זה קרה: יוון הגישה הצעה לנושים במטרה להישאר בגוש היורו

מאוחר בלילה הגיש ציפראס תכנית שכוללת שלל רפורמות, האם נושים יקבלו את ההצעה?
|
(46)
ברגע האחרון

סוף סוף זה קרה. ממש ברגע האחרון ממשלת יוון הגישה את תכנית ההצעה שלה לתכנית רפורמות בתמורה לקבלת סיוע והישארות בגוש האירו. יוון ביקשה סכום של 53.5 מיליארד אירו שיכסה את חובותיה עד 2018 ובתמורה הגישה הצעה שדומה מאוד להצעת הנושים מה-26 ביוני האחרון (שנדחתה ברוב גדול במשאל העם היווני ב-5 ביולי) וכוללת קיצוצים נרחבים והעלאות מיסים אך הוסיפה בעיקר דרישה אחת - ביצוע הסדר על החוב ארוך הטווח ( ראו פרשנות לעניין זה).

התכנית שהגישה יוון היא הצעה משופרת באופן משמעותי ביחס לתכנית הקודמת שהגישה יוון ואמורה לייצר ליוון 13-14 מיליארד אירו ע"י קיצוצים והעלאות מיסים, סכום גבוה משמעותית בהצעה הקודמת. למעשה, ציפראס מסכים באופן מלא לתכנית שהציעו הנושים ב-26 ביוני בתמורה להסדר על החוב הארוך (לא מחיקת חוב).

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

סעיף מעניין בתכנית היוונית הוא התפשרות על הפטור ממס לאיים היוונים שהינם פרה חולבת עבור ממשלת יוון (עסקי התיירות הם הכנסה מרכזית). עד כה התעקשה יוון כי תימשך ההנחה במיסים (בדומה לפטור ממע"מ באילת) אך בהצעתה הנוכחית מסכימה יוון לביטול ההנחה בשלבים (האיין הגדולים והחזקים תחילה). המע"מ על מלונות יוותר על 13% אך על מסעדות יטפס ל-23%.

התכנית תוצג היום בפני הפרלמנט היווני וצפויה לעלות לדיון בכנס המנהיגים ביום ראשון הקרוב. אז יוחלט סופית אם אירופה מקבלת את הצעתה של יוון או דוחה אותה - ושולחת את המדינה אל מחוץ לגוש. לפי שעה אין כל ודאות שהתכנית תאושר ביום א' ע"י האירופים.


תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    שחר חסון
    דודו 11/07/2015 00:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכלל לא מצחיק.היתי בהופעה שלו ויצאתי אחרי 5 דקות
    סגור
  • 27.
    ענפים ליצוא והכנסה לאוצר היווני
    חיים 10/07/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש עוד ענפי מסחר ויצוא ביוון בעיקר ייצוא הזיתים לתעשיית השמן הם מייצאים שמן לכל אירופה באיכות מצויינת שנית חוץ מהתיירות יש להם תובלה ימית מפותחת ומשכירים אניות תובלה ומיכליות לכל יש להם את ענף הדיג המפותח את השכרות קרוונים נגררים את המתנות מכל סוג בעיקר לתיירים יש גם יצוא אופטיקה לכל אירופה משקפי שמש בעיקר ותעשיה קלה מכל סוג ויש עוד ועוד מקורות הכנסה נוספים אבל העיקר זה שהם לא עובדים מספיק שעות ביום בגלל הסייסטה והאי חשק לספק פרנסה למעביד אני הייתי שם וראיתי את חוסר החשק של העובד לתת מעצמו עוד ועוד כל אחד טוען בשביל הממשלה לא צריך להשקיע מאומה אז אם תהיה הפרטה והעובדים לא ישקיעו מעצם יבוא בעל הבית ויחליף לאחר או לאחרים לא יתכן מונופול מונציפלי וממשלתי על מקומות עבודה שנית צריך לתת תמריץ קבלנות לעובד חרוץ דבר שלא קיים היום ביוון כלל וכלל ועוד ועוד אז נקווה לטוב שבת שלום לכולם
    סגור
  • 26.
    בלבולי סרק
    ריתקו 10/07/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרשנות של בעז פורטל מלאה בסתירות ואי דיוקים תתחילו להתאפס
    סגור
  • 25.
    יציאה לפנסיה בישראל בגיל-67 ביוון בגיל-50...בטלנים...כן (ל"ת)
    אבי קול 10/07/2015 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    רב הנסתר על הגלוי
    ערן 10/07/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שכותבים לנו כל הזמן חרטות ושקרים או שאלוהים יעזור לי להבין. אך יכול להיות שכותבים שההצעה אי העתק של ההצעה הקודמת עם שיפורים של לטובת האירופיים (מיסוי נוסף על האיים והעלאת גיל הפנסיה) שציפרס הלך שמשאל עם על ההצעה הקודמת שכולנו יודעים את תוצאתם. אך זה יכתבו שאלו היו שמועות
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    כמה חזקים היוונים האלה. מחזיקים את כל העולם בביצים (ל"ת)
    ירון 10/07/2015 11:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 22.
    ישראל גם מוכנה לעלות קצת מיסים ולקבל 56 מיליארד
    אלון 10/07/2015 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיסקה מצוינת לכל מדינה בעולם
    סגור
  • טעות. בישראל אין יותר לאן להעלות את המיסים
    חזי 10/07/2015 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל המיסים במקסימום אנחנו קורסים והיוונים נחים ויוצאים לפנסיה בגיל 50חוץ מכמובן מיליציות המס והמיוחסים בשרות הציבורי ומערכת הבטחון שהפכו את כולנו לעבדים שלהם
    סגור
  • 21.
    זה לא נגמר עד שזה לא נגמר!
    גיא 10/07/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עצימת עיניים! ברור לכולם שזה לא יעזור אלא רק ידחה את הקץ. מעבר לכך שיוון בבעייה הרבה יותר גדולה והתוכנית לא תספיק, כם אם הייתה מספיקה מה זה אומר. שבמקום כ 400 מיליארד אירו היא תהיה חייבת לנושיה 460 מיליארד אירו כשאולי על פי תוכנית החילוץ האחרונה יוון תגיע לעודף של 13 מיליארד. נניח שעודף זה כולו (ברור שזה לא יהיה המצב) ישמש להקטנת חובות והמצב אפילו ישתפר עם הזמן, זה אומר שייקח ליוון להחזיר חובותיה תוך....30-35 שנים!!!!! האם באמת נראה למישהו שיוון תסכים להמשך צנע לעוד 30 שנה? ברור שלא. התוכנית הנוכחית היא ל 3 שנים בלבד וכשתסתיים הגוש יאלץ להזרים עוד עשרות מיליארדים. זהו מעגל קסמים ועדיף לעזור אותו עכשיו למרות המחיר אחרת החוב יהא הרבה יותר גדול...
    סגור
  • 20.
    ביזפורטל דיכאוניים כהרגלם
    גבי 10/07/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אם ייחתם הסכם שלום עולמי נקבל כותרות אדומות,הפסיקו לקרוא אותכם
    סגור
  • 19.
    קצת אדום בכותרת, ביטוי היסטרי + יוון
    אנונימי 10/07/2015 09:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואפשר לפתוח את הבוקר עם ביזפורטל בקצת פאניקה לסופ"ש
    סגור
  • 18.
    יאלה גרמנים שחררו כסף. בשביל מה כל הרעש שלכם (ל"ת)
    אורי 10/07/2015 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הלוואה מגרמניה זה הלוואה מהשוק האפור (הלוואה חונקת)
    שמטוב 10/07/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואה עם קשירת ידיים ורגליים רק תגרום ליוון ליותר שקיעה כלכלית.
    סגור
  • 17.
    מענין
    שלמה 10/07/2015 08:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף מבינים שם שמעבר לדראכמה יביא פיחות גדול והפסקת תמיכה אירופית מוחלטת היצוא היווני לאירופה יעצר כליל הלחץ על התיירות יגבר כי התיירים לא יגיעו ליוון במצב של אי סדר כלכלי ופוליטי הגרמנים יטילו חרם כולל על יוון והתיירים הגרמנים שהם רוב רובם תיירות מרפא מטעם קופות וקרנות סיעוד ונופש בריאות לא יממנו ביטוח בדרכמות אלא רק ביורו שלא יהיה מצוי וקיים יש עוד ועוד סיבות למה לא לעזוב את גוש היורו לכן אין בררה אם השלטון הנוכחי רוצה להשאר הוא חייב למרות מה שהבטיח לבוחריו להתפשר על מה יש ולוותר על עקרונות וציפיות שלו כי אין בררה זה מה יש ועם זה חייבים לחיות זהו זה
    סגור
  • ממתי מדינה יכולה לאסור על אזרחיה לטייר בארץ אחרת ?
    שמטוב 10/07/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרמניה לא תאסור תיור ליוון
    סגור
  • לשם טוב יכולה כמו ארה"ב שמודיעה לאזרחים שלה להמנע
    אמנון 10/07/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להמנע מביקורים בארצות מסויימות ואפילו מונעת בעקיפין ביקור אזרחים שלה בגדה המערבית בטענת סיכון חייהם או בלוב וגם ברוסיה לאחרונה לא רישמית אבל בפרסום והתראות מסויימות
    סגור
  • לשם טוב
    שלמה 10/07/2015 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעתך תיירות הפטוריאזיס הגרמנית שהיתה מטעם קופות החולים הגרמניות בים המלח הועתקה לירדן בגלל סיבות שונות ומשונות לו דווקא בגלל המחיר אלא מסיבות אחרות אז מדינת ישראל שותקת פחות או יותר ועובדה שרוב רובה של תיירות המרפא בים המלח הועתקה לירדן אז הנה מדינה לא באופן רישמי מונעת מתיירים גרמנים באיזה שהיא צורה מלהגיע לים המלח עובדה אז מדינה כן יכולה לאסור על אזרחיה לתייר בישראל בצורה עקיפה בתירוץ מחיר יותר זול בירדן
    סגור
  • יבואו תיירים במליונים אם המחירים יהיו זולים
    שמטוב 10/07/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    15 מליון תיירים בשנה ענף הייצוא מספר אחד שאמור ךהכניס מליארדים כל שנה. הטעות של יוון היא שהיא הצטרפה לשוק האירופי המשותף לכן אין לה מכסי מגן ומאידך אינה מסוגלת לייצא כלום מלבד תיירות.
    סגור
  • לשם טוב יש עוד ענפי יצוא כמו הזיתים תובלה ימית ועוד ועו (ל"ת)
    חיים 10/07/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    יון אף פעם לא תשלם
    אין כסף 10/07/2015 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העניים מתרוששים יותר שהמטבע שלהם חלש וגם בתקופת מהפכה טכנולוגית שאחריה עוני מחפיר שהולך ומתפשט
    סגור
  • 15.
    מטבע האירו מזנק?? ב22.6.15 האירו היה 4.36 כרגע 4.196 (ל"ת)
    בנק ישראל שומר על $ 10/07/2015 08:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    היוונים לא מסוגלים להתקיים ללא תמיכה
    משקיע זהיר 10/07/2015 08:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם פשוט הפכו למדינת סעד
    סגור
  • 13.
    היוונים יותרו על חופשת הקייץ ( 360יום )!?
    יוס 10/07/2015 08:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לכל אוהבי הדרמות , למרות שמדובר ביוון אין שום דרמות ואו טרגדיות, הכל צפוי וידוע מראש.מי שמכיר את המנטליות המזרח תיכונית של היוונים עשה הרבה מאוד כסף בשוק יורד ועכשיו בשוק עולה.
    סגור
  • 12.
    נפילות חזקות היום באירופה ,ואצלנו ביום א,ב, (ל"ת)
    אילן 10/07/2015 07:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • בדיוק ההיפך טמב....
    שיר 10/07/2015 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עליות חזקות באירופה יום א.ב
    סגור
  • נדבר בערב ,יוון גמורה גוססת.חמו...... (ל"ת)
    אילן 10/07/2015 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    שימו לב לשנחאי עולה 5.5% אחרי שעלתה אתמול 8.5%
    זיפו 10/07/2015 07:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בלתי רגיל לכל הדעות , טיסה של 14% ביומיים. מדהים!!! דרך אגב מדוע ביזפורטל לא מציינים את הנתון המטורף הזה. הרי את הירידה 6% היא ציינה בכתבה נפרדת בליווי תמונת דוב אימתנית. הייתכן שכמו שכתבתי אז הירידה של שנחאי שירתה את הפוזיציה של ביז ואילו העליות המטורפות של היומיים האחרונות לא משרתות את הפוזיציה. לצערי קניתי פוט 1660 ליום ראשון. אך לא נראה לי שאפסיד הרבה. ביז והמוסדיים מאורגנים לפתיחה שלילית ליום ראשון. ביום ראשון גנבי המעוף יחזיקו את השוק בשיניים ולא יתנו לה לזוז.
    סגור
  • 10.
    כל שאר המדינות ממתינות לתוצאות.
    צביקה 10/07/2015 07:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור שיש עוד מדינות מגוש האירו שמחכות לכישלון. ולהשלחות שיהיו לזה. והגרמנים יודעים את זה. מה יעשו? מלחמת עולם שלישית.?
    סגור
  • 9.
    די כברי
    רומן 10/07/2015 07:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים מספיק לבכות בבקשה. אף אחד לא ייתן ליוון לצאת החוצה.היוונים יקבלו את כל הכסף. תתחילו לקנות יורו.החגיגה מתחילה.החוב של יוון זה משכורת של ביל גיטס. אתם לא מבנים שפוטין יכול עם ציק אחד לסגור את כל החובות של יוון ולא רק הוא, אך הגלים שעושה סיפור יווני בשווקים יותר חשובה. כאוס ופניקה עושה טוב לספקולנטים.
    סגור
  • 8.
    לא יאשר את בקשת היוונים
    הברבור הבווארי 10/07/2015 03:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Grexit is the only way
    סגור
  • 7.
    שקל לא הייתי נותן להם. מצאו פטנט מגישים תוכנית שאין
    זיפו 09/07/2015 22:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שאין להם שום רצון לקיים אותה ודורשים הלוואה שוב מגישים תוכנית שמאחוריה אין כלום ושוב מבקשים כסף. נראה לי שהזקנה מגרמניה עלתה על הפטנט של היוונים. מעניין מה יהיה
    סגור
  • המדינות האירופאיות העשירות לא לוקחות הלוואות, רק גונבות
    שמטוב 10/07/2015 04:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר מדינה אירופאית עשירה זקוקה להלוואה הבנק האירופאי מדפיס כסף ונותן אותו לה. רק מדינות אירופה העניות לא מקבלות את הכסף המודפס ומלוות אותו מממדיפסי הכסף.
    סגור
  • בכל יום מופיע אידיוט תורן...היום זה אתה... (ל"ת)
    יעקב 10/07/2015 08:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אתה אידיוט מאז ומתמיד ותשאר כך ...
    שמטוב 10/07/2015 10:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הסברתי את המצב באירופה. אולי אתה קשה הבנה (אידיוט, אמרתי) מה זה הדפסות כסף ? הלוואה שמדינה נותנת לעצמה. הבנק האירופי מדפיס כסף בטירוף. ומי מקבל את הכסף המודפס ? גרמניה ושאר המדינות העשירות. מי מתעשר מהכסף המודפס ? מי שמקבל את הכסף חינם ומלווה אותו. כך עובדים הבנקים הגדולים, הבנת ? תירוצים כלכליים להדפסה יש בשפע. אבל האמת היא שזו הלוואה פנימית.
    סגור
  • שקל
    שמקה 09/07/2015 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא צריכים שקלים.הם צדיכים יורו
    סגור
  • 6.
    גם אני
    ראיתי את הנאום 09/07/2015 20:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראיתי את הנאום בשידור חי של ציפראס, היה מרגיש כאילו החברים הפולנים ויונקר עוד רגע שרים קומביה
    סגור
  • 5.
    האירופי
    לפי הנאומים בפרלמנט 09/07/2015 20:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    נראה כי הם רוצים למשוך את הפארסה של יוון באירו כמה זמן שרק ניתן
    סגור
  • 4.
    ציפראס יותר פופוליסט מאשר אידאליסט (ל"ת)
    שרון 09/07/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • ציראס שחקן קאמרי
    תגובה 09/07/2015 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא פרפרים גדול
    סגור
  • 3.
    השר אוצר לשעבר זה גם עם ביצים וגם עם שכל (ל"ת)
    חיים 09/07/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • כבר בישלו את הבצים (ל"ת)
    מנש 10/07/2015 06:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    המשבר ביוון
    מנשה 09/07/2015 20:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המשבר הפיננסי ביוון לא יגמר כל כך מהר כי העם היווני הוא בטלן לא רוצה להתאמץ רק מבקשים סיוע ועוד סיוע ללא ערבויות מתאימות איפה כתוב שצריך לצאת לפנסיה החל מגיל 53 ואיפה כתוב שמעמ 13 אחוז על מזון צריך להיות האיחוד דורש 23 אחוז על מוצרים ללא מזון ו16-17 אחוז על מוצרי מזון שנית האיחוד דורש צמצום מנגנון עובדי מדינה בפרוטקציה והעסקת עובדי מדינה נחוצים אבל הדבר הכי חשוב שהאיחוד דורש זה הפרטה של הממשלה מנכסים לא רלוונטים לדוגמה הדאר היווני או הספקת האנרגיה כמו חשמל דלק תחבורה שחלקה מופרט אבל ברובה ממשלתית הם הצליחו להפריט את התחבורה הימית לחב פרטיות וזה מצליח לא רע אז למה לא להפריט את הפנסיה כמו אצלנו ביטוח לאומי למה הפנסיה ותשלומים עליה הם בבעלות ממשלתית פרופר ועוד ועוד אז שיחליטו על רפורמות מרחיקות לכת לפני שיבקשו סיוע נוסף
    סגור
  • זה לא קשור לבטלנות, השוק האירופי הרס את כלכלת גרמניה
    שמטוב 10/07/2015 04:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    60 אחוז מהצעירים ביוון מובטלים, הלוואות לא יחלצו את יוון כי אי אפשר לייצר ביוון סחורה לייצוא. מוטב ליוון לצאת מהשוק המשותף ולהסתמך כרגע רק על על ענפי כלכלה בהם הם לא תלויים בארצות אירופה העשירות. לשם כך הם זקוקים למימון זמני למספר שנים.
    סגור
  • הרס את כלכלת יוון (ל"ת)
    anyuc 10/07/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אני ממש במתח. הלב שלי לא יעמוד בזה. (ל"ת)
    אברם 09/07/2015 20:05
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • אברם ? אברם ? אוי ואבוי , כנראה הלב .לא עמד... (ל"ת)
    חובש 10/07/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות