מנכל אפל טים קוק
צילום: Getty images Israel

ה-WWDC: מה יחשוף טים קוק בכנס הטכנולוגי הקרוב של אפל?

כנס ה-WWDC של ענקית הטכנולוגיה אפל צפוי להתקיים במהלך השבוע הבא וגורמים רבים מנסים להעריך אילו מוצרים חדשים תחשוף החברה במהלכו
תומר אמן |

מנכ"ל  APPLE  (סימול: APPL), טים קוק, יציג בשבוע הבא סדרה של מוצרים חדשים עבור ה-iPhone, ה-iPad, ה-Mac, ה-Watch וה-TV ביום שני הקרוב כאשר יפתח את כנס ה-WWDC, כנס המפתחים הראשי של ענקית הטכנולוגיה. 

בכנס זה תציג אפל את השינויים המהותיים ביותר עבורה בשנה הקרובה, כאשר זו צפויה לחשוף את גרסת ה-iOS 16 החדישה שלה, כאשר זו אמורה לכלול עדכונים עבור מגוון פיצ'רים כמו נוטיפקציות מתקדמות, מסך נעילה חדיש, ועדכונים לפלטפורמת ההודעות (SMS) והבריאות. 

מבין כל התופעות המוצגות בכנס, המשקיעים יצפו ימתינו יותר מכל להצגתה של קסדת המציאות המדומה של אפל, אם כי כלל לא בטוח שמוצר זה יוצג בכנס הנוכחי.

כידוע, כנס ה-WWDC (Worldwide Developers Conference), הינו בעל חשיבות אסטרטגית לאפל גם כאשר החברה אינה מציגה שורה של מוצרים חדשים. חלק מביצועיה הכלכליים של אפל תלויים בתמיכה צד ג' על ידי גורמים שמגיעים לבקר בכנס. ללא תמיכתם, שמגיעה לא פעם בזכות הכנס, אפל צפויה להיפגע, הן מכיוון שלא תזכה לתמיכה מהצדדים הנוספים והן כי בעקבות היעדר התמיכה הזו, המכירות שלה יפגעו גם הן. 

אפל מייצרת לעצמה קרוב ל-20 מיליארד דולר בשנה דרך מכירות בחנות האפליקציות שלה. תוכנות אלו לא פעם נכתבות בדרך שונה מאשר האפלקציות בשאר ענקיות הטכנולוגיה כמו Windows של  MICROSOFT (סימול: MSFT) או ב-Android של  GOOGLE (סימול: GOOGL). אפל לכן דואגת לרכז את כותביה תחת קורת גג אחת (הכנס במקרה המדובר הזה) שם תפגיש אותם עם מתכנתיה של אפל אשר יוכלו מנגד "להלהיב" אותם ובכך לעודד ייצור של כתיבה עבור מערכת ה-iOS.

ההבדל הגדול ביותר עבור הכנס השנה הוא שהוא צפוי לכלול אנשים, זאת לאחר שנתיים בהם בוצע בצורה וירטואלית לגמרי. ההבדלים לעומת זאת - קטנים, הצגת המוצרים החדשים עדיין תהיה מוקלטת מראש, ומפתחים מכל רחבי העולם יוכלו להתחבר אליה מרחוק. 

ביצועו הפיזי של כנס ה-WWDC השנה יאפשר את ביצוע כנס הסתיו של החברה, בו תציג אפל את מכשיריה החדשים ויתכן שגם את הקסדה שלה, אל מול קהל חי אשר יאפשר לה לקבל תגובות בזמן אמת כמו בימי העבר שלה. 

חשיפה של תוכנות חדשות 

לא פעם נוטה אפל לחשוף תוכנות חדשות, אך כמעט תמיד מדובר במוצרים יקרים מאוד שמיעודים בעיקר למתכנתים, לצורך העניין מחשבי ה-Mac שלה. בפעם האחרונה בה הכריזה אפל על מוצר חדש, מדובר היה בכנס 2019 בו הציגה החברה את מחשב ה-Mac Pro שעלה אז כ-6,000 דולר ואת המסך שלה, שעלה אז 5,000 דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

גורמים בתעשייה מעריכים כי יתכן והחברה תחשוף בכנס מעבד חדש כתחליף למעבד הקודם שלה, ה-M1. בחודשים האחרונים מפרסמת החברה כי תציג מחשב חדש עם צ'יפ כאשר לא חשפה אם הצ'יפ יהיה ה-M1 או שמדובר במחליפו, כאשר זה צפוי להיקרא ה-M2. 

אפל מסרה כי תספיק להשתמש בשירותיה של אינטל ותחל לייצר את המעבדים שלה בעצמה במהלך אוקטובר האחרון. 

חרף העובדה כי כלל לא בטוח שתציג החברה את משקפי/קסדת המציאות המדומה שלה, יתכן מאוד כי תציג אפליקציות או תוכנות חדישות אשר חושפות כיצד קסדה שכזו צפוייה לעבוד. 

מנגד, חשוב לציין כי אפל נוטה להציג מוצרים חדשים בכנסים משלהם, ולא במהלך כנס ה-WWDC, מה גם שדווח כי הקסדה טרם החלה להיות מיוצרת באופן מסחרי.

אפל צפויה להציג בכנס, כאמור, עדכוני תוכנה. בשנים הקודמות, הציגה החברה את גרסת ה-iOS החדישה בכנס, שיחררה גרסת בטא של התוכנה בהמשך החודש, ולאחר מכן שיחררה את גרסת ה-iOS ביחד עם מכשיריה החדשים במהלך חודש ספטמבר. 

חרף העובדה כי למכשירי ה-iPhone את מספר המשתמשים הגבוה ביותר, גם שאר מכשיריה של אפל מקבלים התעניינות שוות ערך בכנסים. 

מבין כל שאר מכשיריה של אפל, יתכן וה-iPad יזכה להתעניינות הגבוהה ביותר בכנס הקרוב. על פי דיווחים, ל-iPadOS 16 יכולת לשנות את גודל המסכים שצפים בתוך המכשיר בצורה כזו שתסייע למשתמשי ה-power-users. שינוי זה במערכת ההפעלה צפוי להפוך את השימוש ב-iPad לדומה לזה של ה-MacOS.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.