על ובינה מלאכותית יצירתית", אמר ג'נסן הואנג מנכ"ל אנבידיה. "במהלך הרבעון ספקים גדולים של שירותי ענן הכריזו על תשתיות AI שמבוססות על NVIDIA H100. ספקי מערכות IT ותוכנה לארגונים הכריזו על שותפויות על מנת להביא את NVIDIA AI לכל התעשייה. מירוץ האימוץ של בינה מלאכותית ג'נרטיבית החל". 

הביקוש האגרסיבי שחווה אנבידיה לשבבי הבינה המלאכותית שלה הוא משהו שלא רואים כל יום. זה סימן שמראה על התפתחות הבינה המלאכותית ועל התקדמות חברות הטכנולוגיה. 

האנליסט פרנק לי מהבנק הבריטי העלה לאחרונה את מחיר היעד למניית החברה אל 780 דולר - אפסייד של 73% לעומת המחיר הנוכחי, לאחר שמחיר היעד הקודם עמד על 600 דולר למניה. לי מעריך כי יש עוד פוטנציאל שלא התגלם עוד במחיר המניה למחצית השניה של השנה ולהמשך השנה הבאה. האנליסט ציין גם כן את הביקוש הרבה לשבבי ה-AI של החברה, אשר צפוי להמשיך ולעלות.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אינבידיה 24/08/2023 11:13
    הגב לתגובה זו
    לא להגיע למצב כמו טסלה.
  • היום............. (ל"ת)
    סילבי 24/08/2023 11:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שי.ע 24/08/2023 10:16
    הגב לתגובה זו
    במכירות שלהם אדירות, לא עומדים בביקוש,המוצרים איכותיים כמעט ללא תחרות ויקרים מאוד,אחלה מנייה שהמשקעים מאוהבים בה ולא מוכרים אותה.
  • כלכלן 24/08/2023 11:32
    הגב לתגובה זו
    כל היתר זה ניפוח המניה מלאכותית על ידי הכרישים בוול סטריט שנתקעו איתה ועכשיו לא יכולים לרדת מהעץ, שויי המניה לא מצדיק את התחזיות העתידיות החיוביות. מכפיל הרווח הנוכחי של אנבידיה מוצדקת רק אם היא אכן תשים את ידה על שוק נוסף מלבד אלו שהיא מובילה בהם כבר היום כולל ai.
  • 3.
    שמור לי ואשמור לך 24/08/2023 10:02
    הגב לתגובה זו
    הבורסה היא קזינו, צריך לפתות איכשהו את העדר להיכנס חזרה פנימה כדי שהכרישים הגדולים יטרפו אותם.
  • 2.
    "גדולה" קת'י ווד-מכרה אנבידיה, וקנתה זום.. (ל"ת)
    מרקו 24/08/2023 08:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חמיד 24/08/2023 06:45
    הגב לתגובה זו
    לפי המכפיל רווח העתידי אנחנו עומדים על תשואה של 3.5% שנתי לערך. הרבה פחות מאגח ללא סיכון. ובכל זאת החברה עצמה טובה ויש לה לאן לצמוח. מה דעתכם?
  • חיים 24/08/2023 09:58
    הגב לתגובה זו
    קנתה במיליון דולר,,, חחח זה פיצוחים לשבת, וכותרת לביזפורטל - לא יותר
  • אבירם 24/08/2023 10:33
    אבל הדיבורים מתוך החברה חיוביים מאוד
  • סם 24/08/2023 09:04
    הגב לתגובה זו
    כבר עכשיו היא בקושי תעמוד בהיקף הביקושים הצפוי להיות אדיר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.