ההכנסות של טוויטר עשויות לרדת ב-40% - מה המשמעות עבור פייסבוק וסנאפצ'ט?
עונת הדוחות בהן אלו של חברות הטכנולוגיה תגיע בקרוב ותכלול גם את דוחותיה של טוויטר. כחברה פרטית - בבעלות אילון מאסק - טוויטר כבר לא חושפת תוצאות כספיות. עם זאת, זה לא אומר שלא נדע מה היו ביצועיה של הרשת החברתית. דיווחים מצביעים על כך שההכנסות של טוויטר ירדו ב-40% משנה לשנה אך זו מסרבת להגיב.
הערכות אלו עשויות להיות סימן רע עבור עסקים אחרים הקשורים גם הם לפרסום. חברות מדיה חברתית כמו פינטרסט, מטא (פייסבוק) וסנאפצ'אט כמו גם ענקיות טכנולוגיה עם עסקי פרסום כמו גוגל, אמזון ואפל אמורות לדווח על תוצאות רבעוניות בשבועות הקרובים. האנליסט של וודבוש, דן איבס, אמר שהדיווחים האחרונים על טוויטר עשויים להיות סימן מטריד עבור חברות מדיה דיגיטלית אחרות הנתמכות בפרסום. "ברור, זו לא השקפה ורודה במונחים של חברות מדיה דיגיטלית אחרים כמו מטא, גוגל וסנאפצ'אט", אמר איבס. "אבל הרוב המכריע של הבעיות של טוויטר נגרמות לדעתנו על ידי מאסק".
כמה חברות גדולות הוציאו את הפרסומות שלהן מטוויטר בשבוע שלאחר ההשתלטות של מאסק על רקע החששות לגבי האופן שבו פיטורים המוניים ושינויי אימות תשפענה על השירות. בנוסף לתוצאות הרבעון של דצמבר ממטא, סנאפצ'אט ואחרות, המשקיעים יעקבו אחר התחזיות של החברה וכל רמז אחר לגבי הרבעון של מרץ. שם ייתכן שהחדשות האחרונות בטוויטר על הירידה של 40% לא יועילו.
לעת עתה, וול סטריט צופה כי ההכנסות של סנאפ יגדלו ב-2.5% משנה לשנה ברבעון מרץ, ל-1.09 מיליארד דולר. הקונצנזוס להכנסות מפרסום ברבעון הראשון בגזרת משפחת האפליקציות של מטא - הכוללת את פייסבוק ואינסטגרם - צופה ירידה של 1.6% ל-26.16 מיליארד דולר. אנליסטים צופים כי פינטרסט תגדיל את המכירות ב-7.5% ל-618 מיליון דולר.
- הרשת החברתית שהתבססה על מסרים קצרים מגיעה לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 115 שנה
- לא בגלל האגו: הסיבה האמיתית שהביאה את מאסק לרכוש את טוויטר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איבס אומר שוול סטריט מתכוננת שציפיות אלו יירדו בשבועות הקרובים. "השוק מתכונן לקיצוץ נוסף של 5 עד 10% (במכירות) של המדיה החברתית, לאור הרוחות נגד הפרסום הדיגיטלי", אמר איבס. "ירידה של 40% מטוויטר בהחלט לא גורמת לאלו המחפשים שוק שורי במדיה החברתית לישון טוב יותר".
- 1.בן הינום 19/01/2023 12:20הגב לתגובה זואתם מודעים לזה שכמות הגולשים בטוויטר קפצה בעשרות אחוזים ושאנשים שאף פעם לא היו בטוויטר התחברו לפלטפורמה בפעם הראשונה בעקבות המהלך של מאסק, נכון? היית מצפה שאתר שמתיימר לתת דיווח בנושא עסקים יבין שהימנעות מפסילת יותר מחצי מהאוכלוסייה בשל דעותיה הפוליטיות היא צעד טוב לעסקים (ורע לאנשי שמאל קיצוני מבית מדרשה של כת ה-woke, שאליה מחבר הכתבה הזאת ככל הנראה משתייך).
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
