אמריקן איגל
צילום: טוויטר

אמריקן איגל קופצת ב-7% - בדרך להפוך למניית מם?

קמפיין פרסומי עם כוכבת "אופוריה" הציל זמנית את רשת האופנה הנאבקת מירידות במכירות, אך האנליסטים מזהירים: האם זו התחלתה של עוד מניית מם במקום פתרון אמיתי לבעיות המבניות של החברה?

אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה אמריקן איגל

הבורסה האמריקאית הוכיחה שוב השבוע שבעולם המודרני, הודעה על שיתוף פעולה עם כוכבת טלוויזיה יכולה להשפיע יותר מאסטרטגיה עסקית רב-שנתית. מניית רשת האופנה אמריקן איגל American Eagle Outfitters Inc. זינקה ביותר מ-7% ביום חמישי, לאחר שהחברה הכריזה על קמפיין פרסומי בכיכובה של סידני סוויני – כוכבת הסדרות "אופוריה" ו"הלוטוס הלבן".


האירוניה בולטת: חברה המתמודדת עם ירידות במכירות זוכה לפתע להתאוששות זמנית, לא בזכות חדשנות או יעילות תפעולית, אלא בזכות פנים מוכרות וקמפיין שיווקי נוצץ. התמונה הפיננסית של אמריקן איגל מספרת סיפור מוכר של קמעונאית במשבר: המכירות במגמת ירידה, הרווחיות נשחקת, והתחרות גוברת. אך במקום להתמקד בבעיות המבניות, השוק העדיף להתלהב מהפוטנציאל השיווקי של הקמפיין – וכאן מטשטש הגבול בין השקעה מושכלת לספקולציה.






נורות אזהרה

הזינוק החד במניה הפעיל נורות אזהרה בקרב אנליסטים בוול סטריט. האם אמריקן איגל בדרך להפוך למניית מם? בפלטפורמות המסחר החברתיות, ההתעניינות בחברה זינקה לפתע לרמות חסרות תקדים. דירוג האופטימיות מצד משקיעים קמעונאיים קפץ מ"נייטרלי" ל"שורי במיוחד" בפרק זמן קצר – תבנית שמזכירה היטב את גל מניות המם של השנים האחרונות.


סוויני כבר הוכיחה את כוחה השיווקי בעבר. כאשר שיתפה פעולה עם קרוקס בקמפיין למותג נעלי הייד-יוד, המניה קיבלה דחיפה מיידית. שיתוף הפעולה שלה עם חברת הקוסמטיקה ד"ר סקוואץ' הוביל להשקת מהדורה מוגבלת של סבון שנאמר כי נעשה מ"מי האמבטיה" שלה – והמוצר אזל תוך דקות ספורות.


קסמה של סוויני אינו עוצר בצרכנים – גם תאגידים גדולים מבחינים בו. ביוני האחרון רכשה יוניליוור, ענקית מוצרי הצריכה הבריטית, את ד"ר סקוואץ'. בהודעת הרכישה הדגישה החברה את יכולתה של ד"ר סקוואץ' למנף שיתופי פעולה עם משפיענים להצלחה מסחרית .


תופעה גדולה יותר מאמריקן איגל

התופעה חורגת בהרבה מהמקרה של אמריקן איגל או סוויני בלבד. לוי'ס, יצרנית הג'ינס הוותיקה, הדגימה אשתקד כיצד ביונסה מסוגלת להפעיל מנוע פרסומי ששווה עשרות מיליוני דולרים. שירה "Levii's Jeans" מהאלבום "Cowboy Carter" הניב למותג מעל 4.3 מיליארד הופעות פרסום, בשווי מוערך של יותר מ-65 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"


בעבר, מותגים נדרשו להשקיע שנים בבניית מוניטין. כיום, הצלחה מסחרית יכולה להתרחש תוך שעות – בתנאי שיש את הפנים הנכונות וכמות מספקת של עוקבים ברשתות החברתיות. כשנתוני הבסיס מאתגרים והתחרות גואה, חברות פונות לפתרונות זמניים. המשקיעים מצידם נוטים להזניח את הנתונים הפונדמנטליים ולרדוף אחר ההתרגשות המידית.


אך גם הקמפיינים המוצלחים ביותר אינם פותרים בעיות מבניות. אמריקן איגל עדיין נדרשת לשפר את חוויית הלקוח, לפתח מוצרים רלוונטיים יותר, ולבנות אסטרטגיה דיגיטלית בת-קיימא שתעמוד גם מעבר לרגע השיא של קמפיין פרסומי.


האנליסטים נמנעים בשלב זה מלהכתיר את אמריקן איגל כמניית מם מובהקת. הם מעריכים כי השנה הנוכחית תהיה מהמאותגרות ביותר עבורה, אך צופים התאוששות הדרגתית במכירות וברווחיות בטווח השנתיים הקרובות.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוסי 25/07/2025 21:34
    הגב לתגובה זו
    היו זמנים שכל קנייה של בגדים היתיה חייב לעבור דרך אמריקה איגללצערי היום כל הבגדים והגינסים כאילו פג תוקףהכל מיושן ולא מתאים ביכללחבל מאוד.
דן אייבסדן אייבס

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?

הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים

אדיר בן עמי |

עדכון - אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?


דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco -10.89%  – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.


אייבס הוא מנהל  ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד האנליסטים המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר, מחשוב ענן, ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.


הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן.  גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .


Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.


לארי אליסון
צילום: Photo courtesy of Hartmann Studios
דוחות

אורקל בתחזית צמיחה חסרת תקדים, מזנקת 27% במסחר המאוחר

ההכנסות הצפויות מחטיבת הענן ב-5 השנים הקרובות במיליארדי דולרים: 18, 32, 73, 114, 144; בעקבות הזינוק במסחר המאוחר החברה נכנסה לרשימת עשר החברות הגדולות בארצות הברית ולארי אליסון הוסיף להונו האישי קרוב ל-80 מיליארד דולר

גיא טל |

חברת התוכנה אורקל Oracle Corp 1.27%  פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון השני של שנת 2025 עם הכנסות של 14.9 מיליארד דולר לעומת ציפיות השוק ל-15 מיליארד דולר, ורווח מתואם של 1.47 דולר למניה לעומת הקונצנזוס שהצביע על 1.48 דולר למניה ולעומת רווח של 1.39 דולר למניה ברבעון המקביל.

אבל הסיפור של הדוחות הוא לא תוצאות הרבעון הנוכחי אלא התחזית המדהימה שפרסמה החברה להכנסות בהמשך השנה ובשנים הקרובות, על סמך חוזים שכבר נחתמים מול לקוחות שונים, במיוחד בחטיבת הענן. צבר ההזמנות של החברה זינק ל-455 מיליארד דולר לעומת 138 מיליארד ברבעון הקודם, זינוק של 359%. רוב ההזמנות קשורות לחטיבת הענן של החברה, תחום שהיא נכנסה אליו רק לאחרונה, ומה שמעיד על המשך הביקוש חסר התקדים לכוח מחשוב בענן. הביקוש הזה בא לידי ביטוי גם בחוזה המיליארדים שנחתם אתמול בין מיקרוסופט לנביוס (להרחבה על נביוס והעסקה:נביוס אחרי עסקת הענק: הצמיחה החדה, הסיכונים והקשר הישראלי).

מדובר בחוזים שכבר סגורים לשנים הקרובות, כך שתחזית ההכנסות היא מבוססת ולא חלומות באספמיה. ספרא כץ, מנכ"לית החברה, אמרה כי ברבעון הפיסקלי הראשון של שנת 2026 (כלומר הרבעון הנוכחי) נחתמו 4 חוזים בשווי מילארדי דולרים מה שיצר את צבר ההזמנות האסטרונומי. ביחס לרבעון הנוכחי אמרה כץ כי היא צופה צמיחה של 12% עד 14% בהכנסות במונחי מטבע חוץ או 14% עד 16% בדולר אמריקאי, כלומר בין 16.9 ל-17.3 מיליארד דולר לעומת צפי השוק להכנסות של 16.2 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה צפוי להגיע ל1.61 עד 1.65 דולר, עליה של בין 10% ל-12%. התחזית המדהימה היא, כאמור, לשנים קדימה. ההכנסות מחטיבת הענן על פי תחזית החברה שברובה מבוססת על חוזים חתומים צפויות להיות ב-4 שנים הקרובות: 18 מיליארד בשנה הנוכחית, 32 מיליארד בשנת 2026, 73 מיליארד בשנת 2027, 114 מיליארד בשנת 2028 ו-144 מיליארד דולר בשנת 2029. 

ביולי האחרון הודיעה החברה על חוזה עם הכנסות שנתיות פוטנציאליות של 30 מיליארד דולר החל משנת 2028. באותו חודש דווחה החברה על הסכם עם חברת הבינה המלאכותית OpenAI לפיתוח מרכזי נתונים עבור פרויקט סטארגייט של החברה, עוד חוזה שמעורך במיליארדי דולרים. 

מתוך הודעת החברה לתקשורת: