יתקרבו ל-2 טריליון? זה מה שהשוק מצפה מהדוחות של אמזון
בימים האחרונים, עם המשך התפשטות וריאנט דלתא של נגיף הקורונה בארה"ב, יותר ויותר מדינות שנפתחו מתחילות להשית מחדש אמצעי הפרדה חברתית. אבל המדינות באופן כללי פתוחות ואנשים שהעבירו למעלה משנה בתוך ביתם, יוצאים יותר ויותר למרכזי קניות ומעדיפים אותם על הקניות ברשת שמהן נהנו בשנה ורבע האחרונות לא מעט חברות, בהן גם אמזון AMAZON (סימול: AMZN) בעלת שווי השוק של למעלה מ-1.8 טריליון דולר.
בבריטניה לדוגמה, שבדומה לארה"ב עוברת גם תהליך של פתיחה אחרי סגר ארוך, המכירות ברשת צמחו רק ב-2% החודש. כמה זמן זה יימשך, אף אחד לא יודע, אבל בינתיים, מי שמוכרות ברשת מתכוננות שההמונים יזנחרו את הסמארטפון והמחשבים ויצאו פיזית לרכוש דברים.
מה זה אומר על אמזון, הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם? תלוי איך מסתכלים על זה. כי אמזון, שהחלה כחנות ספרים מקוונת, הפכה מזמן לתמנון רב זרועי, כשבין היתר יש לקנגלומרט הענק הזה יש גם את AWS, חטיבת הענן הגדולה בעולם, את אמזון פריים, את רשת הסופרמרקטים הול פודז ועוד מיזמים.
באופן כללי הערכות בשוק הן שהכנסות החברה ינועו בין 110 ל-116 מיליארד דולר, שבתחזית הקונצנזוס מדובר ב-115.4 מיליארד דולר, עם רווח תפעולי שינוע בין 4.5 ל-8 מיליארד וכאן לפי הקונצנזוס הסעיף יעמוד על 7.8 מיליארד. חטיבת הקמעונאות ברשת תכניס למעלה מ-57 מיליארד דולר, עלייה של 25% ביחס לאשתקד. כמעט 25 מילארד הכנסות יגיעו ממוכרים צד שלישי, 8 מיליארד מתשלומי מנויים ו-7 מיליארד ממקורות אחרים כמו שירותי פרסום, שמהווים 66% עלייה ביחס לאשתקד. כמו כן, השוק מצפה ל-12.47 דולר רווח למניה, שמהווים עלייה של 22%.
- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- ישראל במוקד: בעלי המניות לוחצים על אמזון לבחון את קשריה הביטחוניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז AWS, שבנויה על מינויים בתחום העסקי, פחות תיפגע. גם אמזון פריים. אבל קמעונאות הרשת, שהשנה צופים שתהיה כמעט 50% מהכנסות החברה. אגב, החטיבה חשובה לחברה לא בגלל הגודל היחסי שלה בתוך עסקי החברה, אלא מאחר ומדובר בחברה שמהווה את הנתח הארי מהרווח התפעולי.
ברבעון המקביל הכנסות AWS היו רק 12% מהכנסות כל החברה, עם זאת המרווח התפעולי של החברה היווה 59% מהרווח התפעולי הכולל. הצפי בשוק הוא שההכנסות יגיעו ל-14.2 מיליארד, עלייה של 31.5% ביחס ל-10.8 מיליארד דולר של רבעון 2 אשתקד.
מה ממליצים האנליסטים בוול סטריט?
באופן כללי, מרבית השווקים שבהם מתחרה אמזון הראו חובן ברבעון האחרון, אז האנליסטים בוול סטריט, מצפים שגם הרבעון הנוכחי החברה "תכה" את התחזיות; לאחר שב-10 הרבעונים האחרונים החברה הציגה צמיחה מרשימה שהתעלתה על ציפיות השוק.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
האנליסט רוחיט קולקרני מ-MKM כתב במכתב למשקיעים כי "המניה ביצעה תשואות חסר השנה ביחס לאלפאבת, חברת האם של גוגל GOOGLE (סימול: GOOG) ופייסבוק FACEBOOK (סימול: FB)". להערכתו זה בשל העובדה כי יש דיון על כמה חזק היה פריים דיי השנה. קולקרני עדיין שורי על המניה והעניק לה מחיר יעד של 4,075 דולר, או אפסייד של 12% על מחיר השוק שעומד על 3,630 דולר.
באוור קור מעניקים למניה תשואת יתר עם מחיר יעד של 4,500 דולר, או אפסייד של 24%. העניין הוא שהאנליסט מארק מהייני חושב שהשוק שורי מדי לגבי הרבעון הבא, לאחר שפריים דיי הוסת לרבעון הזה, כנראה בשל העובדה שהיו הרבה סגרים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
