וול סטריט
צילום: iStock
וול סטריט

וול סטריט נסגר בירידות קלות: המדדים ירדו עד 0.2%, סנאפ זינקה ב-28%

בשוק ציפו להסכם לגבי תכנית תמריצים פיסקליים חדשה כבר אתמול, אולם השיחות בין פלוסי ומנוצ'ין נמשכות; טבע עלתה בכ-3.5%, פייבר צנחה בכ-9%, נטפליקס נפלה בכ-7%, פייסבוק זינקה בכ-4%, אופקו נפלה ב-6%, פייפאל עלתה ב-5.4%
מערכת Bizportal | (5)

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות לאחר פתיחה ירוקה, על רקע המשך השיחות בין פלוסי ומנוצ'ין. בשוק ציפו כי יהיה הסכם לגבי תכנית תמריצים פיסקליים חדשה כבר אתמול, אולם השיחות בין השניים נמשכות וכעת התקווה היא להסכם לפני סוף השבוע.

מדדים בוול סטריט  

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%   

נאסד"ק -0.21%    

  • טרם החל המסחר הרציף

מאקרו: חבילת התמריצים להתמודדות עם משבר הקורונה יצרה תנודתיות בוול סטריט בימים האחרונים, כאשר השווקים מייחלים להזרמת כספים משמעותית עוד לפני הבחירות. אמש נערכה ״השיחה האחרונה״ בין  שר האוצר, סטיבן מנוצ׳ין, לבין יושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי שאמרה לקראת השיחה, כי הדמוקרטים והבית הלבן מתקרבים לחתימה על הסכם. 

זהו המועד האחרון שנקבע לשיחות בין הדמוקרטים לרפובליקנים בכל הנוגע לחבילת התמריצים, אך פלוסי סימנה שהשיחות צפויות להימשך. כדי שתהיה חקיקה מוכנה עד למועד הבחירות, המחוקקים יצטרכו להגיע להסכמות ולכתוב הצעת חוק עד סוף השבוע. ״זה לא שהיום תהיה לנו עסקה, אך זהו היום שבו התנאים שלנו יונחו על השולחן כדי שנוכל להתקדם לשלב הבא״, אמרה פלוסי (לכתבה המלאה).

קיראו עוד ב"גלובל"

על פי הדיווח האחרון בנושא זה, ראש המטה בבית הלבן מארק מדוס אמר כי פלוסי ומנוצ'ין השיגו "התקדמות טובה" בשיחות, אך "יש להם עדיין כברת דרך" לפני הגעה להסכם. בכל אופן, השניים אמורים להיפגש שוב היום ולדברי מדוס, הוא מקווה שיגיעו להסכם כלשהו לפני סוף השבוע.

ענקית המסחר האלקטרוני ,פייפאל  PAYPAL  (סימול:PYPL) חתמה על הסכם שיתוף פעולה אל מול חברת המטבעות הקריפטוגרפים Paxos, לצורך השקת שירות חדש. משתמשי פייפאל בארה״ב יוכלו בקרוב לקנות, להחזיק ולמכור מטבעות קריפטוגרפים, ומדינות נוספות צפויות להצטרף בהמשך. 

חברות רבות מנסות להיות הפייפאל של המטבעות הדיגיטליים. מתברר ש״פייפאל של הקריפטו״ יכולה להיות פשוט פייפאל. בתגובה למהלך פייפאל זינקה במעל ל-5%, כאשר המטבעות הדיגטליים זינקו עד כ-10%. 

 

לייטקוין הובילה את הרשימה וזינקה ב-10.5%, ביטקוין ואת׳ריום זינקו ב-6.7%, כאשר הביטקוין מתקרב אל רמת ה-13,000 דולר.  

מניות במרכז: מניית סנאפ (סימול: SNAP) זינקה לאחר פרסום דוחות חזקים אמש לאחר נעילת המסחר. הרשת הוסיפה 11 מיליון משתמשים חדשים ברבעון ועברה לראשונה בתולדותיה לרווח מתואם (לכתבה המלאה).

מנגד, מניית נטפליקס NETFLIX (סימול:NFLX) נפלה לאחר שהחברה פספסה את צפי האנליסטים בשורה התחתונה ובמספר המנויים החדשים. החברה עלתה על צפי האנליסטים  בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו ב-6.44 מיליארד דולר, לעומת צפי בסך 6.38 מיליארד דולר. ההכנסות זינקו בכ-23% לעומת 5.24 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד (לכתבה המלאה).

טסלה TESLA INC (סימול:TSLA) עושה זאת שוב, ומזנקת במסחר המאוחר בכ-4% לאחר שניפצה את צפי האנליסטים ברבעון השלישי. החברה דיווחה על מכירות בסך 8.77 מיליארד דולר, זינוק של כ-40% לעומת 6.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים עמד על 8.26 מיליארד דולר בלבד. 

 

הרווח הנקי הסתכם ב-331 מיליון דולר או 27 סנט למניה, לעומת 143 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-76 סנט, הרבה מעל צפי של 56 סנט, וזינוק של 105% לעומת הרבעון השלישי בשנת 2019. (לכתבה המלאה)

מניית פייסבוק FACEBOOK קפצה  לאחר שעלתה ב-2.4% אתמול. בנק ההשקעות Jefferies העלה את מחיר היעד למניה ל-320 דולר, בטענה כי המודעות הדיגיטליות של החברה יעזרו לחברה להכות את צפי האנליסטים. 

מניית לוג'יטק LOGITECH INT S.A. זינקה אתמול ב-16% לאחר שהחברה המתמחה בייצור ציוד היקפי למחשב דיווחה על תוצאות חזקות. החברה דיווחה על זינוק של 75% במכירות הרבעון השני, וציינה את הגידול בביקוש כאשר אנשים רבים עברו לעבודה מהבית בעקבות המגפה (לכתבה המלאה).

מניית UBS GROUP AG זינקה אתמול ב-5% הודות לזינוק של 99% בשורת הרווח הנקי שהסתכם ב-2.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי. אנליסטים צפו כי הרווח הנקי עמד על 1.5 מיליארד דולר לרבעון.

בגזרת הישראליות

מניית טבע טבע (US) עולה על רקע דיווח לפיו פרדו פארמה הגיעה להסדר עם משרד המשפטים האמריקאי בנוגע לתביעות בגין פרשת האופיואידים; על רקע הדיווח, מניית טבע שהינה אחת החברות שנתבעו בקשר עם שיווק האופיואידים עברה לעליות (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    tt 21/10/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
    הבורסה ירוקה שם..אבל את שאר המניות ובעיקר את הדואליות הם זורקים לכלבים האמריקקים האלה יימח שמם
  • 4.
    סבתא ננסי מטגנת 21/10/2020 17:20
    הגב לתגובה זו
    והיא רוצה להנות ... לא ממהרת לשום מקום .
  • 3.
    סיפורי סבתא ... 21/10/2020 17:06
    הגב לתגובה זו
    ואחכ עושים "ויברח" ...
  • 2.
    tt 21/10/2020 16:51
    הגב לתגובה זו
    העיקר אצלם ירוק
  • 1.
    איצ100 21/10/2020 16:38
    הגב לתגובה זו
    בסיומו השחור של היום..או בהמשך.. לא נמצאים לא תרופות או חיסון ולא הזרמות ולא טראמפט..
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.