דוחות

לי אוטו: גידול של 209% בהכנסות ל-1.2 מ' ד'; המניה מזנקת ב-8%

יצרנית הרכבים החשמליים דיווחה על רווח למניה של 3 סנט, כשבשוק ציפו לרווח דומה; החברה החלה בייצור של מפעל חדש בבייג'ין מוקדם יותר השנה, והמפעל צפוי להתחיל ולייצר רכבים בשנת 2023

תומר אמן |
נושאים בכתבה רכב חשמלי

יצרנית הרכב הסיני LI AUTO INC (סימול: LI) דיווחה על רווח מתואם של 3 סנט למניה על מכירות של כ-1.21 מיליארד דולר, כשבשוק ציפו לרווח דומה אבל על מכירות נמוכות יותר, 1.13 מיליארד דולר במספר תוצאות מעט מאכזבות בהיבט הזה אך הכנסות הן דבר פחות קריטי בשביל החברה כרגע, שכן היא חברת צמיחה, והיא אכן הראתה שיעורי גידול מכירות משמעותי עם עליה של כ-209% בסעיף זה בהשוואה לרבעון אשתקד. 

"לאור מספר ההזמנות הגבוה שלנו, המושפע בעיקר מהקונצנזוס הגובר בשוק בנוגע לרכבים חשמליים חכמים, אנחנו נשארים אופטימיים לגבי תחזיות הצמיחה שלנו" - אמר מנכ"ל החברה, שיאנג לי בראיון שנתן לתקשורת. "אנחנו נגדיל את כושר היצור שלנו על ידי הוספת מפעל ייצור חדש בבייג'ין, ונשקיע משאבים נוספים במכירות ובשירות על מנת להכין את עצמנו לגדילה אותה אנחנו צופים עבור החברה" - הוסיף. 

החברה החלה בייצור של מפעל חדש בבייג'ין מוקדם יותר בחודש אוקטובר, והמפעל צפוי להתחיל ולייצר רכבים בשנת 2023. כיום מייצרת החברה את רחביה בעיר הסינית צ'ואנג'ואו. 

בראיה עתידית, החברה צופה למסור סדר גודל של בין 30 ל-32 אלף מכוניות ברבעון הרביעי של השנה. ברבעון השלישי מסרה החברה 25,000 רכבים. בחודש אוקטובר (הכלול ברבעון ) מסרה החברה 7,649 רכבים, המשאירים לה סדר גודל של כ-22-24 אלף רכבים אותם תצטרך למסור בחודשיים הקרובים (נובמבר ודצמבר), סדר גודל של כ-11-12 אלף רכבים בממוצע חודשי. חודש המסירות הטוב ביותר של החברה היה באוגוסט האחרון, אז מסרה 9,433 רכבים ולכן יהיה מעניין לראות אם תוכל לעמוד ביעדיה לרבעון האחרון. 

על פניו נראה כי המניה צפויה לביצועים טובים בימים הקרובים, לאחר שבשנה האחרונה הייתה תנודתית בטווח של ה-7% למעלה ולמטה, כל פעם כתוצאה מהדוחות הרבעוניים. בחודש שקדם לדוחות ירד מחיר מניותיה של LI סדר גודל של כ-2%. לשם השוואה, מניות רכבים חשמליים אחרות גם הן היו תנודתיות כשלא תמיד התגובה המידית עומדת בקנה אחד עם הדיווחים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
sp500
צילום: טוויטר
תחזית

מורגן סטנלי שורי על ה-S&P 500 - התחזית האגרסיבית ביותר ומה מעלה את שערי המניות?

ההשקעה תניב פירות מהירים - התחזית של מורגן סטנלי ולכמה יגיע ה-S&P 500?

רן קידר |
נושאים בכתבה S&P500 מורגן סטנלי

במורגן סטנלי מספקים הערכה אופטימית במיוחד למניות בוול סטריט - האנליסטים של מורגן מעריכים כי אימוץ טכנולוגיות AI בקרב חברות ה־S&P 500 עשוי להוסיף עד 920 מיליארד דולר בשנה לשורת הרווח הנקי. מדובר בפוטנציאל לשינוי דרמטי ברווחיות וברווח וכתוצאה מכך בשווי השוק של החברות הגדולות בארה"ב.

מורגן שהוא השורי ביותר מבין גופי ההשקעות מסביר שהמהפכה הטכנולוגית של הבינה המלאכותית, שהחלה כטרנד נקודתי בסקטור ההיי-טק, מתפשטת כעת לכל ענפי המשק. מדובר בחיסכון והתייעלות, גידול בהכנסות וכמובן גידול ברווח. ברגע שהרווח גדל, מכפיל הרווח של החברה יורד והשוק צפוי להעלות את המניה למכפיל הרווח המייצג. 

במורגן מדברים על סכום פנומנלי - כמעט טריליון דולר לרווח והמשמעות היא גידול של קרוב ל-20% ברווח התפעולי וגידול מרשים יותר בשורה התחתונה. אלו רמות גידול שלא זכורות בהיסטוריה בפרק זמן קצר, כשבמורגן מסבירים שהתהליך כבר החל והוא יתעצם השנה ושנה הבאה. 

במקביל לעלייה ברווח, מדד ה-S&P עשוי לעלות במעל 20% בכדי להתאים את עצמו לרווחים החדשים. 


השקעות עם פוטנציאל אדיר

המספרים המניעים את התחזיות קשורים ישירות להיקף ההשקעות. ארבעת ענקיות הטכנולוגיה - אלפבית, מיקרוסופט, אמזון ומטא  שצפויות להוציא כמעט טריליון דולר בשלוש שנים על תשתיות, מרכזי נתונים, פיתוח תוכנה ויישומים מבוססי AI. זהו קצב השקעות חריג גם ביחס לעשורים הקודמים, וממחיש את האמון של החברות בכך שההשקעה תניב החזר מהיר יחסית.

השימושים האפשריים מגוונים: החל ממוקדי שירות לקוחות שמבוססים על מערכות חכמות, דרך כלי פרסום ממוקדים יותר ועד אוטומציה מתקדמת של תהליכים לוגיסטיים. חלק מהחסכון יגיע מצמצום כוח אדם בתחומים מסוימים, אך ההיסטוריה מלמדת שכאשר פרודוקטיביות עולה, נוצרים גם מקומות עבודה חדשים בתחומים אחרים.

ליפ בו טאן אינטלליפ בו טאן אינטל

הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%

כולם מדברים על "גלגל הצלה" לאינטל, אבל ההשקעה הזו יכולה להתברר כ"מקלות בגלגלים"  

רן קידר |

אינטל הודיעה רשמית על עסקה היסטורית: ממשלת ארצות הברית רוכשת 10% ממניותיה תמורת 8.9 מיליארד דולר. ההודעה הגיעה לאחר שבמהלך המסחר בניו יורק הכריז הנשיא דונלד טראמפ כי אינטל הסכימה למהלך, ובכך הפך הממשל האמריקאי לבעל המניות הגדול ביותר בחברה. העסקה נעשתה בדיסקאונט של 20% על מחיר השוק. 

העסקה כוללת רכישה של 433.3 מיליון מניות במחיר של 20.47 דולר למניה. המימון הגיע משילוב של מענקים שהובטחו לחברה בעבר במסגרת חוק השבבים בתקופת ביידן אך הוקפאו על ידי טראמפ, 5.7 מיליארד דולר, יחד עם 3.2 מיליארד דולר נוספים מתוכנית Secure Enclave שנועדה לחזק את הביטחון הלאומי. בכך מגיע היקף התמיכה הממשלתית הכולל באינטל ליותר מ-11 מיליארד דולר. בנוסף, הממשל קיבל כתבי אופציה לרכישת עוד 5% ממניות החברה במחיר של 20 דולר למניה במהלך חמש השנים הקרובות, אם אינטל תפסיד שליטה ברוב פעילות הייצור שלה.

מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, הביע תודה על האמון והדגיש כי מדובר בהזדמנות לחדש את מעמדה של החברה כגורם מוביל בייצור שבבים בארצות הברית. לדבריו, שיתוף הפעולה עם הממשל ישמש מנוף להחזרת אינטל למרכז הבמה הטכנולוגית. טראמפ מצידו הציג את ההסכם כהזדמנות "להחזיר את אינטל קדימה" לאחר שנות נסיגה מול המתחרות, וציין כי העלה את הרעיון בעצמו בפגישה עם טאן מוקדם יותר החודש.

המהלך נחשב לגלגל הצלה עבור אינטל, שסבלה בעשור האחרון ממשבר מתמשך. החברה איבדה רבים מיתרונותיה הטכנולוגיים, פיגרה מאחורי מתחרות כמו טייוואן סמיקונדקטור וסמסונג, ושוויה נחתך בכשני שלישים מהשיא. היא התמודדה עם כשלים חוזרים בפיתוח טכנולוגיות ייצור חדשות, חילופי מנכ"לים תכופים והפסדים מתמשכים. ההסכם עם הממשל האמריקאי מגיע בניסיון לייצב את החברה ולחזק את יכולתה להתחרות מחדש בשוק השבבים העולמי.

מיד לאחר ההכרזה, מניית אינטל זינקה ב-5.5% בוול סטריט ל-24.8 דולר. אבל, למהלך הזה יש גם תוצאות לוואי לא פשוטות ושאלות לגבי עתיד החברה. ראית ובצד החיובי - זה מבטא המשך תמיכה של הממשל האמריקאי ואפילו באופן משמעותי יותר. הממשל אחראי לאינטל. טראמפ גם עשוי לדחוף לקוחות לרכוש ממוצרי אינטל.  הוא יכול "הכריח" לקוחות לקנות את מוצרי אינטל גם אם  הם לא מעוניינים בכך. תהליכים כאלו לא חיוביים לחברה בטווח הארוך. הם אומנם ישפרו את מצבה בזמן הקצר, אבל בסוף הדרך, מי שמנצח הוא זה שמשפר, מייעל, ומוכר את המוצרים הטובים ביותר.