וול סטריט נסגר בירידות קלות: המדדים ירדו עד 0.2%, סנאפ זינקה ב-28%
המסחר בוול סטריט נסגר בירידות לאחר פתיחה ירוקה, על רקע המשך השיחות בין פלוסי ומנוצ'ין. בשוק ציפו כי יהיה הסכם לגבי תכנית תמריצים פיסקליים חדשה כבר אתמול, אולם השיחות בין השניים נמשכות וכעת התקווה היא להסכם לפני סוף השבוע.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 0.21%
דאו ג'ונס 1.34%
נאסד"ק -0.25%
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- עלייה של 30% מתחילת השנה - השוק הסיני עקף את וול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרו: חבילת התמריצים להתמודדות עם משבר הקורונה יצרה תנודתיות בוול סטריט בימים האחרונים, כאשר השווקים מייחלים להזרמת כספים משמעותית עוד לפני הבחירות. אמש נערכה ״השיחה האחרונה״ בין שר האוצר, סטיבן מנוצ׳ין, לבין יושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי שאמרה לקראת השיחה, כי הדמוקרטים והבית הלבן מתקרבים לחתימה על הסכם.
זהו המועד האחרון שנקבע לשיחות בין הדמוקרטים לרפובליקנים בכל הנוגע לחבילת התמריצים, אך פלוסי סימנה שהשיחות צפויות להימשך. כדי שתהיה חקיקה מוכנה עד למועד הבחירות, המחוקקים יצטרכו להגיע להסכמות ולכתוב הצעת חוק עד סוף השבוע. ״זה לא שהיום תהיה לנו עסקה, אך זהו היום שבו התנאים שלנו יונחו על השולחן כדי שנוכל להתקדם לשלב הבא״, אמרה פלוסי (לכתבה המלאה).
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
על פי הדיווח האחרון בנושא זה, ראש המטה בבית הלבן מארק מדוס אמר כי פלוסי ומנוצ'ין השיגו "התקדמות טובה" בשיחות, אך "יש להם עדיין כברת דרך" לפני הגעה להסכם. בכל אופן, השניים אמורים להיפגש שוב היום ולדברי מדוס, הוא מקווה שיגיעו להסכם כלשהו לפני סוף השבוע.
ענקית המסחר האלקטרוני ,פייפאל PAYPAL (סימול:PYPL) חתמה על הסכם שיתוף פעולה אל מול חברת המטבעות הקריפטוגרפים Paxos, לצורך השקת שירות חדש. משתמשי פייפאל בארה״ב יוכלו בקרוב לקנות, להחזיק ולמכור מטבעות קריפטוגרפים, ומדינות נוספות צפויות להצטרף בהמשך.
חברות רבות מנסות להיות הפייפאל של המטבעות הדיגיטליים. מתברר ש״פייפאל של הקריפטו״ יכולה להיות פשוט פייפאל. בתגובה למהלך פייפאל זינקה במעל ל-5%, כאשר המטבעות הדיגטליים זינקו עד כ-10%.
לייטקוין הובילה את הרשימה וזינקה ב-10.5%, ביטקוין ואת׳ריום זינקו ב-6.7%, כאשר הביטקוין מתקרב אל רמת ה-13,000 דולר.
מניות במרכז: מניית סנאפ (סימול: SNAP) זינקה לאחר פרסום דוחות חזקים אמש לאחר נעילת המסחר. הרשת הוסיפה 11 מיליון משתמשים חדשים ברבעון ועברה לראשונה בתולדותיה לרווח מתואם (לכתבה המלאה).
מנגד, מניית נטפליקס NETFLIX (סימול:NFLX) נפלה לאחר שהחברה פספסה את צפי האנליסטים בשורה התחתונה ובמספר המנויים החדשים. החברה עלתה על צפי האנליסטים בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו ב-6.44 מיליארד דולר, לעומת צפי בסך 6.38 מיליארד דולר. ההכנסות זינקו בכ-23% לעומת 5.24 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד (לכתבה המלאה).
טסלה TESLA INC (סימול:TSLA) עושה זאת שוב, ומזנקת במסחר המאוחר בכ-4% לאחר שניפצה את צפי האנליסטים ברבעון השלישי. החברה דיווחה על מכירות בסך 8.77 מיליארד דולר, זינוק של כ-40% לעומת 6.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים עמד על 8.26 מיליארד דולר בלבד.
הרווח הנקי הסתכם ב-331 מיליון דולר או 27 סנט למניה, לעומת 143 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-76 סנט, הרבה מעל צפי של 56 סנט, וזינוק של 105% לעומת הרבעון השלישי בשנת 2019. (לכתבה המלאה)
מניית פייסבוק FACEBOOK קפצה לאחר שעלתה ב-2.4% אתמול. בנק ההשקעות Jefferies העלה את מחיר היעד למניה ל-320 דולר, בטענה כי המודעות הדיגיטליות של החברה יעזרו לחברה להכות את צפי האנליסטים.
מניית לוג'יטק LOGITECH INT S.A. זינקה אתמול ב-16% לאחר שהחברה המתמחה בייצור ציוד היקפי למחשב דיווחה על תוצאות חזקות. החברה דיווחה על זינוק של 75% במכירות הרבעון השני, וציינה את הגידול בביקוש כאשר אנשים רבים עברו לעבודה מהבית בעקבות המגפה (לכתבה המלאה).
מניית UBS GROUP AG זינקה אתמול ב-5% הודות לזינוק של 99% בשורת הרווח הנקי שהסתכם ב-2.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי. אנליסטים צפו כי הרווח הנקי עמד על 1.5 מיליארד דולר לרבעון.
בגזרת הישראליות
מניית טבע טבע (US) עולה על רקע דיווח לפיו פרדו פארמה הגיעה להסדר עם משרד המשפטים האמריקאי בנוגע לתביעות בגין פרשת האופיואידים; על רקע הדיווח, מניית טבע שהינה אחת החברות שנתבעו בקשר עם שיווק האופיואידים עברה לעליות (לכתבה המלאה).
- 5.tt 21/10/2020 18:02הגב לתגובה זוהבורסה ירוקה שם..אבל את שאר המניות ובעיקר את הדואליות הם זורקים לכלבים האמריקקים האלה יימח שמם
- 4.סבתא ננסי מטגנת 21/10/2020 17:20הגב לתגובה זווהיא רוצה להנות ... לא ממהרת לשום מקום .
- 3.סיפורי סבתא ... 21/10/2020 17:06הגב לתגובה זוואחכ עושים "ויברח" ...
- 2.tt 21/10/2020 16:51הגב לתגובה זוהעיקר אצלם ירוק
- 1.איצ100 21/10/2020 16:38הגב לתגובה זובסיומו השחור של היום..או בהמשך.. לא נמצאים לא תרופות או חיסון ולא הזרמות ולא טראמפט..
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
