דריו ארז רפאל
צילום: טל בדרק
ראיון

"החוזים שחתמנו עליהם ב-2021 יכניסו לנו 35 מיליון דולר"

ארז רפאל, מנכ"ל דיו הלת' מספר בשיחה לביזפורטל על ההתקדמות העסקית של החברה: "רכשנו חברה, חתמנו על חוזה עם חברת ביטוח אמריקאית גדולה, ואנו חושפים לראשונה את המספרים מאחורי ההסכמים שחתמנו עליהם ב-2021"
סתיו קורן |
נושאים בכתבה בריאות רכישות

דריו הלת' (סימול:DarioHealth) הישראלית שנסחרת בוול סטריט, הפועלת בתחום שירותי בריאות דיגיטליים (DTx),  מודיעה היום על רכישה של חברה, חתימת חוזה נוסף מול חברה אמריקאית, וצפי הכנסות לשנת 2022 בעקבות הזכיות והרכישות האחרונות. ארז רפאל, מנכ"ל החברה בשיחה לביזפורטל על ההתקדמות העסקית: "הבשורה הראשונה שאנחנו מביאים מתייחסת לצפי ההכנסות שלנו, בעקבות חוזים שחתמנו ב-2021. במהלך השנה השעברה חתמנו 51 חוזים עם חברות ביטוח, ועם עסקים בארה"ב, ההיקף הכספי של כל ההסכמים עומד על סכום של 35 מיליון דולר, בהינתן שנשיק את כל הפתרונות הללו. חשוב לציין כי לא נראה את הסכומים האלה בהכרח ב-2022, יכול להיות שייקח עוד קצת זמן. וכל זה בנוסף למכירות הקיימות של החברה, שעומדות על כ-24 מיליון דולר בשנה". 

רכישת חברת פיזימקס (Physimax)

"הבשורה השנייה שלנו לשוק, היא שאנחנו משלימים רכישה שלישית של חברה. הפעם מדובר בחברת פיזימקס (Physimax) הישראלית, לאחר שרכשנו בינואר חברה שפועלת בתחום הפיזיותרפיה, ולאחר מכן חברה נוספת שפועלת בתחום בריאות הנפש. עכשיו אנחנו מבצעים רכישה של חברה בתחום הטכנולוגי, מדובר ברכישה במניות, ההיקף הכספי עומד על 4 מיליון דולר.

החברה מציעה טכנולוגיית AI, ומטרת הרכישה היא שבסופו של דבר נממשק את הטכנולוגיה של החברה לפתרונות שפיתחנו, ואז נוכל לתת שירות מתקדם יותר בתחום של הפיזיותרפיה הדיגיטלית. אחד היתרונות שלנו, הוא שבנינו חבר שיכולה להוות פתרון עבור הרבה מחלות. למשל חולי סכרת שמשתמשים בפלטפורמה שלנו, יוכלו לקבל גם טיפול פסיכולוגי במקביל, הרכישה של פיזימקס היא סינרגטית מאוד, ותקדם אותנו מבחינה טכנולוגית".

>> לקריאה נוספת: המשקיעים בדריו מבולבלים: רוכשת וצומחת אבל מגדילה הפסדים

חתימה על הסכם עם חברת ביטוח נוספת

"הבשורה השלישית היא חתימת הסכם עם תכנית אזורית גדולה למתן שירותי בריאות ,לספק את הפתרון הטיפולי הדיגיטלי שלנו לניהול מחלת הסוכרת עבור חברי "מדיקאייד" הזכאים לכך באזור המרכז אטלנטי של ארה"ב וסביבתו. החוזה צפוי לתרום להכנסותיה של דריו החל מהרבעון השני של 2022.

"לחברי ביטוח רפואי מסוג "מדיקייד" החולים בסוכרת יש עלות טיפול הגבוהה פי שלוש בהשוואה לאלו אשר אינם חולים בסוכרת. תוכניות שירותי הבריאות מתקשות לשפר את בריאותם של החולים ולהפחית את העלויות הרפואיות באוכלוסיות אלו. שיתוף הפעולה עם דריו אשר נועד לחזק את מעורבות המטופלים באמצעות הטיפולים הדיגיטליים של דריו המותאמים אישית, מאפשר לתוכנית הביטוח לספק פתרונות חדשניים למבוטחים ולהנגיש להם את הטיפול הדיגיטלי שהוכח כמשפר את הבריאות ומפחית עלויות".

"אחרי שנה מאוד אינטנסיבית בהמלכה הרחבנו את הפלטפורמה, מה שנותן לנו מומנטום מאוד חזק לצמיחה ב-2022. אנחנו נמצאים בעולם של בריאות דיגיטלית שנמצא בצמיחה אינטינסבית, כמות ההשקעות בעולם הזה צמחה מ-14 מיליארד דולר ב-2020, לכמעט 30 מיליארד דולר ב-2021. אז כל העולם הזה מתפוצץ בצורה חיובית, ב-2022 נראה צמיחה משמעותית ביחס ל-2021" סיכם רפאל.

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית דריו הלת' נסחרת לפי שער של 10 דולר, מחיר המשקף שווי שוק של 165.4 מיליון דולר. המנייה רשמה ירידה שנתית של 49.5%. 

דריו הלת' (סימול:DarioHealth) הישראלית שנסחרת בוול סטריט, ופועלת בתחום שירותי בריאות דיגיטליים (DTx),  מודיעה היום על רכישה של חברה, התחלה של עבודה מול חברת ביטוח גדולה, וצפי הכנסות לשנת 2022 בעקבות הזכיות והרכישות האחרונות. ארז רפאל, מנכ"ל החברה בשיחה לביזפורטל על ההתקדמות העסקית: "הבשורה הראשונה שאנחנו מביאים מתייחסת לצפי ההכנסות שלנו, בעקבות חוזים שחתמנו ב-2021. במהלך שנה שעברה חתמנו 51 חוזים עם חברות ביטוח, ועם עסקים בארה"ב, ההיקף הכספי של כל ההסכמים עומד על סכום של 35 מיליון דולר, בהינתן שנשיק את כל הפתרונות הללו, לא נראה את הסכומים האלה בהכרח ב-2022, יכול להיות שיקח עוד קצת זמן. וכל זה בנוסף למכירות הקיימות של החברה, שעומדות על כ-24 מיליון דולר בשנה". 

רכישת חברת פיזימקס (Physimax)

"הבשורה השנייה שלנו לשוק, היא שאנחנו משלימים רכישה שלישית של חברה. הפעם מדובר בחברת פיזימקס (Physimax) הישראלית, לאחר שרכשנו בינואר חברה שפועלת בתחום הפיזיותרפיה, ולאחר מכן חברה נוספת שפועלת בתחום בריאות הנפש. עכשיו אנחנו מבצעים רכישה של חברה בתחום הטכנולוגי, מדובר ברכישה במניות, ההיקף הכספי עומד על 4 מיליון דולר.

החברה מציעה טכנולוגיית AI, ומטרת הרכישה היא שבסופו של דבר נממשק את הטכנולוגיה של החברה לפתרונות שפיתחנו, ואז נוכל לתת שירות מתקדם יותר בתחום של הפיזיותרפיה הדיגיטלית. אחד היתרונות שלנו, הוא שבנינו חבר שיכולה להוות פתרון עבור הרבה מחלות. למשל חולי סכרת שמשתמשים בפלטפורמה שלנו, יוכלו לקבל גם טיפול פסיכולוגי במקביל, הרכישה של פיזימקס היא סינרגטית מאוד, ותקדם אותנו מבחינה טכנולוגית".

חתימה על הסכם עם חברת ביטוח נוספת

"הבשורה השלישית היא חתימת הסכם עם תכנית אזורית גדולה למתן שירותי בריאות ,לספק את הפתרון הטיפולי הדיגיטלי שלנו לניהול מחלת הסוכרת עבור חברי "מדיקאייד" הזכאים לכך באזור המרכז אטלנטי של ארה"ב וסביבתו. החוזה צפוי לתרום להכנסותיה של דריו החל מהרבעון השני של 2022.

"לחברי ביטוח רפואי מסוג "מדיקייד" החולים בסוכרת יש עלות טיפול הגבוהה פי שלוש בהשוואה לאלו אשר אינם חולים בסוכרת. תוכניות שירותי הבריאות מתקשות לשפר את בריאותם של החולים ולהפחית את העלויות הרפואיות באוכלוסיות אלו. שיתוף הפעולה עם דריו אשר נועד לחזק את מעורבות המטופלים באמצעות הטיפולים הדיגיטליים של דריו המותאמים אישית, מאפשר לתוכנית הביטוח לספק פתרונות חדשניים למבוטחים ולהנגיש להם את הטיפול הדיגיטלי שהוכח כמשפר את הבריאות ומפחית עלויות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.