גנסן הואנג מנכל אנבידיה
צילום: אנבידיה

הדומיננטיות של אנבידיה בתחום הבינה מלאכותית צפויה להימשך

רק כ-10% משרתי הענן פועלים על שבבים שיכולים להריץ פרויקטים של בינה מלאכותית, מה שמשאיר לאנבידיה עוד המון עבודה
אדיר בן עמי | (2)

לפי חטיבת המחקר של בנק אוף אמריקה, הביקוש לשבבים של אנבידיה NVIDIA COR לבינה מלאכותית צפוי להישאר חזק. החברה מקבלת העלאת מחיר יעד ל-550 דולר מ-500 דולר ואישרור המלצת הקנייה.

"ההוצאות על בינה מלאכותית מגדילות את הביקוש לשבבי הבינה מלאכותית של אנבידיה", כתבו האנליסטים מחטיבת המחקר. "הגדילה בביקוש צפויה לעזור לאנבידיה לשמר את הדומיננטיות שלה בענף." תעשיית הבינה המלאכותית נמצאת עדיין בשלבים המוקדמים של ניתוב ההוצאות לעבור תשתיות לבינה מלאכותית, כשרק כ-10% משרתי הענן פועלים על שבבים שמתאימים לפרוייקטי בינה מלאכותית. 

האנליסט ויווק אריה מהבנק שינה את תחזית הרווח שלו לשנת 2024 ל-11.05 דולר למניה מ-10.01 דולר וכתב כי הערכת השווי של אנבידיה מוצדקת בהתחשב בהזדמנויות הצמיחה הרבות שנמצאות לפניה. למוצריה של חברת השבבים יש חשיפה גדולה ל-AI גנרטיבי, שעמד במרכז הראלי השנה. הטכנולוגיה יודעת לנתח טקסט, תמונות וסרטונים על מנת לייצר תוכן. 

חברת השבבים כמעט והכפילה את שוויה השנה, לאחר שההכרזה על ChatGPT הזניקה את הראלי במניות הבינה המלאכותית בשנה שעברה. המומנטום הוסיף להתחזק לאחר שהחברה נתנה תחזיות טובות מהצפוי ואמרה שהיא מצפה שההכנסות לרבעון השני יעמדו על 11 מיליארד דולר, כשהאנליסטים ציפו ל-7 מיליארד דולר. עבור חברה כה גדולה, אשר רושמת הכנסות של עשרות מיליארדי דולרים בשנה, זינוקים כאלה בתוצאות ובתחזיות הם לא עניין של מה בכך - על כן ההתלהבות היוצאת דופן של המשקיעים, שגם אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים המשיכו לקנות.

לאחרונה בשיחת וועידה אמר ג'נסן האנג מנכ"ל אנבידיה כי "תעשיית המחשבים עוברת בשני מעברים בו זמנית - מחשוב מואץ ובינה מלאכותית יצירתית". האנג הסביר מה הכיוון אליו אנבידיה צועדת ואמר: "אנחנו מגדילים משמעותית את הייצור שלנו כדי לעמוד בביקוש הגואה עבור שבבים לתעשיית ה-AI". בנוסף לכך, אנבידיה הכריזה על בנייתו של מחשב על חדש שיוקם בישראל, המבוסס על AI, ושפותח על ידי צוות של מלאנוקס שנרכשה על ידי החברה ב-2019 בתמורה ל-7 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלכס 19/07/2023 11:09
    הגב לתגובה זו
    אופיום למשקעי המניה.
  • 1.
    האמיתי 18/07/2023 21:55
    הגב לתגובה זו
    מטורפים עם המחירים הללו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.