מאנדיי ערן זינמן רועי מן
צילום: נתנאל טוביאס
דוחות

מאנדיי בתוצאות טובות; מעלה תחזית לשנה כולה ומזנקת 15%

החברה רושמת ברבעון השני הכנסות של 123.7 מיליון דולר; התחזית לרבעון הבא - הכנסות של 130-131 מיליון דולר; ההכנסות בשנה 498-502 מיליון דולר
דור עצמון | (6)

חברת התוכנה הישראלית מאנדיי מאנדיי פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני מהם עולה כי החברה רושמת הכנסות של 123.7 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים לרווח של 118.2 מיליון דולר. מדובר בגידול של 75% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

החברה רושמת הפסד נקי מתואם (על בסיס Non-GAAP) של 33 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים להפסד של 75 סנט למניה.

ההפסד התפעולי Non-GAAP עמד על 15.4 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 9.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2021; שיעור ההפסד התפעולי Non-GAAP עמד על 12% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד תפעולי של 14% ברבעון השני של 2021.

תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת עמד על 14.1 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי מתואם שלילי של 19.3 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת בסך 0.4 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי מתואם שלילי בסך 1.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021.

בנוסף, לאור החששות לגבי התנאים המקרו-כלכליים ומצב השוק, מאנדיי נתנה תחזית זהירה אך ברת השגה. החברה מציינת כי ראתה היחלשות מסוימת בביקוש באירופה בסוף הרבעון השני, ואף שחודש אחד אינו מספק די נתונים כדי להעיד על מגמה רחבה יותר, היא עוקבת מקרוב אחר סביבת הביקוש בכל תחומי הפעילות שלה ותנהג בשקיפות מול המשקיעים לגבי הציפיות שלה.

תחזית החברה לרבעון השלישי צופה הכנסות בסך כולל של 130-131 מיליון דולר, המייצגים גידול של 57% עד 58% מול הרבעון המקביל אשתקד, והפסד תפעולי Non-GAAP של 25-24 מיליון דולר ושיעור הפסד תפעולי של 19% עד 18%.

תחזית החברה לשנת 2022 כולה כוללת הכנסות בסך כולל של 498-502 מיליון דולר, המייצגים גידול של 62% עד 63% מול הרבעון המקביל אשתקד, והפסד תפעולי Non-GAAP של 112-108 מיליון דולר ושיעור הפסד תפעולי של 22% עד 21%. 

המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי, רועי מן: "אנו ממשיכים להציג צמיחה חזקה בשורה העליונה, עם גידול של 75% בהכנסות ברבעון השני. הרחבת הפעילות העסקית שלנו, בדגש על שוק לקוחות האנטרפרייז ממשיכה בקצב מצוין, כשמספר הלקוחות בסגמנט זה חצה את ה-1,000 ברבעון השני, תוך שמירה על שיעורי ה-Net Dollar Retention מהטובים ביותר בתעשייה".

קיראו עוד ב"גלובל"

המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי ערן זינמן: "כפי שהודענו ברבעון הקודם, אנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה שלנו על ידי הרחבת היצע המוצרים המפותחים על גבי פלטפורמת ה Work OS שלנו, ומאד מרוצים מהביקוש הגדל והולך, בשלב כה מוקדם, של לקוחות חדשים למוצרים שהשקנו על גבי הפלטפורמה. התחייבנו להיות בין הטובים ביותר בכל אחת מקטגוריות המוצרים שלנו, ואנו בטוחים ביכולת שלנו להשיג זאת".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    משה 09/08/2022 09:36
    הגב לתגובה זו
    חברה פח ,פמפמו אוויר,לכו על מניות עם רווחים אמיתיים
  • 3.
    אנונימי 08/08/2022 17:37
    הגב לתגובה זו
    חברה של 7 מיליארד דולר ?? השוק דפוק זאת חברה של 500 מיליון שקל בלחץ .סיפורים .קשקושים.מכירות בלי שורה תחתונה .אין מודל עסקי .אין אופק .שלד בורסאי .פח של מזומן שנאכל
  • 2.
    יענקלה 08/08/2022 15:59
    הגב לתגובה זו
    העיקר להגיד שהכפילו מכירות... איי... בישראל - חברה כמו פלרם שעושה מכירות של חצי מליארד שקל ורווח נקי של 50 מליון שקל ברבעון לא מקבלת כזה סיקור.
  • 1.
    אחד הפלופים הגדולים זה מאנדיי (ל"ת)
    אמסלם 08/08/2022 13:54
    הגב לתגובה זו
  • מוציא מהארון 08/08/2022 15:33
    הגב לתגובה זו
    עצוב שיש עדיין אנשים כמו "אמסלם" שנמצאים בחשכה ואפלות של קנאה
  • משתמש 08/08/2022 15:24
    הגב לתגובה זו
    ממש לא פלופ,כנראה אתה קנאי סדרתי ,לא נורא ככה זה וזה טבעי
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.