ברקשייר האת'ווי מעדכנת את פורטפוליו ההחזקות שלה - מי בפנים ומי בחוץ?
ברקשייר הת'וויי BERKSHIRE HATHAWAY A חשפה אמש כי החלה להשקיע בקפיטל וואן CAPITAL ONE FINANCIAL תוך שהיא יוצאת מהשקעות בארבע מניות אחרות, כאשר החברה המנוהלת על ידי המשקיע האגדי וורן באפט צמצמה את החשיפה שלה למניות.
כתוצאה מהכניסה של באפט לחברה, זינקה מניית קפיטל וואן ב-6% במסחר המאוחר בוול סטריט. ברקשייר רכשה כ-9.92 מיליון מניות במחיר של 954 מיליון דולר.
עוד חשפה ברקשייר כי השקיעה גם כ-41.3 מיליון דולר ביצרנית המשקאות האלכוהוליים DIAGEO PLC הכוללת בין היתר את המותגים ג'וני ווקר וגינס. במקביל נפטרה ברקשייר מהחזקותיה בבנק אוף ניו-יורק BANK OF NEW YORK MELLON וב-US Bancorp US BANCORP , כמו גם רשת הרהיטים RH ובאופן מפתיע אפילו מיצרנית השבבים הטייוואנית TSMC TAIWAN SEMICOND MNFCG CO . הוא אמר למשקיעים החודש שהוא העריך מחדש את הסיכונים בהשקעה בטייוואן, בגלל החשש הגובר שסין עלולה לפלוש בקרוב או לנסות להשיב לעצמה את מדינת האיים.
בשורה התחתונה צמצמה חברת ההשקעות של באפט את אחזקותיה במניות ברבעון כאשר רכשה 2.87 מיליארד דולר ומכרה 13.28 מיליארד דולר כשהיא מפנה משאבים למקומות אחרים, כולל 8.2 מיליארד דולר כדי להגדיל את אחזקתה בחברת Pilot Travel Centers מ-38.6% ל-80%. קרוב למחצית ממכירות המניות שלה היו בשברון CHEVRON CORP , אם כי ברקשייר עדיין מחזיקה ב-23.7% בחברת נפט אחרת - אוקסידנטל OCCIDENTAL PETROLEUM CP .
הקונגלומרט הממוקם באומהה, נברסקה, סיים את חודש מרץ עם מזומנים בשווי של 130.6 מיליארד דולר. העדכון בהחזקות של ברקשייר לא אומר אילו השקעות הן של באפט עצמו ואילו של מנהלי התיקים שלו טוד קומבס וטד וושלר, אם כי השקעות גדולות יותר הן בדרך כלל של באפט. באפט צבר לעצמו מוניטין גבוה בשנים האחרונות בתחום ההשקעות כך שמשקיעים רבים מחקים את ביצועיו.
- אירוע נדיר: "תמכרו את המניה של וורן באפט"; ברקשייר האת'וויי קיבלה המלצת מכירה
- וורן באפט קונה את חטיבת הכימיקלים של אוקסידנטל ב־9.7 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות המכירה, ברקשייר עדיין משקיעה בכמה חברות של שירותים פיננסיים. אלה כוללים את בנק אוף אמריקה BANK OF AMERICA ואמריקן אקספרס AMERICAN EXPRESS שם אחזקותיה של ברקשייר בסך 29.5 מיליארד דולר ו-25 מיליארד דולר בהתאמה הופכות אותן לאחזקות המניות הגדולות ביותר שלה מלבד 151 מיליארד דולר באפל APPLE .
- 1.משה 16/05/2023 09:29הגב לתגובה זוכמה מחזיק באפט במניות טבע ?
- אין לו מניות טבע (ל"ת)01/08/2023 18:26הגב לתגובה זו
- היתה לו אחזקה קטנה שנמכרה מזמן (ל"ת)משקיע 16/05/2023 12:21הגב לתגובה זו
- רומי 16/05/2023 11:27הגב לתגובה זוכרגע 0 מניות
- אפס - הוא מכר מזמן את הכל בהפסד לא קטן (ל"ת)מושון 16/05/2023 11:13הגב לתגובה זו
- אם היית 0 כמוהו, כנראה שהיה לך יותר כסף (ל"ת)טוליפ 16/05/2023 13:12
- צבי 16/05/2023 10:23הגב לתגובה זוטבע סוס מת כבר כמה שנים.
- אמיר 16/05/2023 10:12הגב לתגובה זוכלום ושום דבר
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
