אמריקן איגל
צילום: טוויטר

אמריקן איגל קופצת ב-7% - בדרך להפוך למניית מם?

קמפיין פרסומי עם כוכבת "אופוריה" הציל זמנית את רשת האופנה הנאבקת מירידות במכירות, אך האנליסטים מזהירים: האם זו התחלתה של עוד מניית מם במקום פתרון אמיתי לבעיות המבניות של החברה?

אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה אמריקן איגל

הבורסה האמריקאית הוכיחה שוב השבוע שבעולם המודרני, הודעה על שיתוף פעולה עם כוכבת טלוויזיה יכולה להשפיע יותר מאסטרטגיה עסקית רב-שנתית. מניית רשת האופנה אמריקן איגל American Eagle Outfitters Inc. זינקה ביותר מ-7% ביום חמישי, לאחר שהחברה הכריזה על קמפיין פרסומי בכיכובה של סידני סוויני – כוכבת הסדרות "אופוריה" ו"הלוטוס הלבן".


האירוניה בולטת: חברה המתמודדת עם ירידות במכירות זוכה לפתע להתאוששות זמנית, לא בזכות חדשנות או יעילות תפעולית, אלא בזכות פנים מוכרות וקמפיין שיווקי נוצץ. התמונה הפיננסית של אמריקן איגל מספרת סיפור מוכר של קמעונאית במשבר: המכירות במגמת ירידה, הרווחיות נשחקת, והתחרות גוברת. אך במקום להתמקד בבעיות המבניות, השוק העדיף להתלהב מהפוטנציאל השיווקי של הקמפיין – וכאן מטשטש הגבול בין השקעה מושכלת לספקולציה.






בחנו את עצמכם

חידון שבועי על החדשות הכלכליות מביזפורטל בשבוע שחלף

נורות אזהרה

הזינוק החד במניה הפעיל נורות אזהרה בקרב אנליסטים בוול סטריט. האם אמריקן איגל בדרך להפוך למניית מם? בפלטפורמות המסחר החברתיות, ההתעניינות בחברה זינקה לפתע לרמות חסרות תקדים. דירוג האופטימיות מצד משקיעים קמעונאיים קפץ מ"נייטרלי" ל"שורי במיוחד" בפרק זמן קצר – תבנית שמזכירה היטב את גל מניות המם של השנים האחרונות.


סוויני כבר הוכיחה את כוחה השיווקי בעבר. כאשר שיתפה פעולה עם קרוקס בקמפיין למותג נעלי הייד-יוד, המניה קיבלה דחיפה מיידית. שיתוף הפעולה שלה עם חברת הקוסמטיקה ד"ר סקוואץ' הוביל להשקת מהדורה מוגבלת של סבון שנאמר כי נעשה מ"מי האמבטיה" שלה – והמוצר אזל תוך דקות ספורות.


קסמה של סוויני אינו עוצר בצרכנים – גם תאגידים גדולים מבחינים בו. ביוני האחרון רכשה יוניליוור, ענקית מוצרי הצריכה הבריטית, את ד"ר סקוואץ'. בהודעת הרכישה הדגישה החברה את יכולתה של ד"ר סקוואץ' למנף שיתופי פעולה עם משפיענים להצלחה מסחרית .


תופעה גדולה יותר מאמריקן איגל

התופעה חורגת בהרבה מהמקרה של אמריקן איגל או סוויני בלבד. לוי'ס, יצרנית הג'ינס הוותיקה, הדגימה אשתקד כיצד ביונסה מסוגלת להפעיל מנוע פרסומי ששווה עשרות מיליוני דולרים. שירה "Levii's Jeans" מהאלבום "Cowboy Carter" הניב למותג מעל 4.3 מיליארד הופעות פרסום, בשווי מוערך של יותר מ-65 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"


בעבר, מותגים נדרשו להשקיע שנים בבניית מוניטין. כיום, הצלחה מסחרית יכולה להתרחש תוך שעות – בתנאי שיש את הפנים הנכונות וכמות מספקת של עוקבים ברשתות החברתיות. כשנתוני הבסיס מאתגרים והתחרות גואה, חברות פונות לפתרונות זמניים. המשקיעים מצידם נוטים להזניח את הנתונים הפונדמנטליים ולרדוף אחר ההתרגשות המידית.


אך גם הקמפיינים המוצלחים ביותר אינם פותרים בעיות מבניות. אמריקן איגל עדיין נדרשת לשפר את חוויית הלקוח, לפתח מוצרים רלוונטיים יותר, ולבנות אסטרטגיה דיגיטלית בת-קיימא שתעמוד גם מעבר לרגע השיא של קמפיין פרסומי.


האנליסטים נמנעים בשלב זה מלהכתיר את אמריקן איגל כמניית מם מובהקת. הם מעריכים כי השנה הנוכחית תהיה מהמאותגרות ביותר עבורה, אך צופים התאוששות הדרגתית במכירות וברווחיות בטווח השנתיים הקרובות.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוסי 25/07/2025 21:34
    הגב לתגובה זו
    היו זמנים שכל קנייה של בגדים היתיה חייב לעבור דרך אמריקה איגללצערי היום כל הבגדים והגינסים כאילו פג תוקףהכל מיושן ולא מתאים ביכללחבל מאוד.