טסלה
צילום: אתר החברה

טסלה תתחיל למסור את הרכב המסחרי המהיר אי פעם; המניה תתאושש?

המודל S פלייד מתפארת ב-1,000 כוחות סוס ומסוגלת להגיע ל-200 קמ"ש ב-2.1 שניות, אבל המשקיעים מעוניינים לדעת מה קורה עם המפעלים שהחברה מקימה ואיך מתקדמת התוכנית לרכבים אוטונומיים; מתחילת השנה המניה איבדה 35%
ארז ליבנה | (10)
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה

לאחר עיכובים של כמעט שנה, ביום חמישי האחרון, המנכ"ל של טסלה TESLA INC  (TSLA) והמיליארדר אילון מאסק, הודיע כי החברה תערוך אירוע מסירת רכבים ראשון של מודל ה-S פלייד (Plaid), המכונית המסחרית המהירה בהיסטוריה. מדובר בשדרוג של מודל ה-S הקיים שהחברה החלה למכור כבר ב-2012. המכונית מציגה שורת נתונים מרשימה ביותר. 1,020 כוחות סוס, טווח נסיעה של למעלה מ-600 קילומטר להטענה והגעה מ-0 ל-100 ב-2.1 שניות.

 

לשם השוואה, בוגאטי צ'יירון, שעולה 2.3 מיליון דולר, מגיעה ל-100 ב-2.3 שניות. תג המחיר של הפלייד עומד על 120 אלף דולר, מה שהופך את הרכב לאחד מהיקרים ביותר של החברה, כשהמודל הכי פשוט עולה 40 אלף דולר.

 

המודל החדש מציג עיצוב עדכני שכולל הגה מירוצים במקום הגה סטנדרטי, מציג מסך מגע גדול ועוד שלל פינוקים של רכבי טסלה. אבל ברור לכולם שבשל תג המחיר היחסית גבוה, זו לא תהיה המכונית הכי נמכרת של החברה. אבל המכונית החדשה כן מראה שטסלה משתפרת עם הזמן.

 

אבל הדבר שיותר מעניין את וול סטריט, זה מה קורה עם המפעלים החדשים של החברה בטקסס ובברלין. למה זה מעניין יותר? כי יכולת הייצור של החברה מאוד מוגבלת והמשקיעים מעוניינים שעד סוף השנה המפעלים הללו כבר יתחילו לפעול – על מנת שתוכל להגדיל את המכירות והמסירות.

 

לאחר הראלי המטורף במניה ב-2020, 2021 פחות מחייכת אליה. בתחילת השנה מחיר המניה עמד על 880 דולר, היום מחירה עומד על קצת פחות 581, ירידה של 35%. בחודש האחרון לבדו ירדה המניה בכמעט 21%. שבוע המסחר הקודם היה שיפור מסוים, אבל זה רק בגלל שלמרות ירידה של למעלה מ-4% באמצע השבוע, המניה הצליחה לסיים את השבוע ללא ירידת ערך – אבל גם לא עלתה.

 

עוד נושא שמעניין את משקיעיה הגדולים של החברה, היא תוכנית הנהיגה האוטונומית, שמאסק אמר שהוא קרוב להשלמתה. השוק רוצה לראות אם יש דברים בגו. צריך לזכור שבשנה שעברה, לקראת יום הסוללות, מאסק ו-TSLA יצרו הייפ סביב הטכנולוגיה, רק כדי לגלות שאין שום דבר חדש תחת השמש בגזרת אורך הנסיעה או בטכנולוגיה עצמה.

 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מאזדה 3 לבנה 30/05/2021 15:03
    הגב לתגובה זו
    האוטו של טסלה פשוט נראה מיושן , שילוב של מאזדה 3 ודייהו
  • 5.
    רונן 24/05/2021 18:51
    הגב לתגובה זו
    שיפורים במפעל בסין ובארהב יובילו ל250 אלף מסירות ברבעון השלישי ורווח נקי מעל מיליארד דולר ושיא במכירת אתקני אגירת אנרגיה ואז...המניה שוב תעלה
  • 4.
    מבין ברכבים 24/05/2021 16:51
    הגב לתגובה זו
    כל מה שקשור בטסלה זה כמו מילת קסם. לא חשוב מה, העיקר לרשום משהו. מודל S הוא רכב משפחתי גדול, לא מסחרי. התאוצה שלו מ-0 ל-200 לא התפרסמה, רק הנתון של 0-60 מייל שזה 0-96 קמ"ש ועומד על קצת מעל 2 שניות בגרסת הפלייד פלוס. אז עדיף שתדווחו רק על המחירים של המניות (או כל דבר אתם מבינים בו) ולא על נתוני הדגם, תשאירו את זה לאתרים המתמחים בזה (או תדייקו).
  • 3.
    שובני 24/05/2021 14:51
    הגב לתגובה זו
    לא שווה סנט יותר מזה. מה גם ששוק הרכבים החשמליים הוא תחרותי ביותר. המון יצרנים טובים וזזולים נכנסו לשוק. עכשיו, כשאלון מאסק וטסלה, מתעסקים לאחרונה יותר בגימיקים (קריפטו, רכב אטומי, 2 שניות למאה וכו'...) בטוח שהכיוון לא טוב..
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    טסלאי 24/05/2021 17:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דובון 24/05/2021 14:29
    הגב לתגובה זו
    2 המפעלים החדשים ( ברלין וטקסס) יתחילו לעבוד בחודש דצמבר, וב-2022 טסלה תגיע לדרגת נהיגה עצמית בדרגה 5 שתאפשר לה להפעיל מוניות אוטונומיות
  • יאיר 24/05/2021 18:23
    הגב לתגובה זו
    הדוברות של חמאס אמינה יותר. איפה הרודסטר המעוללת שהייתה אמורה להיות בייצור המוני בסוף 2020?
  • משקיע מדוכא 24/05/2021 16:09
    הגב לתגובה זו
    מדי בכל הקשור בלוז, וכמעט אף פעם לא עומד בו..
  • דובון 24/05/2021 17:21
    פשוט תפעיל יוטיוב בימים הקרובים ותראה איך טסלה משיקה את גרסא 9.0 לתוכנת הנהיגה העצמית שלה. אחרי שתראה ותבין איך הרכב נוסע לבדו, גם לך לא יישארו שאלות.
  • 1.
    צריך מצב יום יומי שלא מנצל את התכונה הזו ברחובות צפופים (ל"ת)
    לאסור 24/05/2021 12:53
    הגב לתגובה זו
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.