דניאל בראל - מנכ"ל סופטוויל
צילום: יח"צ

רי אוטומוטיב תשתף פעולה עסקי עם מפיצים מורשים בארה"ב

REE בחרה במיצובישי HC קפיטל אמריקה לספק מימון למפיצים נוכחיים ועתידיים בצפון אמריקה. בנוסף, מיצובישי תמשיך לתמוך ב-REE תוך הגדלת רשת השותפויות העסקיות שלה

דור עצמון | (1)

חברת רי אוטומוטיב הישראלית REE Automotive REE המפתחת ומייצרת פלטפורמות ורכבים חשמליים, הכריזה על שיתופי פעולה עסקיים עם מפיצי רכב מורשים ראשונים בארה"ב שיציעו מכוניות חשמליות Powered by REE ללקוחות המעוניינים לעשות את המעבר לציי רכב מסחריים חשמליים.

ב-REE מסבירים כי מהלך זה בוצע כחלק מאסטרגיית החדירה לשוק של REE הכוללת חתימת הסכמים עסקיים עם מפיצים מורשים. החברה מכוונת להתחיל את אספקת רכבי REE למפיצים בארה"ב ברבעון הרביעי של 2023. REE תציע הדרכה למפיצים על מנת לאפשר לטכנאי הרכב שלהם לספק שירות ברכבי Powered by REE. בנוסף, REE חושפת את שמותיהם של המפיצים המורשים הראשונים שהחברה דיווחה על מכירות ראשונות. אלו כוללים את Pritchard EV, מפיץ ארצי וחברת בת של Pritchard Companies ואת Tom’s Truck Center מדרום קליפורניה. כמו כן, REE הודיעה היום על החתמת Industrial Power & Truck Equipment (IPT) וNew England Truck Solutions (NETS) כמפיצים חדשים לשוק האמריקאי.

יצרנית הרכב החשמלי חתמה על הסכם עם מיצובישי HC קפיטל (Mitsubishi HC Capital America) שתספק פתרונות מימון מותאמים למפיצים ברשת ההפצה של REE. ההסכם נועד לייעל את תהליך השגת המימון הנדרש לרכישת רכבים Powered by REE על ידי המפיצים. בנוסף, מיצובישי HC קפיטל תמנף שותפויות קיימות על מנת לאפשר ל-REE להגדיל את רשת ההפצה שלה בצפון אמריקה. "על ידי סיוע לחברות להגיע ליעדים שלהם בתחום האחריות הסביבתית, החברתית והתאגידית (ESG), יש לנו הזדמנות להשפיע לטובה על העולם שסביבנו וזה קורה באמצעות שותפויות כמו זו שיש לנו עם REE", אמר קירק מאן, סגן בכיר נשיא ומנהל כללי של מימון תחבורה ב-Mitsubishi HC Capital America.

REE הישראלית הוקמה ב-2013 ע"י מייסדי סופטוויל, דניאל בראל, המשמש כמנכ"ל ואחישי סרדס, החברה מייצרת פלטפורמה שעליה כל יצרנית רכב יכולה לעשות שימוש, כאשר רכיבים שונים ברכב משולבים בין השלדה והגלגלים ובהם היגוי, בלימה, מתלה, הנעה ובקרה. צורה "שטוחה" זו משאירה בחלל הרכב יותר גמישות בתכנון הרכב. כך רכבי משלוחים, למשל, יכולים לפנות מקום כדי לשאת מטען רב יותר, וגם ניתן לרווח יותר מכוניות נוסעים.

דניאל בראל, מייסד שותף ומנכ"ל REE: "שמנו כמטרה את שנת 2023 כשנה בה נגדיל את נתח השוק בארה"ב באופן משמעותי. כחלק מאסטרטגיית החדירה לשוק והבאת רכבים המבוססים על הטכנולוגיה של REE לבעלי ציי רכב בארה"ב, אנו מכירים בחשיבות שיש למערכת היחסים בין מפיצי הרכב לבין בעלי הציים, בייחוד בתחומי תחזוקה ותמיכה. אנו מתקדמים בדרכנו לבניית רשת ארצית של מפיצים מורשים עם שותפים כמו Pritchard EV ו- Tom’s Truck Center , Industrial Power and Truck Equipment ו New England Truck Solutions המגלים מחויבות אמיתית לקידום רכבים חשמליים ולהענקת חוויית EV אולטימטיבית ללקוחותיהם. יחד עם חברות מובילות כמו מיצובישי HC קפיטל, נוכל לסייע לחברות להשיג את המימון הנדרש ולבצע בצורה חלקה את המעבר לרכבים חשמליים ולתשתיות הטעינה הנדרשות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הרבה דיבורים בלי תכלית - בלון נפוח (ל"ת)
    לילי 09/03/2023 15:15
    הגב לתגובה זו
Wearable Devices, צילום: רשתות חברתיותWearable Devices, צילום: רשתות חברתיות

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום

חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה Wearable Devices

אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט.  Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.

הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.

מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)

שנים של מו"פ ונקודת המפנה?

כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.

אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

מאסק (X)מאסק (X)
הטור של גרינברג

המשקיעים תוהים: לאן הולך אילון מאסק?

למרות שמומחים ומשקיעים רבים סבורים כי טסלה בדרך למטה, מניית החברה עלתה בששת החודשים האחרונים יותר מהמדדים המובילים. אז מי מחזיק אותה? משקיעים אחרים שכבר מזמן אינם רואים בה רק חברת רכב חשמלי, מאמינים ביכולות הניהול הפנומנליות של מאסק, וקולטים את הפוטנציאל העצום שטמון בשש החברות הנוספות שבבעלותו



שלמה גרינברג |

אני עוקב אחרי אילון מאסק מאז פרץ לתודעת המשקיעים בוול סטריט ב-2002, כאשר נמכרה חברת הטכנולוגיה הפיננסית PayPal שהוא היה ממקימיה לענקית המסחר הדיגיטלי EBAY. אבל לא בגלל PayPal התחלתי לעקוב אחרי מאסק, אלא בגלל קבוצת המשקיעים שהקימו את החברה בראשות פיטר ת'יל, שלמעשה שינו את עולם ההשקעות. 

קבוצת האנשים שהקימה את PayPal וסדרה ארוכה של חברות טכנולוגיה שונות אחרות, שכנעו משקיעים שפלטפורמות ההערכה של המאה ה-20 אינן מתאימות יותר למאה ה-21, במיוחד כשמדובר בחברות טכנולוגיה שפועלות בנישות חדשות/משבשות. 

מה אפשר ללמוד מהמקרה של פלאנטיר?

הדוגמה הכי טובה לכך היא החברה שהקים ת'יל, פלאנטיר (סימול:PLNT), שרבים טוענים שמדובר למעשה בניסיון מעבדתי ראשון מסוגו. ת'יל מכר מניות של פלאנטיר לציבור הרבה לפני שהחברה "הונפקה" רשמית בסוף ספטמבר 2020. משמעות הדבר הייתה שהחברה לא ביצעה הנפקה רגילה, באמצעות חתם או שהנפיקה מניות חדשות באותו אופן שבו הנפקה רגילה מתרחשת. במקום זאת, המניות הקיימות שלה, שנמכרו במהלך השנים למשקיעים פרטיים בעיקר, פשוט התחילו להיסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק. למה שיעשו דבר שכזה במקום להנפיק בערכים הגבוהים שהכול ציפו להם? 


פיטר תיל
פיטר תיל - קרדיט: טוויטר


דעתי היא שבמסגרת ה"ניסיון המעבדתי" עם פלאנטיר, החליטו ת'יל וחבריו שציבור המשקיעים הוא שיחליט מה הערכת החברה הנכונה. רואה החשבון טום יאנג, יועץ השקעות רשום, בעל מוניטין בוול סטריט, שמנסה מזה שנים להביא פשטות לעולם ההשקעות, פרסם בספטמבר 2020 כתבה עבור האתר Investors place, תחת הכותרת "המדריך המקיף למשקיע, מניות Palantir Technologies". בכתבה שפורסמה ערב רישום מניות PLTR באותם ימים, כתב יאנג שהחברה נבנתה על ידי ת'יל וחבריו כניסוי למשיכת כישרונות שיעזרו בפיתוח תוכנות לטיפול בדאטה,