ביל גייטס
צילום: atharvamarcom

ביל גייטס הוא בעל המניות הגדול ביותר בחברת Ecolab

ענקית היגיינת המים ומניעת הזיהומים ירדה ב-27% מתחילת השנה, וקרן ההשקעות של גייטס ניצלה זאת להגדלת אחזקות, כעת מחזיק גייטס 11% ממניות החברה
גיא טל |
נושאים בכתבה ביל גייטס קלינטק

ביל גייטס כבר מזמן איננו מנכ"ל מיקרוסופט, והוא מפנה את מרצו ואת המיליארדים שהוא יצר בענקית התוכנה להשקעות אחרות בתחומים הקרובים לליבו, בין השאר בריאות וסביבה. 

חברת Ecolab ECOLAB INC  עונה על ההגדרה "דברים שקרובים לליבו של ביל גייטס". היא עוסקת במוצרים לטיפול בהיגיינת מיים ומניעת זיהומים. לא מדובר באיזה סטארט אפ צעיר אלא חברה בשווי 49 מיליארד דולר שהכניסה קרוב ל-13 מיליארד דולר בשנת 2021 עם רווח של כ-1.13 מיליארד דולר, והיא מצפה לצמיחה של 12.7% בשנה בחמש השנים הבאות. 

גייטס, המשקיע דרך הקרן שלו שנקראת Cascade investment השקיע בחברה 57.2 מיליון דולר במהלך חודש אוגוסט, ובכך הגיעה לאחזקה של 11% ממניות החברה. הרכישה מצטרפת לרכישות קודמות, האחרונה שבהן בשנת 2018. 

.

החברה דיוחה על תוצאות הרבעון השני בסוף יולי, והיכתה את תחזיות האנליסטים, אך הזהירה מפני השפעת האינפלציה והשפעה שלילית של שערי מטבע. סך הכל איבדה המניה 27% מתחילת השנה. מנהל ההשקעות הראשי של גייטס הוא דירקטור בחברה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Lakera  מייסדי  (Lakera )Lakera מייסדי (Lakera )

צ'ק פוינט רוכשת חברה לאבטחת ה-AI ב-300 מיליון דולר; מצפה להיות מובילה בתחום

רכישה לא סטנדרטית של צ'ק פוינט - חברה שוויצרית בולטת באבטחת מידע ב-AI עם 70 עובדים (11 דוקטורים); ההכנסות בשלב זה עדיין נמוכות - הפוטנציאל גבוה

רן קידר |
נושאים בכתבה צ'ק פוינט AI

צ׳ק פוינט מודיעה על רכישה לא שגרתית כדי להיכנס לעולם ה-AI Secuirty הצומח מאוד. על פי ההערכות היא תשלם כ-300 מיליון דולר עבור Lakera.AI, אחת מהחברות המובילות בעולם לאבטחת יישומי Agentic AI. 

צ׳ק פוינט סבורה שהיא תוכל לייצר סטנדרט חדש באבטחת AI, עם הגנה מקצה לקצה על כלל מערכות ה-AI הפועלות בארגון, וכך תאפשר לארגונים ברחבי העולם לאמץ טכנולוגיות AI בצורה מאובטחת ובקנה מידה רחב. 

חברת Lakera.AI, שנוסדה בשנת 2021 על ידי מומחי AI יוצאי Google ו-Meta, נבנתה במיוחד עבור סביבות AI, עם אבטחה בזמן אמת ומחקר מתקדם בליבת הפעילות שלה. החברה מספקת הגנה על LLMs, סוכני AI ו-MCP, ומפעילה מרכזי מחקר ופיתוח בציריך ובסן פרנסיסקו. ל-Lakera כ-70 עובדים, מהם 11 בעלי תואר דוקטור. 

הפלטפורמה של Lakera.AI משלבת הגנה מתקדמת בזמן אמת עם בדיקות תקיפה מתמשכות (Red Teaming), ומונעת פעולות לא מורשות או חריגות תוך כדי פעילות ה-AI. שני הפתרונות המרכזיים שלה, Lakera Red ו-Lakera Guard, מספקים הערכות מצב לפני פריסה ואכיפה בזמן אמת, כדי להגן על LLMs, סוכני AI וזרימות עבודה מולטי-מודליות. החברה פיתחה את פלטפורמת אבטחת מערכות Gandalf AI, שנחשב לאחד מפרויקטי ה-Red teaming הגדולים בעולם ה-AI, עם למעלה מ-80 מיליון נקודות נתונים של תקיפות. הפלטפורמה משמשת ככלי מחקרי ואנליטי להבנת נקודות תורפה במערכות AI. כל זה מאפשר מערך הגנה מתפתח שמקדים את האיומים החדשים בעידן ה-AI, ומספק לארגונים את הביטחון הדרוש לשימוש בטכנולוגיות AI בקנה מידה רחב. Lakera משרתת לקוחות מ-Fortune 500 ברחבי העולם, ותומכת ביותר מ-100 שפות. 

עם השלמת הרכישה, מטה Lakera בציריך יהפוך למרכז המחקר והפיתוח הגלובלי של צ׳ק פוינט בתחום אבטחת AI. המרכז החדש יפעל לצד מרכז הפיתוח בתל אביב, וישמש מוקד לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות ולהובלת חדשנות בתחום אבטחת ה-AI – וימצב את צ׳ק פוינט כמובילה עולמית בהגנה על ארגונים מבוססי AI ובעיצוב עתיד אבטחת ה-AI.

סטאב-האב STUBHUB (רשתות)סטאב-האב STUBHUB (רשתות)

סטאב-האב גייסה 800 מיליון דולר לפי 8.6 מיליארד; על הסיכויים והסיכונים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה IPO


הענקית שחזרה מהמתים: סטאב-האב גייסה 800 מיליון דולר בהנפקה - הרבה פחות מהחלום של 13 מיליארד

פלטפורמת הכרטיסים המשומשים השלימה IPO בוול סטריט בשווי 8.6 מיליארד דולר • המייסד אריק בייקר שומר על 88% מזכויות ההצבעה למרות 4.2% בלבד מהמניות

לאחר שנים של דחיות וניסיונות כושלים, פלטפורמת מכירת הכרטיסים המשומשים סטאב-האב (StubHub) השלימה סוף סוף הנפקה ראשונית בוול סטריט. החברה תחל להיסחר היום (רביעי) בבורסת ניו יורק תחת הסימול STUB, לאחר שגייסה 800 מיליון דולר במכירת 34 מיליון מניות במחיר 23.5 דולר למניה - באמצע טווח המחירים המקורי.

השווי שהושג - 8.6 מיליארד דולר - רחוק מהחלומות הוורודים של 2022, כאשר דובר על הנפקה ישירה בשווי של יותר מ-13 מיליארד דולר. גם ב-2023, על גל סיבוב ההופעות של טיילור סוויפט, נבחנה הנפקה בשווי גבוה יותר. אך הריביות הגבוהות והחששות הרגולטוריים הכריעו את הכף לטובת אסטרטגיה שמרנית.

המספרים: צמיחה בפעילות, התרחבות בהפסדים

הנתונים הכספיים מציגים תמונה מורכבת. במחצית הראשונה של 2025 זינק נפח העסקאות (GMS) ב-11% ל-4.4 מיליארד דולר, אך ההכנסות עלו רק ב-3% ל-828 מיליון דולר. המחיר: ההפסד הנקי התפוצץ פי שלושה ל-76 מיליון דולר, לעומת 24 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה החדה בהפסדים נובעת מהשקעות כבדות בשיווק וטכנולוגיה, על רקע תחרות עזה בשוק. עם זאת, בשנת 2024 הציגה החברה צמיחה מרשימה של 27% בנפח העסקאות שהגיע ל-8.68 מיליארד דולר, עם הכנסות של 1.8 מיליארד דולר.