
טסלה תתחיל למסור את הרכב המסחרי המהיר אי פעם; המניה תתאושש?
לאחר עיכובים של כמעט שנה, ביום חמישי האחרון, המנכ"ל של טסלה TESLA INC (TSLA) והמיליארדר אילון מאסק, הודיע כי החברה תערוך אירוע מסירת רכבים ראשון של מודל ה-S פלייד (Plaid), המכונית המסחרית המהירה בהיסטוריה. מדובר בשדרוג של מודל ה-S הקיים שהחברה החלה למכור כבר ב-2012. המכונית מציגה שורת נתונים מרשימה ביותר. 1,020 כוחות סוס, טווח נסיעה של למעלה מ-600 קילומטר להטענה והגעה מ-0 ל-100 ב-2.1 שניות. לשם השוואה, בוגאטי צ'יירון, שעולה 2.3 מיליון דולר, מגיעה ל-100 ב-2.3 שניות. תג המחיר של הפלייד עומד על 120 אלף דולר, מה שהופך את הרכב לאחד מהיקרים ביותר של החברה, כשהמודל הכי פשוט עולה 40 אלף דולר. המודל החדש מציג עיצוב עדכני שכולל הגה מירוצים במקום הגה סטנדרטי, מציג מסך מגע גדול ועוד שלל פינוקים של רכבי טסלה. אבל ברור לכולם שבשל תג המחיר היחסית גבוה, זו לא תהיה המכונית הכי נמכרת של החברה. אבל המכונית החדשה כן מראה שטסלה משתפרת עם הזמן. אבל הדבר שיותר מעניין את וול סטריט, זה מה קורה עם המפעלים החדשים של החברה בטקסס ובברלין. למה זה מעניין יותר? כי יכולת הייצור של החברה מאוד מוגבלת והמשקיעים מעוניינים שעד סוף השנה המפעלים הללו כבר יתחילו לפעול – על מנת שתוכל להגדיל את המכירות והמסירות. לאחר הראלי המטורף במניה ב-2020, 2021 פחות מחייכת אליה. בתחילת השנה מחיר המניה עמד על 880 דולר, היום מחירה עומד על קצת פחות 581, ירידה של 35%. בחודש האחרון לבדו ירדה המניה בכמעט 21%. שבוע המסחר הקודם היה שיפור מסוים, אבל זה רק בגלל שלמרות ירידה של למעלה מ-4% באמצע השבוע, המניה הצליחה לסיים את השבוע ללא ירידת ערך – אבל גם לא עלתה. עוד נושא שמעניין את משקיעיה הגדולים של החברה, היא תוכנית הנהיגה האוטונומית, שמאסק אמר שהוא קרוב להשלמתה. השוק רוצה לראות אם יש דברים בגו. צריך לזכור שבשנה שעברה, לקראת יום הסוללות, מאסק ו-TSLA יצרו הייפ סביב הטכנולוגיה, רק כדי לגלות שאין שום דבר חדש תחת השמש בגזרת אורך הנסיעה או בטכנולוגיה עצמה. משקיפים בוול סטריט סבורים שהמודל החדש בהחלט יכול לסייע למניה בזמן הקרוב, אבל השאלות האמיתיות הן מי המפעלים החדשים יתחילו להיות מבצעיים ולא פחות חשוב, איך המשך המחסור בשבבים והמשך השבר בשרשרת האספקה שעוד לא התאוששה מאז הקורונה. כמו כל יתר יצרניות הרב, גם טסלה נאלצה לעצור פסי ייצור בשל מחסורים. נראה אם הקסם של מאסק יצליח להתגבר על כל המכשלות.
- 6.מאזדה 3 לבנה 30/05/2021 15:03הגב לתגובה זוהאוטו של טסלה פשוט נראה מיושן , שילוב של מאזדה 3 ודייהו
- 5.רונן 24/05/2021 18:51הגב לתגובה זושיפורים במפעל בסין ובארהב יובילו ל250 אלף מסירות ברבעון השלישי ורווח נקי מעל מיליארד דולר ושיא במכירת אתקני אגירת אנרגיה ואז...המניה שוב תעלה
- 4.מבין ברכבים 24/05/2021 16:51הגב לתגובה זוכל מה שקשור בטסלה זה כמו מילת קסם. לא חשוב מה, העיקר לרשום משהו. מודל S הוא רכב משפחתי גדול, לא מסחרי. התאוצה שלו מ-0 ל-200 לא התפרסמה, רק הנתון של 0-60 מייל שזה 0-96 קמ"ש ועומד על קצת מעל 2 שניות בגרסת הפלייד פלוס. אז עדיף שתדווחו רק על המחירים של המניות (או כל דבר אתם מבינים בו) ולא על נתוני הדגם, תשאירו את זה לאתרים המתמחים בזה (או תדייקו).
- 3.שובני 24/05/2021 14:51הגב לתגובה זולא שווה סנט יותר מזה. מה גם ששוק הרכבים החשמליים הוא תחרותי ביותר. המון יצרנים טובים וזזולים נכנסו לשוק. עכשיו, כשאלון מאסק וטסלה, מתעסקים לאחרונה יותר בגימיקים (קריפטו, רכב אטומי, 2 שניות למאה וכו'...) בטוח שהכיוון לא טוב..
- חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)טסלאי 24/05/2021 17:26הגב לתגובה זו
- 2.דובון 24/05/2021 14:29הגב לתגובה זו2 המפעלים החדשים ( ברלין וטקסס) יתחילו לעבוד בחודש דצמבר, וב-2022 טסלה תגיע לדרגת נהיגה עצמית בדרגה 5 שתאפשר לה להפעיל מוניות אוטונומיות
- יאיר 24/05/2021 18:23הגב לתגובה זוהדוברות של חמאס אמינה יותר. איפה הרודסטר המעוללת שהייתה אמורה להיות בייצור המוני בסוף 2020?
- משקיע מדוכא 24/05/2021 16:09הגב לתגובה זומדי בכל הקשור בלוז, וכמעט אף פעם לא עומד בו..
- דובון 24/05/2021 17:21פשוט תפעיל יוטיוב בימים הקרובים ותראה איך טסלה משיקה את גרסא 9.0 לתוכנת הנהיגה העצמית שלה. אחרי שתראה ותבין איך הרכב נוסע לבדו, גם לך לא יישארו שאלות.
- 1.צריך מצב יום יומי שלא מנצל את התכונה הזו ברחובות צפופים (ל"ת)לאסור 24/05/2021 12:53הגב לתגובה זו