הסינים מאיימים: "נטיל מכסים על ייבוא גז טבעי מארצות הברית"
האיומים הסיניים להטלת מכסים חדשים על סחורות אמריקאיות בשווי של כ-60 מיליארד דולר ייצור תנודה בשוק האנרגיה, כך שגז טבעי שמיוצא מארה"ב יהפוך למטרה הראשונה ברשימה, על פי הערכות אנליסטים.
המהלך עשוי לכלול את הגז הטבעי כחלק מהסחורות עליהן יוטלו מכסים וגורם להרמת גבה כיוון שעד כה סין נמנעה מהטלת מכסים על דלקים. אולם, כמו שזה נראה כעת, למרות שהסינים מנסים לטהר את האווירה הפוליטית, הם עלולים לבחור להטיל מכסים על גז טבעי אמריקאי.
המצב בשבועות האחרונים הסלים על רקע מלחמת הסחר בין המעצמות ויש שישאלו האם המכסים החדשים של הסינים על הגז האמריקאי יפגעו ביצוא הגז האמריקאי. ארצות הברית היא יצרנית הגז הגדולה בעולם ונחשבת ליצואנית גדלה בשוק הגז הטבעי.
"אם הסינים אכן יישמו את המכסים החדשים על הגז הטבעי האמריקאי, זאת תהיה מכה רצינית לממשל טראמפ שמקדם אג'נדה של שליטה במוצרי האנרגיה", אומר הוגו ברנן, אנליסט בכיר ב-Verisk Maplecroft.
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחזיות הביקוש לגז של סין מסתדרות בשורה עם הציפיות של טראמפ לקידום מעמדה של ארצות הברית לכדי מעצמה של ייבוא גז טבעי אולם המכסים החדשים שסין מאיימת להטיל עשויים לגרום לחלק מהפרויקטים להאבק על המשך מימון פעילותם, במידה וסין אכן תטיל את המכסים על ייבוא גז מארצות הברית", אומר ברנן.
סין הייתה יבואנית הגז הטבעי השנייה בגדולה מארצות הברית בשנה שעברה. המדינה צפויה להפוך ליבואנית הגדולה בעולם של גז מונזל, כך חזו במועצת האנרגיה הבינלאומית ביוני האחרון. כ-15% מייצוא הגז הטבעי של האמריקאים יוצא לסין.
- 6.מה הסיבה שביוטיים נופלת,הרי היו דוחות טובים ומעל הצפי ב (ל"ת)רוני 09/08/2018 17:02הגב לתגובה זו
- 5.מה הסיבה שביוטיים נופלת,הרי היו דוחות טובים ומעל הצפי ב (ל"ת)רוני 09/08/2018 16:58הגב לתגובה זו
- 4.השוק 09/08/2018 16:22הגב לתגובה זוכרגע מפמפמים את השוק בלי שום פרופורציה
- 3.הסינים 09/08/2018 15:50הגב לתגובה זואם גם אירופה ויפן יצטרפו חסין, זו תהיה מפלה מושלמת של הבריון הזה. צריך ללמד את הדרעק הזה לקח: הוא מבין רק כח. אז הוא יקבל את זה בפניכו. לכסח לו את הצורה. כח ייענה בכח. האידיוט יקבל טיפול שלא ישכח. ארה"ב תעבור לאבטלה מקיפה, כי לא ירצו לקנות סחורה יקרה מהם. הטיפש עוד יתחרט על מעשיו הנמהרים.
- צודק 09/08/2018 19:37הגב לתגובה זואיש נבער חסר הבנה שמתכחש לעובדה שהעולם בוער. בעולם הטמפרטורות עולות בצורה שלא נראת עד היום. בשוודיה שריפות ומה הוא עושה יוצא מהסכם האקלים!
- 2.ברטון 09/08/2018 15:35הגב לתגובה זואין שום איום ,לכל מדינה יש את הזכות לקבוע את המכסים שלה לפי ראות עינייה . בישראל יש מס קניה על רכבים , על מי אנחנו מאיימים ? הסינים יסתדרו , הכוונה שהם יצטרכו להוריד קצת מחירים כדי לקזז את עליית המכס בשוק האמריקאי.
- 1.WOW.. הסינים נותנים לטראמפ פייט רציני.. נראה מי ימצמץ (ל"ת)טוני 09/08/2018 14:58הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
