נתיבי ישראל
צילום: צילום מסך
IPO

בדרך להנפקה: חברת Via הגישה תשקיף לרשות ני"ע בניו יורק

חברת Via (ויה) הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לתחבורה ציבורית חכמה שמאפשרת תכנון נתיב תחבורה ציבורי דינמי, הגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) תשקיף חסוי; לפני חודש החברה גייסה 130 מיליון דולר לפי שווי ערך של 3.3 מיליארד דולר
טל אריה |

חודש עבר מאז השלימה חברת Via סבב גיוס של 130 מיליון דולר לפי שווי ערך של 3.3 מיליארד דולר, והחברה פרסמה הודעה על הנפקה צפויה אך לא סיפקה פרטים על ההיקף המתוכנן.

 

חברת Via (ויה) הגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) תשקיף חסוי לקראת הנפקה צפויה בוול סטריט. החברה לא סיפקה בשלב זה פרטים על היקף ההנפקה המתוכננת, השווי המיועד והבורסה שבה היא מתכוונת להירשם, אלא רק על כוונותיה לצאת בהנפקה, המשמעות לכך היא שבתוך חודשים ספורים החברה צפויה לפרסם תשקיף פומבי לקראת הפיכתה לציבורית.

שווי החברה לפי הגיוס האחרון שהתרחש לפני חודש עמד על 3.3 מיליארד דולר וההנפקה צפויה להיות בטווחי מחירים גבוהים  אף יותר. החברה הודיעה לאחרונה על סגירת שירותי התחבורה הציבורית שלה בניו יורק, כנראה כחלק מההיערכות להנפקה.

ויה הוקמה ב-2012 על ידי אורן שובל ודניאל רמות. היא פיתחה טכנולוגיה לתחבורה ציבורית חכמה שמאפשרת תכנון נתיב תחבורה ציבורי דינמי בניגוד לנתיב הקבוע שפועל היום וזאת מתוך ההבנה כי נתיב קבוע, עשוי להוביל לנסיעה ארוכה יותר, למשל כאשר יש פקקי תנועה או שיפוצים בכביש.   בין הלקוחות שנעזרים בשירותי ויה ניתן למנות את באבל של דן, תיק-תק של אגד ומיזם "התחנה" של משרד התחבורה.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שבב של אנבידיה צילום: Mbricknשבב של אנבידיה צילום: Mbrickn

סמסונג ואנבידיה יקימו "מפעל בינה מלאכותית" עם 50 אלף מעבדים

הפרויקט המשותף של אנבידיה וסמסונג צפוי להקים מפעל שבבים מבוסס בינה מלאכותית עם 50 אלף מעבדי GPU, שישלב בין טכנולוגיות הייצור של סמסונג לפלטפורמות החישוב של אנבידיה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אנבידיה סמסונג

ענקית השבבים הדרום קוריאנית סמסונג ואנבידיה NVIDIA Corp. -0.2%   האמריקאית הודיעו על הקמת מפעל ייצור שבבים מבוסס בינה מלאכותית, פרויקט שמסמן שלב חדש במפגש בין תעשיית השבבים המסורתית לעולם ה-AI. המפעל, שיופעל בעזרת 50 אלף מעבדי GPU מתוצרת אנבידיה, ישמש כבסיס למה שהחברות מכנות "מהפכה תעשייתית של בינה מלאכותית".

המתקן החדש, שזכה לשם AI Factory, נועד להטמיע יכולות חישוב מואצות בכל שלבי הייצור, מתכנון ובדיקות ועד תחזוקה חכמה בזמן אמת. סמסונג תשלב את פלטפורמות CUDA של אנבידיה במערכות הייצור שלה, ותשתמש בפתרונות כמו Omniverse ו-cuLitho כדי לדמות תהליכים ולייעל את ייצור השבבים. לפי הודעת אנבידיה, השילוב הזה צפוי להביא לשיפור ביצועים של עד פי 20 בתכנון ליתוגרפיה ממוחשבת ובסימולציות ייצור.

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, אמר כי "אנחנו עומדים בפתחו של עידן חדש שבו תעשיות ייבנו ויפעלו בעזרת בינה מלאכותית. סמסונג, כמובילת תעשייה עולמית, בונה עם אנבידיה את היסודות לייצור אוטונומי חכם." יו"ר סמסונג, ג'יי. ויי. לי, הוסיף כי "מיחסי הספק לשבבי הגרפיקה הראשונים של אנבידיה בשנות ה-90, ועד למפעל הבינה המלאכותית של ימינו, אנו ממשיכים לחדש יחד כדי להגדיר מחדש את עתיד הייצור והטכנולוגיה."

החברות הדגישו כי שיתוף הפעולה הנוכחי אינו רק בתחום הייצור אלא גם באספקת שבבי HBM מתקדמים. סמסונג נמצאת בימים אלה במגעים מתקדמים עם אנבידיה לאספקת שבבי HBM4, דור חדש של זיכרונות בעלי רוחב פס גבוה, שצפוי להוות רכיב מרכזי בדור הבא של שבבי ה-AI. לפי דיווח של רויטרס, סמסונג צפויה לשווק את הדור החדש כבר בשנה הבאה, והיא מקווה שבכך תצמצם את הפער מול המתחרה SK Hynix, שמובילה כיום את שוק ה-HBM.

שותפות ותיקה

השותפות בין שתי החברות איננה חדשה, היא נמשכת כבר מעל 25 שנה, מאז שסמסונג סיפקה את שבבי ה-DRAM לכרטיס הגרפי הראשון של אנבידיה ב-1995. מאז הן שיתפו פעולה בפריצות דרך שונות, כולל בפיתוח שבבי HBM3E ובמוצרים ייעודיים נוספים לשוק ה-AI.