תאת טכנולוגיות מרחיבה חוזה עם Collins וצופה ממנו הכנסות של 6 מיליון דולר בשנה
תאת טכנולוגיות הישראלית תאת טכנו 3.15% (סימול:TATT), בבעלותה של קרן פימי (59.1%) של ישי דוידי, המייצרת אבזרי תעופה לתעופה האזרחית והצבאית, חותמת על הרחבת החוזה מול חברת Collins Aerospace לשיפוץ תיקון ותחזוקה (MRO) של רכיבים תרמיים במטוסי בואינג 777 וצופה הכנסות של 6 מיליון דולר בשנה.
מדובר על חוזה של חברת הבת של תאת Limco Airepair שנמצאת בטולסה, אוקלהומה. יצוין כי לחברות יש הסכמים מזה 20 שנה שבה Limco Airepair מספקת שירותי MRO ללקוחות של קולינס בצפון אמריקה, וכעת החוזה יורחב גם מחוץ לארה"ב.
כמה זה משמעותי לחברה?
התוספת הזו משמעותית מבחינתה של תאת. החברה רשמה הכנסות של 78 מיליון דולר בשנה שעברה, כך שמדובר בגידול של 7.6% בהכנסות החברה. עם זאת, בשורה התחתונה היא לא מצליחה להגיע לרווח ורושמת הפסדים שנה שניה ברציפות, עם הפסד של 4 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2022 היא רשמה הכנסות של 40.7 מיליון דולר והפסד של 1.7 מיליון דולר.
בקופה שלה יש 8.34 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השני של השנה. אבל הבעיה היא שהיא גם שורפת מזומנים בקצב גבוה - בחצי השנה האחרונה היא שרפה 6.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת, כלומר היא בבעיית מזומנים ותצטרך לגייס.
- זוז פאוור קורסת 70% מתחילת השנה - החברה חייבת טעינה מהירה
- עקפה ציפיות ב-10%: אורמת טכנו עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית תאת טכנולוגיות נסחרת בת"א ובוול סטריט. מחיר המניה הוא 21.94 שקל ושווי השוק 195 מיליון שקל. מתחילת השנה המניה עולה ב-9.5% וב-12 החודשים האחרונים ב-4%.
לימקו היא תחנת תיקון מוסמכת על ידי הרשויות בארה"ב (ה-FAA) שמספקת שירותי MRO עבור חברות תעופה, נושאות מטענים אוויריות, מרכזי שירות תחזוקה וצבא, במיוחד עבור רכיבי העברת חום. לימקו גם מייצרת פתרונות העברת חום עבור יצרני מטוסים ומערכות.
תאת מתכוונת למזג את כל הפעילות שלה בארה"ב למקום אחד בטולסה, אוקלהומה ולהקים שם את מרכז המו"פ שלה בארה"ב. "זה יאפשר ל-Limco לספק פתרונות מקצה לקצה ליצרני מטוסים ומערכות, החל מתכנון ועד לייצור OEM ושירותי MRO" אומרים בחברה ומסבירים כי לימקו קיבלה תמריצים ממדינת אוקלהומה כדי לתמוך בהשקעות שלה, כולל הגדלת הקיבולת וגידול בכוח האדם.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
יגאל זמיר, מנכ"ל תאת אמר על רקע החוזה: "האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו של שיתוף פעולה עם ספקי תעופה עולמיים גדולים מוכיחה את עצמה שוב. אנו גאים להיות חלק מהספקים המועדפים של קולינס עבור MRO פעילות. החוזה החדש הזה ימנף את מערכת היחסים שלנו לשלב גבוה יותר והוא התאמה מושלמת להשקעות האסטרטגיות שלנו בלימקו - החוזה יתחיל להניב הכנסות השנה".
נציין כי לפני כ-4 חודשים חתמה תאת על חוזה עם "חברת תעופה עולמית גדולה" ששמה לא נמסר לאספקת יחידות כח עזר (APU) וכם שירותי תיקון תחזוקה ושיפוץ (MRO) בתמורה ל-10 מיליון דולר בשנה, לתקופה של 5 שנים, כלומר 50 מיליון דולר בסך הכל לאורך התקופה.
בשנה שעברה חתמה תאת על חוזה עם האנוויל HONEYWELL INTERNATIONAL (HON) ל-10 שנים להשכרת יחידות עזר למנועי בואינג ותפעולם, וכן לתחזוק שלהם. וכן חתמה על שת"פ עם חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה להקמת מתקן תיקונים בסין לתחזוקה, תיקון ושיפוץ של רכיבי מטוסים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
