הנאסד"ק מעל 14,000 נקודות; קמטק מזנקת 19%
מאקרו
מחר יתחילו לדווח הבנקים הגדולים בארה"ב - ג'יי פי מורגן, סיטי גרופ, וולס פארגו וגם חברת ניהול הנכסים הענקית בלקרוק. בשבוע הבא יצטרפו גם שאר הבנקים וידווחו.מניות במרכז
חברת דלתא איירליינס DELTA AIR LINES בדוחות טובים - עולה ומעלה את הסקטור. דלתא מעלה תחזיות וחוזרת לחלק דיבידנד, לראשונה מאז מרץ 2020 - התפרצות מגיפת הקורונה; משלימה זינוק של 47% מתחילת השנה - השאלה היא האם אחרי מהלך כזה יש למניה עוד לאן לעלות. החברה העלתה את התחזית לרבעון השלישי וצופה כעת רווח של 2.2-2.5 דולר למניה, עליה של עד 14% ביחס לרבעון המקביל ומעל צפי האנליסטים ל-2.1 דולר למניה. היא מעלה גם את התחזית לשנה כולה לטווח של 6-7 דולר למניה, עליה של עד 20% ביחס לשנה שעברה, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-6.17 דולר למניה. ברבעון השני עצמו החברה רשמה רווח של 2.68 דולר למניה על הכנסות של 14.61 מיליארד דולר, מעל קונצנזוס האנליסטים לרווח של 2.4 דולר למניה על הכנסות של 14.59 מיליארד דולר. שאר המניות שעולות כעת בעקבות דוחות דלתא איירליינס הן יונייטד UNITED AIRLINES אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES סאתווסט, SOUTHWEST AIRLINES CO וגם ג'ט בלו JETBLUE AIRWAYS CORP וספיריט SPIRIT AIRLINES חברת פפסי PEPSICO INC עקפה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה והעלתה את התחזית לשנה כולה. החברה רשמה רווח מתואם של 2.09 דולר למניה, מעלה הצפי ל-1.96 דולר, ההכנסות הסתכמו ב-22.32 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-21.73 מיליארד דולר. מניית וולט דיסני WALT DISNEY עולה אחרי שהודיעה שהחוזה של המנכ"ל בוב איגר הוארך עד 2026. וזאת אחרי שאיגר אמר בעבר שאין לו תוכניות להישאר עד 2024. מניית VIASAT INC נופלת אחרי שהודתה בבעיה עם לוויין התקשורת בשם ViaSat-3 Americas ששוגר בחודש אפריל האחרון. מניית קרוואנה CARVANA CO. יורדת לאחר שחברת הסחר המקוון במכוניות המשומשות קיבלה הורדת דירוג לתת משקל מבנק ג'יי פי מורגן. לדברי האנליסטים - הערכת השווי של קרוואנה "ניתקה באופן מהותי מהיסודות". יעד המחיר שלו של 10 דולר נפילה של 74% לדעת הבנק. מניית גוגל GOOGLE (אלפבית) עולה אחרי שהכריזה על השקת הצ'אטבוט שלה Bard באיחוד האירופי ובברזיל. לפי החברה, לפי גוגל, בארד זמין כעת גם ביותר מ-40 שפות כולל עברית, ערבית, סינית וספרדית. בנוסף, משתמשי הצ'אטבוט יוכלו גם להצמיד ולשנות את השיחות כך שיוכלו לשמור ולחזור אליהן בחלוף זמן, ולשתף בקלות רבה יותר תגובות עם חברים ובני משפחה (לכתבה המלאה). מניית מטא META PLATFORMS עולה לאחר דיווח ב"פייננשל טיימס", לפיו גורמים שמכירים את הנושא אמרו שהחברה עומדת לשחרר גרסה מסחרית של מודל הבינה המלאכותית (AI) שיתחרה במיקרוסופט ובאלפבית. מודל השפה בשם LLaMA שוחרר בעבר לחוקרים ואקדמאים. בתוך כך, בנק ההשקעות TD Cowen, שידרג היום את המלצת הקניה שלו עבור המניה, ל"תשואת יתר", תוך שהוא מעלה את מחיר היעד שלו עבור המניה ל-345 דולר, בהשוואה ל-220 דולר (לכתבה המלאה). מניית מילר קנול MILLERKNOLL יורדת למרות שחברת הרהיטים עקפה את הצפי ורשמה רווח מתואם של 41 סנט למניה על הכנסות של 957 מיליון דולר. האנליסטים ציפו לרווח למניה של 39 סנט על הכנסות של 946 מיליון דולר. מניית קוינבייס COINBASE GLOBAL יורדת אחרי הורדת המלצה מברקליס לתת משקל ואמרה שהמשקיעים מוכרים את המניה לפני שיגיעו הדוחות. מניית SOFI TECHNOLOGIES יורדת אחרי הורדת דירוג של מורגן סטנלי לתת משקל. החברה אמרה ש-SoFi מתנהג יותר כמו בנק מן המניין ויש להעריך אותו ככזה. עם זאת, מתחילת השנה המניה כמעט הכפילה את השווי שלה. אילון מאסק מכריז על הקמת חברה חדשה - xAI. לאחר שכבר באפריל רשם את החברה בנבאדה - מאסק מודיע רשמית על הקמת xAI, כשהעובדים בחברה מגיעים מהחברות המובילות בעולם הבינה המלאכותיתישראליות בוול סטריט
היום מניית לייבפרסון (US) ממשיכה לעלות. אתמול היא זינקה ב-50% אבל סיימה את היום בסופו של דבר בעליה של 19%, אחרי עזיבת המנכ"ל, רוברט לוקסיו, שבשוק ראו בו אחראי לכישלון של החברה בתקופה האחרונה. מניית חברת מדפסות התלת מימד סטרטסיס ממשיכה לטפס בעקבות התחרות על החברה. 3D מעלה את הצעת הרכש שלה ל-24.07 דולר למניה, כדי לעקוף את ננו דיימנשן שהעלתה את ההצעה שלה ל-24 דולר למניה. מניית קמטק (US) מזנקת אחרי שמדווחת על קבלת הזמנה ל-42 מערכות מיצרניות "מובילות". החברה צופה הזמנות נוספות וצופה "מומנטום ההזמנות מחזק את הציפיות למחצית שנייה חזקה יותר ב-2023" - למרות שבינתיים היא לא מעלה תחזיות. חברת התקשורת גילת -2.8% מדווחת על הזמנות בהיקף של מיליוני דולרים לפרויקט תמסורת סלולרית על גבי לוויין במקסיקו. לדברי החברה, פתרון התמסורת הסלולרית של גילת יקשר מאות אתרי 4G כחלק מיוזמת "תקשורת ואינטרנט לכולם של רשות החשמל הפדרלית במקסיקו -CFE" חברת רדקום מדווחת שהפתרון שלה להבטחת שירות ה- G5 זמין על גבי גוגל קלאוד - הענן של גוגל. "השירות יאפשר למפעילי הטלקום פתרון הבטחת שירות מבוסס אוטומציה, וענן, המשתלב בצורה מלאה עם Google Cloud מאפשר סגירת מעגל והפעלה בענן ללא מגע במטרה לשפר את חווית הלקוח ולשפר באופן יזום את איכות השירות ב5G" אומרים בחברה. חברת סאפיינס (US) מדווחת על הרחבת השת"פ עם Localtapiola Life, לדבריה "כדי לשנות את מערכות ביטוח החיים המרכזיות שלה". מניית אבוג'ן (US) מטפסת ללא דיווח מצידה. המחזור במניה גדול משמעותית מאשר ביום רגיל. מה קורה במניה?- 6.קדימה ל 15000 (ל"ת)נסדקs&p 14/07/2023 15:53הגב לתגובה זו
- 5.לרון 14/07/2023 08:04הגב לתגובה זומצב כה גרוע ואיצ נעלם
- 4.לרון 14/07/2023 08:04הגב לתגובה זויכולה להיות תחתית נוספת,אך בורסה עובדת על ציפיות,והמשקיעים מבינים שמצב כמו הנוכחי לא לעד ולעולם
- 3.לרון 14/07/2023 08:03הגב לתגובה זויכולה להיות תחתית נוספת,אך בורסה עובדת על ציפיות,והמשקיעים מבינים שמצב כמו הנוכחי לא לעד ולעולם
- 2.אנונימי 14/07/2023 06:44הגב לתגובה זוהירידות בדרך
- 1.משקיע 13/07/2023 22:03הגב לתגובה זובתחילת השנה דיברו על השוק הדובי ושיש לשוק עוד לאן לרדת , קיבלו הפוך לפנים כשנאסד"ק מעל 33 אחוז ו -S&P מעל 17 אחוז. אף פעם לא צריך להקשיב לאניסטים , פשוט להשקיע לטווח וכל המשחק של למכור , לצאת מהשוק ולנסות לתזמן אותו פשוט בזבוז זמן מיותר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
