פייזר חיסון תרופה
צילום: פייזר

פאוצ'י: ה-FDA יקבל החלטה סופית לגבי החיסון השלישי בהמשך השבוע

כך אמר היועץ הראשי של הבית הלבן למאבק בקורונה, אחרי שהוועדה המייעצת המליצה להגביל את הבוסטר של פייזר לבני 65 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון. הממשל נערך להפצת המנות באם הדבר יאושר. החלטה בעניין מודרנה ו-J&J תתקבל בעוד כמה שבועות
איתי פת-יה | (9)
נושאים בכתבה FDA חיסון לקורונה

ד״ר אנתוני פאוצ׳י, היועץ הראשי של הבית הלבן למאבק בקורונה, אמר שההחלטה הסופית לגבי מתן מנת הבוסטר של החיסון נגד הנגיף תתקבל מאוחר יותר השבוע. זאת, בהמשך לעמדת הוועדה המייעצת מיום שישי, שדחתה את מתן המנה השלישית לכללה האוכלוסיה, והמליצה להגבילה לבני 65 ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון מגיל 18 ומעלה, כמו גם לצוותי רפואה.

באופן נפרד, גם הוועדה המייעצת של ה-CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית) אמורה לדון בחיסון השלישי של  PFIZER (PFE). בראיון לערוץ ABC האמריקאי אמר פאוצ׳י כי הנשיא ג׳ו ביידן כיוון לכך שאם יאושר הסבב הנוסף על ידי ה-FDA, אז מנות החיסון עבורו יהיו מוכנים עוד הדבוע.

״רצינו להיות מוכנים״, הסביר פאוצ׳י, ״זה מסוג הדברים שבהם כשאתה מקבל החלטה אתה לא עושה ׳קליק׳ עם האצבע ואז כבר למחרת היא יוצאת לפועל״. עוד הוסיף כי ״ה-FDA יקבל את ההחלטה הסופית שלו בקרוב מאד, ולאחר מכן נראה את הוועדה המייעצת של ה-CDC אולי נותנת לכך ׳פיין-טיונינג׳ כך שניתן יהיה ליישם את ההחלטה בזריזות.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בן 22/09/2021 15:26
    הגב לתגובה זו
    חייבים את הבוסטר של פייזר. המניה תמשיך לעלות. מי שלא יתחסן יחטוף קורונה וייחנק למוות. בסוף כולנו החטוף קורונה השאלה מי מחוסן ומי לא. מי שלא ימות.
  • 7.
    פאוצ'י מימן את המעבדה בווהן שיצרה את וירוס הקורונה (ל"ת)
    ורצח 5 מיליון 21/09/2021 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    Atuk19 20/09/2021 17:59
    הגב לתגובה זו
    הfda קבע שיש לחסן בני 65 ובנימ18 בסיכון. הוא לא קבע שהחיסון מסוכן או לא מתאים לבני 40 אלא שכרגע לא יחוסנו. בדיוק כמו אצלינו שהתחלנו ב60 ועברנו בהדרגה לצעירים כשכל הזמן בוחנים צופעות לוואי מול תועלת. חבר הועדה של הfda דר עופר לוי אמר מפורשות שבהמשך ידונו בצעירים יותר.
  • 5.
    פאוצי לא מfda, הוא מcdc והוא לא קובע (ל"ת)
    שמוליק 20/09/2021 17:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דיאלוג את שרון אלרעי פרייס, היא יודעת יותר מכולם כל הזמ (ל"ת)
    יריב 20/09/2021 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משחק מכור 20/09/2021 12:35
    הגב לתגובה זו
    על חברי FDA המשחק מכור,הוא מכור מכלתחילה כאשר הכריחו אותם לאשר הזרקת תכשיר נסיוני שעכשיו מוזרק למאות מליונים. בעולם מוסרי זה לא יכול היה לעבור,עד שלא יחלפו מספר שנים של בדיקות ורק אחר כך אולי היו מאשרים חיסון אם הכל היה בטוח,יעיל,וללא תופעות לוואי חמורות או נזקים.(מה שלא קורה עכשיו,אבל מוסתר מעין הציבור והדיווחים)
  • 2.
    ברכה 20/09/2021 12:21
    הגב לתגובה זו
    ההחלטה תהיה עפ"י מה שקורה בישראל . חכו ותראו .
  • 1.
    יפטרו כמה אנשים, וזה יאושר.. נקבל זריקה רביעית חמישית.. (ל"ת)
    משה 20/09/2021 11:47
    הגב לתגובה זו
  • כולם 100% ידבקו עד שנגיע לחמישי, זה מה שיעצור את הטירוף (ל"ת)
    שמוליק 20/09/2021 17:19
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.