מאנדיי הנפקה
צילום: נאסדק

מאנדיי: "לא מחליפים עובדים אלא מעצימים אותם"

סמנכ"ל הטכנולוגיה והמוצר של מאנדיי, דניאל לריה, מסביר על הכלים החדשים שהשיקה החברה, המודל העסקי הצפוי, היתרונות מול המתחרים, ולמה הוא בטוח שהמהלך יאפשר לעסקים קטנים להתמודד שווה בשווה עם תאגידי ענק

תמיר חכמוף |

בשבוע שעבר השיקה מאנדיי monday.com -5.5%  שלושה כלים חדשים מבוססי בינה מלאכותית: monday magic, monday vibe ו-monday AI sidekick, שמסמנים עבורה מעבר מ"ניהול עבודה" ל"ביצוע עבודה" בפועל. הכלים נועדו להפחית עומסי משימות, לייעל תהליכים ולהעניק חוויית עבודה אינטואיטיבית גם לצוותים נטולי רקע טכנולוגי, תוך שילוב היכולות הללו בליבת המוצרים הקיימים של מאנדיי, בהם מערכת ניהול העבודה, ה-CRM, הפיתוח והשירות. מאנדיי משיקה 3 כלי AI חדשים לייעול תהליכי העבודה

מאנדיי מדברים על קפיצת מדרגה טכנולוגית שמבוססת על ניסיון מעשי של החברה עם למעלה מ-245 אלף לקוחות מכל ענפי המשק, המאפשרים לה להבין לעומק איך באמת מתבצעת עבודה, מפרויקטים מורכבים ועד משימות יומיומיות שחוזרות על עצמן ושוחקות את הצוותים. שילוב ה-AI בפלטפורמה, לדברי החברה, מאפשר לעסקים להפוך חכמים, מהירים ומדויקים יותר, ופותח בפניהם אפשרויות שבעבר היו שמורות בעיקר לארגונים עם משאבים גדולים או צוותי פיתוח ייעודיים.

שאלנו את סמנכ"ל הטכנולוגיה והמוצר של מאנדיי, דניאל לריה, מספר שאלות כדי להבין עד כמה הכלים הללו ישנו את תהליכי העבודה עבור עסקים קטנים וגדולים, ומה המודל העסקי שמתגלגל סביב הטכנולוגיה החדשה.


עד כמה זה כלי פרודוקטיביות או לחילופין יפחית את הצורך בעובדים?

"יכולות ה-AI החדשות נועדו להעצים צוותים ולשפר את אופן שבו הם עובדים ולא להחליף עובדים, על ידי הפיכת ניהול העבודה לביצוע עבודה בפועל. סט היכולות הזה יוצא מתוך הסתכלות רחבה של איפה אנשים משקיעים זמן ומשאבים בעבודה.monday Sidekick הוא הראשון בסדרה של Digital workers מיני רבים שאנו מפתחים ויכולים לשנות ממש את כלי המשחק. עסקים קטנים ובינוניים (SMBs) יוכלו להגדיך תפוקה וערך ללא צורך בהגדלת משאבים, ותאגידים גדולים יוכלו להגיע ליעילות גבוהה יותר ואפשרויות אינסופיות. אנחנו מאמינים שטכנולוגית ה AI תוביל לתוצאות עסקיות טובות יותר, חדשנות ואיכות גבוהה יותר, מה שמאפשר לארגונים בכל הגדלים להיות תחרותיים יותר."


איך מתרגמים את הצמיחה בפעולות להכנסות, ומה המודל העסקי (עד כמה שניתן להרחיב)?

"בדומה למודל התמחור שכבר קיים עם AI בלוקס, המודל העסקי העתידי צפוי להתבסס על צריכה או תוצאות. בשלב ההשקה הראשוני, הכלים זמינים ללא עלות נוספת, ואנחנו נלמד תוך כדי שימוש מהו מודל התמחור ההגיוני עבור היכולות החדשות האלה שייצר איזון בין הערך לבין השימוש. ⁠בהמשך לזה, כמה התמחור אטרקטיבי עבור עסקים קטנים, במילים אחרות מה באמת השוק הפוטנציאלי עוד מוקדם להגיד כיצד הטכנולוגיה תשפיע בדיוק על עסקים קטנים, אך אנחנו צופים שנראה שינוי משמעותי ורואים פוטנציאל אדיר עבור עסקים אלה. שהתמודדו עם פערים – בין מה שהם צריכים לבין מה שהיה להם נגיש טכנולוגית או תקציבית. יכולות ה AI שלנו במאנדיי יגשרו על הפער הזה: הם מאפשרים לכל צוות, גם ללא מומחיות טכנית, לבנות לעצמו פתרונות עבודה חכמים ומותאמים אישית. זו קפיצת מדרגה שפותחת בפניהם אפשרויות שפעם היו שמורות רק לצוותי פיתוח. התחרות כבר לא תהיה תלויה רק בגודל הארגון ובכמות המשאבים שברשותו, אלא בעיקר באפקטיביות וביכולת להשיג יותר באמצעות AI".


מה היתרונות מול המתחרים הגדולים

"היתרון המרכזי של מאנדיי, נובע מההיכרות העמוקה עם עולם העבודה שכן היא לא רק מציעה כלי AI, אלא מבוססת על למידה של תהליכי עבודה. עם לקוחות מכ-200 תעשיות, ורובם מתעשיות לא טכנולוגיות, מאנדיי מבינה את מגוון הפעולות היומיומיות שמשפיעות על רמת הפרודוקטיביות בארגון, ויודעת להתאים פתרונות שמסייעים באמת. יכולת זו, המבוססת על ידע קונטקסטואלי נרחב, מבדילה אותה מחברות המציעות פתרונות AI כלליים יותר. יתרון נוסף טמון בגישה הפתוחה והמנגישה של מאנדיי. הפלטפורמה שלה תמיד נבנתה כפתוחה, מה שמאפשר לשלב את יכולות ה-AI החדשות על גבי תשתית קיימת, מאובטחת ואיתנה שעומדת בכל התקנים ומבטיחה, תאימות ואמינות, במיוחד עבור ארגוני אנטרפרייז. בנוסף, כבר שנים רבות שהחברה עוסקת בהנגשת טכנולוגיה מורכבת לקהל רחב, בצורה אינטואיטיבית וקלה ליישום, במיוחד ללקוחות ועסקים שאינם טכנולוגיים, מה שהופך את כלי ה-AI שלה לנגישים במיוחד."


מניית מאנדיי נסחרת לפי שווי שוק של כ-14.5 מיליארד דולר, לאחר שעלתה כ-20% מתחילת השנה. מכפיל הרווח של החברה גבוה ועומד באזור 200, אך מכפיל הרווח העתידי על פי האנליסטים מתון יותר, באזור 61, אם כי עדיין לא זול.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה