וול סטריט
צילום: iStock
וול סטריט

וול סטריט נסגר בירידות קלות: המדדים ירדו עד 0.2%, סנאפ זינקה ב-28%

בשוק ציפו להסכם לגבי תכנית תמריצים פיסקליים חדשה כבר אתמול, אולם השיחות בין פלוסי ומנוצ'ין נמשכות; טבע עלתה בכ-3.5%, פייבר צנחה בכ-9%, נטפליקס נפלה בכ-7%, פייסבוק זינקה בכ-4%, אופקו נפלה ב-6%, פייפאל עלתה ב-5.4%
מערכת Bizportal | (5)

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות לאחר פתיחה ירוקה, על רקע המשך השיחות בין פלוסי ומנוצ'ין. בשוק ציפו כי יהיה הסכם לגבי תכנית תמריצים פיסקליים חדשה כבר אתמול, אולם השיחות בין השניים נמשכות וכעת התקווה היא להסכם לפני סוף השבוע.

מדדים בוול סטריט  

S&P 500 -1.56%

דאו ג'ונס -0.84%   

נאסד"ק -2.15%    

  • טרם החל המסחר הרציף

מאקרו: חבילת התמריצים להתמודדות עם משבר הקורונה יצרה תנודתיות בוול סטריט בימים האחרונים, כאשר השווקים מייחלים להזרמת כספים משמעותית עוד לפני הבחירות. אמש נערכה ״השיחה האחרונה״ בין  שר האוצר, סטיבן מנוצ׳ין, לבין יושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי שאמרה לקראת השיחה, כי הדמוקרטים והבית הלבן מתקרבים לחתימה על הסכם. 

זהו המועד האחרון שנקבע לשיחות בין הדמוקרטים לרפובליקנים בכל הנוגע לחבילת התמריצים, אך פלוסי סימנה שהשיחות צפויות להימשך. כדי שתהיה חקיקה מוכנה עד למועד הבחירות, המחוקקים יצטרכו להגיע להסכמות ולכתוב הצעת חוק עד סוף השבוע. ״זה לא שהיום תהיה לנו עסקה, אך זהו היום שבו התנאים שלנו יונחו על השולחן כדי שנוכל להתקדם לשלב הבא״, אמרה פלוסי (לכתבה המלאה).

קיראו עוד ב"גלובל"

על פי הדיווח האחרון בנושא זה, ראש המטה בבית הלבן מארק מדוס אמר כי פלוסי ומנוצ'ין השיגו "התקדמות טובה" בשיחות, אך "יש להם עדיין כברת דרך" לפני הגעה להסכם. בכל אופן, השניים אמורים להיפגש שוב היום ולדברי מדוס, הוא מקווה שיגיעו להסכם כלשהו לפני סוף השבוע.

ענקית המסחר האלקטרוני ,פייפאל  PAYPAL  (סימול:PYPL) חתמה על הסכם שיתוף פעולה אל מול חברת המטבעות הקריפטוגרפים Paxos, לצורך השקת שירות חדש. משתמשי פייפאל בארה״ב יוכלו בקרוב לקנות, להחזיק ולמכור מטבעות קריפטוגרפים, ומדינות נוספות צפויות להצטרף בהמשך. 

חברות רבות מנסות להיות הפייפאל של המטבעות הדיגיטליים. מתברר ש״פייפאל של הקריפטו״ יכולה להיות פשוט פייפאל. בתגובה למהלך פייפאל זינקה במעל ל-5%, כאשר המטבעות הדיגטליים זינקו עד כ-10%. 

 

לייטקוין הובילה את הרשימה וזינקה ב-10.5%, ביטקוין ואת׳ריום זינקו ב-6.7%, כאשר הביטקוין מתקרב אל רמת ה-13,000 דולר.  

מניות במרכז: מניית סנאפ (סימול: SNAP) זינקה לאחר פרסום דוחות חזקים אמש לאחר נעילת המסחר. הרשת הוסיפה 11 מיליון משתמשים חדשים ברבעון ועברה לראשונה בתולדותיה לרווח מתואם (לכתבה המלאה).

מנגד, מניית נטפליקס NETFLIX (סימול:NFLX) נפלה לאחר שהחברה פספסה את צפי האנליסטים בשורה התחתונה ובמספר המנויים החדשים. החברה עלתה על צפי האנליסטים  בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו ב-6.44 מיליארד דולר, לעומת צפי בסך 6.38 מיליארד דולר. ההכנסות זינקו בכ-23% לעומת 5.24 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד (לכתבה המלאה).

טסלה TESLA INC (סימול:TSLA) עושה זאת שוב, ומזנקת במסחר המאוחר בכ-4% לאחר שניפצה את צפי האנליסטים ברבעון השלישי. החברה דיווחה על מכירות בסך 8.77 מיליארד דולר, זינוק של כ-40% לעומת 6.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים עמד על 8.26 מיליארד דולר בלבד. 

 

הרווח הנקי הסתכם ב-331 מיליון דולר או 27 סנט למניה, לעומת 143 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-76 סנט, הרבה מעל צפי של 56 סנט, וזינוק של 105% לעומת הרבעון השלישי בשנת 2019. (לכתבה המלאה)

מניית פייסבוק FACEBOOK קפצה  לאחר שעלתה ב-2.4% אתמול. בנק ההשקעות Jefferies העלה את מחיר היעד למניה ל-320 דולר, בטענה כי המודעות הדיגיטליות של החברה יעזרו לחברה להכות את צפי האנליסטים. 

מניית לוג'יטק LOGITECH INT S.A. זינקה אתמול ב-16% לאחר שהחברה המתמחה בייצור ציוד היקפי למחשב דיווחה על תוצאות חזקות. החברה דיווחה על זינוק של 75% במכירות הרבעון השני, וציינה את הגידול בביקוש כאשר אנשים רבים עברו לעבודה מהבית בעקבות המגפה (לכתבה המלאה).

מניית UBS GROUP AG זינקה אתמול ב-5% הודות לזינוק של 99% בשורת הרווח הנקי שהסתכם ב-2.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי. אנליסטים צפו כי הרווח הנקי עמד על 1.5 מיליארד דולר לרבעון.

בגזרת הישראליות

מניית טבע טבע (US) עולה על רקע דיווח לפיו פרדו פארמה הגיעה להסדר עם משרד המשפטים האמריקאי בנוגע לתביעות בגין פרשת האופיואידים; על רקע הדיווח, מניית טבע שהינה אחת החברות שנתבעו בקשר עם שיווק האופיואידים עברה לעליות (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    tt 21/10/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
    הבורסה ירוקה שם..אבל את שאר המניות ובעיקר את הדואליות הם זורקים לכלבים האמריקקים האלה יימח שמם
  • 4.
    סבתא ננסי מטגנת 21/10/2020 17:20
    הגב לתגובה זו
    והיא רוצה להנות ... לא ממהרת לשום מקום .
  • 3.
    סיפורי סבתא ... 21/10/2020 17:06
    הגב לתגובה זו
    ואחכ עושים "ויברח" ...
  • 2.
    tt 21/10/2020 16:51
    הגב לתגובה זו
    העיקר אצלם ירוק
  • 1.
    איצ100 21/10/2020 16:38
    הגב לתגובה זו
    בסיומו השחור של היום..או בהמשך.. לא נמצאים לא תרופות או חיסון ולא הזרמות ולא טראמפט..
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.