קובי מרנקו arbe ארבה
צילום: Arbe

ארבה רובוטיקס בשיתוף פעולה נוסף עם הייריין הסינית

בהמשך לשיתוף הפעולה הקודם בין הסינית לארבה, כעת, ארבה תספק את הטכנולוגיה שעליה תבסס הייריין את הרדאר עבור מערך שילוח בנמלים בסין. הפתרון של החברות יהיה הגדול בתעשייה עם 48 ערוצי שידור ו-48 ערוצי קליטה
עומר רוסו |

ארבה ארבה רובוטיקס רובוטיקס העוסקת בתחום הדור הבא של פתרונות רדאר לרכב, הודיעה כי היריין הסינית, ספקית למערכות סיוע לנהג (ADAS) תספק רדאר המבוסס על מערכת השבבים של ארבה הישראלית עבור מערך השילוח בנמלים ברחבי סין. מערכת השבבים יותקנו במשאיות של FAW ומאפשרת יכולות נהיגה אוטונומית, יכולות חישה ופתרונות בטיחות. הפריסה הראשונה החלה בנמל ריז'או ותמשיך אל נמלים נוספים ברחבי סין.  מוקדם יותר השנה, הכריזה היריין כי היא מבצעת פרויקטים רחבי היקף עבור יצרני רכבים בתחום הנהיגה האוטונומית בעזרת פתרון הרדאר שפיתחה, המבוסס על הטכנולוגיה של ארבה, הצפוי להגיע לייצור המוני עד 2023. על פי פירמת האנליסטים IHS Markit, משאיות אוטונומיות עשויות לחולל שינוי בתעשיית הלוגיסטיקה ולהפחית באופן ניכר את עלויות השילוח. תעשיית התחבורה האוטונומית, מטרתה להעצים את בטיחות המשאית, על רקע שכיחות מקרי ההתנגשויות הנגרמות על ידי נהגים בהיסח הדעת או עקב נהיגה לקויה. טכנולוגיית התחבורה האוטונומיות תבטיח שיפור בבטיחות בכביש ובסביבות מתועשות ומעניקה פתרונות חישה היקפיים ב-360 מעלות של כלי הרכב וזמן תגובה מהיר יותר מאשר זה של נהג אנושי. הרדאר יכול לזהות ולסווג עצמים ברזולוציה גבוהה במיוחד ובכל תנאי מזג אוויר או תאורה. קובי מרנקו, מנכ"ל ארבה: "אנו צופים בתעשייה כי המשאיות יובילו את מהפכת הרכב האוטונומי, מכיוון שהן מחייבות בטיחות בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומציבות את הצורך הגבוה ביותר לפתרונות מבוססי חיישנים מתקדמים, עקב היסטוריית התאונות והסיכון הגבוה הכרוך בגודלם של כלי הרכב המסחריים". לארבה בקופת המזומנים סכום של 71 אלף דולר, ברבעון האחרון היא רשמה הכנסות של 1.2 מיליון דולר, רווח גולמי של 899 אלף והפסד נקי של 11.5 מיליון דולר.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פאלו אלטופאלו אלטו

מניית פאלו אלטו צנחה ב-19% מאז רכישת סייברארק – האם זו הזדמנות?

הירידה במניית פאלו אלטו בעקבות רכישת סייברארק משקפת בעיקר חששות מדילול, אך בוול-סטריט טוענים כי הפוטנציאל העסקי ארוך הטווח והסינרגיות הצפויות עשויים להפוך את העסקה למנוע צמיחה – ולהפוך את הירידה להזדמנות

אדיר בן עמי |

התנודתיות הגבוהה בשווקים יוצרת לעיתים הזדמנויות השקעה. מניית פאלו אלטו Palo Alto Networks -2.77%  נפלה ב-19% מאז ההכרזה על רכישת סייברארק CyberArk Software -2.62%  בעסקה בשווי 25 מיליארד דולר. הירידה החדה מעוררת שאלות באשר לשאלה האם השוק הגיב בקיצוניות לעסקה שעשויה להתברר כרווחית בטווח הארוך.


הרכישה הוכרזה ב-30 ביולי 2024, בעיתוי שבו מניית חברת הסייבר נסחרה סמוך לשיא של 52 שבועות, ונהנתה ממגמת עלייה מתמשכת. תגובת השוק הייתה שלילית באופן מיידי: המניה ירדה ב-5% ביום ההכרזה, והמשיכה בירידה גם בימים לאחר מכן. הירידה נמשכת גם היום בעקבות צניחה של 25% במניית המתחרה פורטינט לאחר פרסום תוצאותיה הרבעוניות, מה שהגביר את החשש הכללי בסקטור הסייבר. 


הגורם המרכזי לתגובה השלילית נעוץ במבנה המימון של העסקה ובהשלכותיו. פאלו אלטו תממן את הרכישה באמצעות שילוב של 2.5 מיליארד דולר במזומן והנפקה רחבת היקף של מניות חדשות. החברה צפויה להנפיק יותר מ-100 מיליון מניות נוספות, מה שיגדיל את סך המניות הנסחרות ל-785 מיליון יחידות וידלל את הרווח למניה בשיעור של 13.5% עם השלמת העסקה.


דילול לעומת פוטנציאל צמיחה

לפי תחזיות אנליסטים, סייברארק צפויה להניב רווח נקי מותאם של 142 מיליון דולר ברבעון השני של 2026. תוספת זו לרווחיות עשויה להעלות את הרווח הנקי של פאלו אלטו במחצית השנייה של 2026 ביותר מ-10%, לכ-1.5 מיליארד דולר על בסיס שנתי. בהתבסס על חישוב פשוט של תוספת הרווחים, עולה כי הירידה במחיר המניה הייתה צריכה להיות מתונה בהרבה – ככל הנראה רק בכמה אחוזים. הפער בין הירידה בפועל לירידה ההגיונית מצביע על חוסר ודאות מצד השוק באשר ליכולת החברה לממש את הסינרגיות הצפויות, או על פסימיות כללית לגבי היתכנות האסטרטגיה.


עם זאת, בבית ההשקעות מיזוהו חושבים אחרת. לדבריהם, העסקה מאפשרת לפאלו אלטו להיכנס לשוק הצומח של אבטחת זהות דיגיטלית – תחום המתמקד בהגנה על נתוני משתמשים ובקרת גישה למערכות קריטיות. הרחבת תחום הפעילות מהווה חיזוק משמעותי של תיק המוצרים ומבססת את החברה כספקית פתרונות סייבר רחבים ומקיפים.


גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

פאלו אלטו רכשה את סייברארק, אז למה צ'ק פוינט ירדה?

כמעט שלושים שנה חלפו מאז הגיעה צ'ק פוינט לוול סטריט כחברה כוכבת שבראשה המנכ"ל המבטיח גיל שויד. אבל מאז שתי מתחרותיה הצעירות יותר, פאלו אלטו ופורטינט, עקפו אותה כמעט בכל פרמטר. עסקת רכישת סייברארק רק מבליטה עוד את הפערים, ואם צ'ק פוינט לא תציג צמיחה ראויה, עדיף שתחזור להיות פרטית



שלמה גרינברג |

אפשר לקבוע בוודאות שישראל מוכרת זה מכבר כמובילה עולמית בתחום אבטחת הסייבר. ישראל ממנפת את מומחיותה בתחום הביטחון הלאומי, החדשנות הצבאית והאקו-סיסטם הטכנולוגי המשגשג כדי לבנות את אחת מתעשיות הסייבר המתקדמות בעולם. מה שהחל כצורך להתגונן מפני איומי סייבר התפתח למגזר של מיליארדי דולרים, המניע השקעות, פריצות דרך טכנולוגיות וצמיחה כלכלית. 

אפשר גם לקבוע ששלושת האנשים שהקימו את צ'ק פוינט - גיל שויד, מריוס נכט ושלמה קרמר - היו מחלוצי תעשיית ההגנה על הרשת שב-2025 תגלגל 302 מיליארד דולר ובתוך עשור 880 מיליארד. 

בתחילת העשור השני של המאה הייתי בטוח שצ'ק פוינט תהיה "טבע שנייה". היא בהחלט עשתה אז רעשים של חברה שמובילה נישה תעשייתית ענקית בהתהוות. צ'ק פוינט יצרה את שוק אבטחת המידע הארגוני המודרני כאשר הצליחה למסחר בהצלחה רעיון שנולד עשור קודם לכן על ידי חברת Digital Equipment Corporation (סימול:DEC בזמנו) בבוסטון. 

בשנות השמונים, כש-DEC הייתה חברת המחשבים השנייה בגודלה בעולם, היא יצרה את חומת האש הראשונה בעולם. המוצר היה חדשני ומהפכני אבל לא הצליח להתאים את תעבורת הרשת להקשר. גיל שויד זיהה את ההזדמנות לבנות סוג חדש של חומת אש שתתאים לרשת - כזו שיכולה לחסום חבילות על סמך ההקשר שלהן. שויד פיתח, עוד ב-1993, את טכנולוגיית הליבה של החברה, "בדיקה מבוססת מצבים (stateful inspection)", שהפכה בסיס למוצר הראשון של החברה, ה-FireWall-1, וזמן קצר לאחר מכן הם גם פיתחו את אחד ממוצרי ה-VPN הראשונים בעולם, VPN-1. 

שויד נחשב לכוכב-על בוול סטריט

שויד פיתח את הרעיון עוד בזמן ששירת בצבא ביחידה 8200, שם עבד על אבטחת רשתות מסווגות. ה-VPN (Virtual Private Network) היא רשת פרטית וירטואלית שיוצרת חיבור מאובטח ומוצפן בין מכשיר מסוים לאינטרנט ומשפרת את הפרטיות ואת האבטחה. היא מסתירה את כתובת ה-IP של המכשיר, גורמת למי שמשתמש בו להיראות כאילו הוא גולש ממיקום אחר, מצפינה את תעבורת האינטרנט שלו ומגינה על הנתונים שלו מפני האזנות סתר פוטנציאליות. ב-2002 הופיע שויד ברשימת "תינוקות המיליארדרים" של מגזין פורבס ואפילו כונה "ביל גייטס של ישראל".