מה המשך האסטרטגיה לאנבידיה - האם נכון לממש?
את הפעלת פעמון פתיחת המאמר שלנו היום מקבלת בכבוד NVDA. השתמשתי בה כאן גם כרעיון מסחר טוב וגם כנימוק - דוגמה לסיבה שבגינה חשבתי שהשוק יפרוץ למעלה. כן השתמשנו בה כדוגמה למצב שבו אפשר לקנות מניות ברמות גבוהות. היום נוכל להשתמש בה גם כדוגמה, נוספת, לעבודה עם פערי מחיר ואשתף גם במחשבה שעולה לי.
נתחיל בתזכורת. ב-3 למאי כתבתי:
״נמשיך ל - NVDA. ביום שני כתבתי על פוטנציאל הפריצה למעלה של השוק וקורא הגיב ושאל איפה אני רואה פריצה. בשני בערב הסתכלתי על NVDA במסגרת מעקב שוטף שלי ואז עלתה לי התשובה: ב - NVDA אני רואה פריצה :-)
אחרי תקופה של הפוגה המניה פרצה את רמת ההתנגדות ונראה שפניה אל השיא ומעבר.״
הקפיצה של NVDA, בתצורה של פער מחיר עולה, יוצרת עכשיו לחץ לירידה לכיוון נקודת פתיחת הפער שהיא נקודת קניה פוטנציאלית. כפי שתראו בהמשך, מבחינתי למכור ברמות האלו ולחכות לקנות בנקודת פתיחת פער המחיר שהיא נקודת תמיכה טובה.
ומה התובנה שעולה בי? היא עולה גם בעקבות שיחות שניהלתי, ביום הפריצה של NVDA, שלמרות שיש עוד מניות שנראות כמוה, ניהול תיק הוא קשה מאוד בימים אלו שכן יש שונות גדולה בין מניות. כשיש מנצחת בתיק פעמים רבות יש גם מפסידה. אם חשקה נפשכם בדוגמא ל״שונות על״ מהשבוע האחרון תסתכלו על MBOT. לכן אני מבין שיש מקום שבו אני צריך להיפרד מהסבלנות והוא כאשר מניות מזנקות זינוק דו ספרתי ביום עם פער מחיר עולה וברמות שיא (להבדיל מפער הפריצה, עליו דברנו, שמגיע לאחר תקופת דשדוש ארוכה). השוק נראה כמו קזינו ברמת המניות בודדות ולכן נראה לי שכדאי למהר במימושים במקרים של התלהבות קיצונית.
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחשבו על זה. צריך עוד לבחון את התובנה הזו משום שפעמים רבות מסקנות מוסקות על סמך חווית עבר וכשכבר מזהים את התופעה התנאים בשוק משתנים. בינתיים נראה לי שלפחות חצי מהפוזיציות ראוי לסגור במקרה של מהלך עליה קיצוני. מבחינתי NVDA נסגרה ביום חמישי.
ואם NVDA תמשיך לעלות מכאן ולא תסגור את הפער?
ראשית, זה יהיה טוב למדד הנאסד״ק 100 וגם לקרן הסל המעניינת שנתייחס אליה בהמשך.
שנית: נחשוב מה עושים. דיה לעליה בשעתה.
תזמונים טובים
לפני כחודשיים עלינו כאן על דרך חדשה והבטחתי לעדכן ולתחזק ניתוחים טכניים קודמים. אחד הסוגיות שעלו כאן היא תזמון. לעיתים אני מציג רעיון בפרספקטיבה ארוכת טווח שיכולה להיות מתסכלת לטווח הקצר. סרקתי את מגוון הרעיונות שנסקרו כאן לאחרונה ואני רוצה לחזק שניים מהם שנמצאים במצב רכש טכני.
הראשון הוא PERI. תראו על הגרף איך רמת השיא הקודמת מתגבשת עכשיו כרמת תמיכה בשילוב תמיכת פיבונאצ׳י של 50%.
הרעיון השני הוא SCHW. הגיעה לרמת תמיכה מאוד מעניינת ויכול לעניין גם כטרייד לטווח הבינוני אל אזור הרצועה העליונה.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מי הפורץ המיועד?
כזכור, הסתמכנו על מצבו הטכני של הנאסד״ק 100 כסמן לפוטנציאל העליה של השוק. המשקל של NVDA במדד הוא 5% כך שהיא עזרה אבל היא לא הגורם היחיד לעליה. AMZN, GOOG, META עושות את העבודה ונראה שימשיכו לעלות. MSFT מטפסת בתבנית ש - NVDA טיפסה בה וגם נראית בסדר. רק AAPL עוד תקועה באזור ההתנגדות.
מבחינת הגרף של הנאסד״ק 100 תוכלו לראות איך הוא הגיע ונעצר בדיוק במחסום הפיבנאצ׳י ה״אחרון״, בעל המשמעות לטווח הארוך, שהנחתי על הגרף ושדברנו עליו בהרחבה. מהלך מעל 14300 יהיה סימן שורי נוסף שיכוון את הנאסד״ק 100 אל השיא ומעבר לו. עיין ערך NVDA. תמיכה באזור ה - 13500.
ועכשיו הגיע הזמן להסב את המבט ל - S&P500. הוא הפורץ המיועד. נראה שהפעם יצליח להמשיך לטפס מעל 4200 והיעד הבא הוא 4330. זהו היעד המקביל ל - 14300 של הנאסד״ק 100. מהלך מעל 4330 יהיה סימן חיובי ארוך טווח נוסף ואז נעבור לבדוק מה שלום הדאו.
בשורה למשקיעי ה-AI
נסיים בבשורה למשקיעי ה-AI. הושקה ETF שהסימבול שלה הוא CHAT והיא נותנת חשיפה לתחום בהרכב שהחברה המנהלת בחרה (30 מניות).
NVDA בראש רשימת האחזקות ויש הרבה מניות טכנולוגיה מוכרות לצד חדשות (לנו). דרך טובה לגיוון החשיפה לטכנולוגיה.
CHAT נסחרת רק כמה ימים אז לא ניתן לנתח ניתוח טכני. מניח כאן לידיעה וניפגש ל - CHAT בהמשך.
עלו והרוויחו!
כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 10.א. מרק 31/05/2023 09:41הגב לתגובה זואני מחזיק בתיק ההשקעות שלי שתי קרנות (איילון ותכלית) על אינדקס החצאי מוליכים. הרפרנס מבחינתי לגבי הביצועים הצפויים שלהם הוא ה- SOXX. ה- SOXX עלה בשבוע שעבר בצורה מרשימה וזה עדיין לא בא לידי ביטוי בערכן של התעודות הישראליות ( איילון ותכלית). ושאלתי בעניין היא האם פקודת מכירה של הקרנות הישראליות שניתנה אתמול תכלול את העלייה באינדקס
- 9.אבי 31/05/2023 09:41הגב לתגובה זושמץ של מושג מה יהיה !!! לאף אחד אין! אתה עוסק בעסקי אוויר, לא מייצר כלום . זאת האמת . ניטול טכני זה בלוף ומפתיע שמישהו עוד מאמין בזה. אם היה עובד לא היית מבזבז את הזמן שלך אלא עושה ארגזים
- 8.עמי 30/05/2023 15:01הגב לתגובה זואני מכרתי ביום שהיא קפצה כי חשבתי כמוך, אבל כמו שזה נראה ההייפ של הAi ימשיך להעיף אותה עוד למעלה
- 7.נועם 30/05/2023 09:03הגב לתגובה זואחרי עלייה של יותר מ100 אחוז כדאי למכור חצי מהמניות אי אפשר להפסיד... מקסימום תקנו אחרי תיקון
- 6.מיכאל 29/05/2023 19:19הגב לתגובה זותפרוץ לשמיים!! כל המאזן הרבעוני מעולה!!!
- אבל דעליבא להיום לאחר ניסיון של 20 שנה בשוק ההון ה 31/05/2023 06:50הגב לתגובה זואבל דעליבא להיום לאחר ניסיון של 20 שנה בשוק ההון הביא לך משפט השלם תמיד גדול מסך חלקיו.לכן כן אפשר לממש חלק קטן אבל אנבידיה וכמותה הן חברות וכשיש מנכ״ל שהוא גם מייסד אני מסתכל עליה ועוד טובים כמוה כחברה.ומה תגיד לזה שקניתי בשנת 2015 וכל פעם הוספתי עוד ועוד והיום יש דם תשואה מעלל 3000 אחוז תישוב על זה
- 5.אמריקאי 29/05/2023 18:01הגב לתגובה זואינבידה עוד לא מתומכרת כמו שצריך זה עוד יפרוץ קדימה עד סוף השנה ל1000
- 4.ציון 29/05/2023 16:53הגב לתגובה זוחזק שבוע שעבר.
- 3.נעם 29/05/2023 15:51הגב לתגובה זועדיין ממליץ למכור את אנבידיה?
- 2.נעם 29/05/2023 15:50הגב לתגובה זוhttps://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001447649
- 1.לממש. מהר לממש! תוך חודש פחות 15 אחוז (ל"ת)ליאור 29/05/2023 14:43הגב לתגובה זו
- מה שיעור הירידה שמתקזז מול אירוע מס של 25%- Breakeven (ל"ת)רועי 29/05/2023 18:40הגב לתגובה זו
- נדי 31/05/2023 09:51עבור עליה במניה של 100% , במכירת כל הנייר ולאחר תשלום מס של 25%, תשאר עם סכום השווה לירידה במניה של 12.5% ללא מכירה של החזקתך.
- אני מימשתי (ל"ת)דפנה 29/05/2023 16:06הגב לתגובה זו
- לרון 31/05/2023 09:17כנראה צודקת,לדעתי בקפיצות כאלה השוק תמיד מגזים ולכן כדאי לממש חלק,לא המלצה!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
