מרילין מונרו של אנדי וורהול עשויה להימכר במחיר שיא של 200 מ' ד'
יצירת האמנות של אנדי וורהול בה הנציח את תווי פניה של מרילין מונרו מוצעת למכירה פומבית, ועל פי ההערכות תהיה יצירת האמנות בת המאה ה-20 היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית אי פעם, כשמחירה עשוי להגיע ל-200 מיליון דולר.
היצירה הנקראת Shot Sage Blue Marilyn תוצע למכירה באירוע שיתקיים בחודש מאי בניו יורק על ידי בית המכירות הפומביות כריסטי'ס (Cristie's). ההכנסות הן קודש לקרן על שם תומס ודוריס אמאן ומיועדות לשפר את חייהם של ילדים ברחבי העולם.
האמן יצר את התמונה האיקונית בשנת 1964 והיא הפכה לאחת המפורסמות ביותר במאה ה-20. "מרילין של אנדי וורהול היא נקודת שיא באמנות הפופ של אמריקה ושל החלום האמריקאי שכולל אופטימיזם, פגיעות, אבק כוכבים, ואייקוניות - בעת ובעונה אחת" אומר אלכס רוטר, יו"ר בית המכירות הפומביות. " היא עומדת בשורה אחת עם יצירות כמו לידת ונוס של בוטיצ'לי, המונה ליזה של דה וינצ'י ולס דמויסלס דויגנון של פיקאסו. מרילין של וורהול היא באופן קטגורי אחד מהציורים הגדולים ביותר בכל הזמנים" - כך לדבריו.
- שוק האמנות סוער: יצירת האמנות המודרנית היקרה ביותר - נמכרה ב-236 מיליון דולר
- הציור היקר שנגנב חוזר למוזיאון ומה קרה היום לפני 23 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וורהול צייר כמה יצירות של מונרו מעט לאחר מותה בשנת 1963, לרוב על פי אותה תמונה ששימשה לקידום סרט בכיכובה בשנת 1953, אך בצבעים ורקעים שונים. בתמונה המדברת מונרו מופיעה עם שיער בלונדיני על רקע כחול עם צללית עיניים כחולה אף היא. היצירה נרכשה על ידי תומס אמאן, אוצר שוויצרי בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת תמורת סכום לא ידוע במכירה פרטית. לאחר מותו בשנת 1993 המשיכה אחותו להפעיל את הגלריה עד למותה בשנה שעברה. עם מותה הוקמה הקרן להנצחתם.
במידה ויצירת האמנות תמכר בסכומים אותם מעריכים הרי שהיא תהיה היקרה ביותר של וורהול שנמכרה אי פעם ובפער משמעותי. היצירה הקודמת שלו שנמכרה במכירה פומבית בשנת 2013 השיגה מחיר של 105 מיליון דולר.
היצירה היקרה ביותר מהמאה ה-20 שנמכרה עד כה במכירה פומבית היא יצירה של פיקסו בשם Les Femmes d'Alger (נשות אלג'יר). היא נמכרה במאי 2015 בבית המכירות הפומביות כריסטי'ס בניו יורק תמורת 179 מילון דולר.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
- 3.צייר מקלחת 22/03/2022 13:59הגב לתגובה זואיך אנשים עם שכל יכולים להיות סתומים לחלוטין.
- 2.בוטיליוס 22/03/2022 13:10הגב לתגובה זומישהו קצת ניסחף, הדפס (רשת) סדרתי של פנים יצירת אמנות, נו טוף תיהנו
- 1.שי סמטוכה 22/03/2022 11:20הגב לתגובה זומכירה לא מעניינת. כשיעשו אותה בדוגי דברו איתי
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
