אפל מהמרת על בראד פיט - האם הסרט פורמולה 1 יהיה בלוקבאסטר?
סרט הפורמולה 1 עם בראד פיט הוא מבחן האמת לחטיבת הבידור של החברה שמפסידה כסף כבר שבע שנים; הצלחה שלו יכולה להפוך את אפל לעוצמתית גם בקרב האולפנים הגדולים; וגם - על השימוש באייפונים לצילומים בסרט
אפל, מהמרת על סרט המרוצים החדש F1 (פורמולה 1) בכיכובו של בראד פיט. מבחינתה הוא הרבה יותר מיצירה קולנועית, זהו ניסוי אסטרטגי לתפוס נתח שוק ולהקפיץ את הפעילות הקולנועית של הקבוצה. אפל רוצה להיות גם חברת בידור.
אפל שמאז 2019 מפיקה תכנים מקוריים לשירות הסטרימינג שלה Apple TV+, מנסה כעת לבחון מודל משולב: הפקה איכותית בשליטתה, אך הפצה רחבה גם בבתי קולנוע ולא רק למנויי השירות. השאיפה היא להרחיב את התפוצה, להוכיח רלוונטיות מסחרית גם מחוץ למסך הביתי, ולהעמיק את הזיקה בין חוויית הצפייה לבין מותג אפל.
בסוף מאי, יומיים לפני שהגרנד פרי של מונקו יצא לדרך, הקרינה אפל את סרט המרוצים החדש שלה בפני נהגי קבוצות הפורמולה 1. עבור אדי קיו, ראש תחום השירותים באפל וחובב מרוצים מושבע, זה היה רגע קריטי. לא רק בגלל מעורבותו האישית (חבר דירקטוריון בפרארי), אלא כי מדובר באחד הפרויקטים היקרים ביותר של אפל בתחום הבידור, עם תקציב שעובר את רף 200 מיליון הדולר.
הסרט, בבימויו של ג'וזף קוסינסקי ("אהבה בשחקים: מאווריק"), עוקב אחר נהג ותיק, בגילומו של בראד פיט, שחוזר למסלול אחרי שנים של היעדרות. F1 יופץ ב-27 ביוני באלפי בתי קולנוע ברחבי העולם. עבור אפל, זוהי הזדמנות משמעותית לשקם את אסטרטגיית ההפצה הקולנועית שלה, שעד כה הניבה תוצאות מעורבות.
- העולם נפרד מהיזם הפנומנלי ומה קרה היום לפני 17 שנה
- אפל מקבלת הורדת המלצה - דאונסייד של 20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפל יודעת לעשות סרטים, היא הפיקה סרטים עטורי פרסים כמו "CODA", אך המעבר מהסטרימינג למסך הגדול מאתגר. סרטים קודמים כמו "Fly Me to the Moon" או "Argylle" לא הניבו הצלחות מסחררות בקופות. פורמולה 1 לעומת זאת הוא הימור גדול יותר - אפל השקיעה בגדול - כוכב ראשי, תקציב גדול וז'אנר בינלאומי.
כדי ליצור תחושת ריאליזם, אפל התקינה עשרות מצלמות iPhone על רכבים אמיתיים באירועי פורמולה 1. הרעיון הוא לא רק ליצור סצנות מרהיבות, אלא לשנות את הדרך שבה הצופים בבית חווים מרוצים. החברה אף נמצאת בשיחות עם הנהלת הפורמולה במטרה להפוך את הטכנולוגיה שלה למרכיב קבוע בכל שידור מירוץ – רעיון שעשוי לשנות את שידורי הספורט לעשרות מיליוני צופים ברחבי העולם.
אפל לא מוותרת - רוצה להיות דומיננטית בהוליווד
בעוד נטפליקס מצהירה על הפצה קולנועית כ"מודל ישן", באפל רואים בתיאטרון אבן יסוד. קיו מדגיש שהחוויה הקולנועית לא נעלמת: "צריך שמיליונים יראו את הסרט – אחרת פספסנו משהו". עם תחזית של יותר מ-40 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון בצפון אמריקה, מדובר בהזדמנות לבדוק אם הקהל אכן צמא לחוויית צפייה מרגשת גם מחוץ לבית. במקביל, אפל מרחיבה את ההשקעה גם בתכנים בינלאומיים – כמו הסדרה היפנית-צרפתית "Drops of God", וזוכה לביקורות מהללות ופרסים.
- הישראליות שנהנות מהביקוש הגובר לשבבים
- אנבידיה מאבדת גובה - איך העסקה של AMD תשפיע עליה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אילון מאסק מפיל את מניית נטפליקס
לאחר ההקרנה הפרטית במונקו, הקהל המקצועי הריע. נהגים ומנהלים החמיאו לאותנטיות וייתכן ש-F1 יהיה התשובה של אפל לאולפנים הגדולים.
האם זה לא הימור גדול מדי?
200 מיליון דולר - זה המחיר שאפל Apple -0.52% מוכנה לשלם כדי להוכיח שהיא יודעת לעשות קולנוע לא פחות מטכנולוגיה. סרט הפורמולה 1 החדש של החברה, בכיכובו של בראד פיט יוצא לאקרנים בסוף השבוע ומדובר כאמור בסרט הכי יקר שאפל אי פעם יצרה, ובמבחן האמיתי של היכולת שלה להתחרות בהוליווד מול נטפליקס ודיסני.
האירוניה של אפל היא שחברה שיושבת על הר מזומנים שעולה על כל תאגיד אחר בעולם, מתקשה להרוויח כסף מהוליווד. מחלקת השירותים של אפל אמנם מכניסה 96 מיליארד דולר בשנה, אך הזרוע הקולנועית שלה עדיין מפסידה כסף כבר שבע שנים. מאז שהחברה הקימה את האולפן שלה ב-2017, היא משקיעה מיליארדים בתוכן מקורי אבל עדיין לא הצליחה להפוך את הפעילות לרווחית. גם אחרי שזכתה באוסקר עם "קודה" ויצרה סדרות מוערכות כמו "טד לאסו" ו"סברנס", האולפן של אפל עדיין שורף כסף.
התמונה הכלכלית מתחילה להיות ברורה יותר כשמסתכלים על הנתונים. Apple TV+ עדיין מחזיקה בחלק קטן יחסית משוק הסטרימינג, למרות השקעות עצומות בתוכן מקורי. הבעיה היא שאפל נכנסה לשוק שיש בו חברות מבוססות כמו נטפליקס ודיסני, שכבר החזיקו במאות מיליוני מנויים. עכשיו היא מנסה לפצות על הפיגור עם אסטרטגיה של הוצאות גבוהות על תוכן איכותי.
המהלך של אפל מסמן שינוי באסטרטגיה. במקום לשלוח את הסרטים ישר לפלטפורמת הסטרימינג, אפל מחזירה חלק מהתוכן שלה לבתי הקולנוע. החברה מודה בכך שהאסטרטגיה של "סטרימינג בלבד" פשוט לא מכניסה מספיק כסף. אפל מבינה שהיא חייבת לסחוט רווחים מכל מקום אפשרי - תחילה מכרטיסי הקולנוע, ורק אחר כך מהמנויים בפלטפורמה.
הבחירה בפורמולה 1 אינה מקרית מבחינה עסקית. הספורט הזה מושך קהל גלובלי של כ-70 מיליון צופים לכל מירוץ, ומדובר בדמוגרפיה אטרקטיבית מבחינת כוח קנייה. אפל מהמרת שהיא יכולה לנצל את הפופולריות הגוברת של הפורמולה 1, במיוחד בקרב צופים צעירים באמריקה, כדי למשוך קהל רחב לבתי הקולנוע. במקום להסתמך רק על שיטות קולנוע מסורתיות, אפל כאמור השתמשה בעשרות מצלמות אייפון שהותקנו על מכוניות מירוץ אמיתיות. הרעיון יכול להיות גאוני או אסון - אם זה יעבוד, אפל תוכל למכור את הטכנולוגיה הזו לשידורי ספורט בכל העולם ולפתוח מקור הכנסה חדש.
המשקיעים בוול סטריט אומנם עדיין לא מפעילים לחץ - הם יותר מדי עסוקים בלספור כמה אייפונים אפל מכרה הרבעון - אבל לסבלנות של קיו יש גבול. שבע שנים של הפסדים בהוליווד זה הרבה, גם לחברה עם כיסים עמוקים כמו אפל. אם הסרט יכשל בקופות, זה יכול לפגוע בביטחון של אפל ביכולתה להצליח בהוליווד. מצד שני, אם הסרט יצליח, זה יכול לפתוח דלת לפרויקטים נוספים בתקציבים דומים ולהוכיח שאפל יודעת לייצר בידור משתלם לא פחות מטכנולוגיה.
שאלות ותשובות – פורמולה 1, אפל והמסך הגדול
מה מיוחד בסרט F1 של אפל?
מדובר בסרט עלילתי ריאליסטי על עולם הפורמולה 1, עם סצנות שצולמו במסלולים אמיתיים, כולל התקנת מצלמות iPhone על רכבים אמיתיים. הסרט כולל כוכבים מובילים, שחקני משנה מוכרים ושיתופי פעולה עם אנשי מקצוע מהתחום.
מדוע אפל שמה דגש על הפצה קולנועית דווקא עכשיו?
לאחר מספר ניסיונות חלקיים, אפל מנסה להוכיח שיש מקום לסרטים מקוריים גם בבתי הקולנוע. סרט מצליח יכול לבסס מוניטין, למשוך מנויים לשירות הסטרימינג, ולהכניס כסף אמיתי – מה שחיוני להמשך ההשקעה.
האם הסרט מיועד רק למנויי Apple TV+ או לקהל רחב?
F1 מופץ בבתי קולנוע רגילים בכל העולם, ולא מוגבל למנויים בלבד. מדובר בניסיון למשוך קהל רחב – גם כזה שלא מחזיק במנוי, אך עשוי להיחשף לאפל דרך הסרט ולשוב דרך הסטרימינג.
כיצד הסרט קשור לאסטרטגיית התוכן של אפל?
F1 הוא חלק מתפיסה רחבה: אפל לא רק מייצרת סדרות מצליחות כמו "The Morning Show" או "Severance" – אלא שואפת להפוך לשחקן רציני גם בזירה הקולנועית, כולל שיתופי פעולה בינלאומיים.
מה תורם שיתוף הפעולה עם לואיס המילטון?
המילטון סיפק תובנות מעשיות מהמסלול: איך רכבים נשמעים באמת, איך נהגים חווים את הפניות, ואיך לייצר אמינות. התרומה שלו מחזקת את תחושת האותנטיות, ומייחדת את הסרט מהפקות הוליוודיות קודמות בז'אנר.
האם אפל תמשיך להשקיע בקולנוע אם הסרט ייכשל?
קשה לדעת. באפל מדגישים שלא סרט אחד יכריע את האסטרטגיה, אך הצלחה של F1 תחזק את הביטחון הפנימי והחיצוני במסלול זה. כישלון, לעומת זאת, עלול לחזק מגמות של מעבר מלא לסטרימינג בלבד.

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?
"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות?
וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן. הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.
זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.
בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%. חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.
באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.
- וורן באפט קונה את חטיבת הכימיקלים של אוקסידנטל ב־9.7 מיליארד דולר
- ברקשייר האת'וויי קרובה לרכישת היחידה הפטרוכימית של אוקסידנטל ב-10 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך. אתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".

AMD טסה ב-23%, טסלה קפצה 5.5%; הנאסד״ק עלה ב-0.7%
המדדים בוול סטריט ננעלו במגמה מעורבות, בהובלת מניות הטכנולוגיה והשבבים; מניית AMD זינקה לאחר הסכם אסטרטגי עם OpenAI שיכלול אספקת שבבים בהיקף עצום; פיירפליי התרחבה אל הסקטור הביטחוני בעקבות רכישה וזינקה 8% ואילו מניות הקריפטו רשמו עליות לאחר שהביטקוין שבר שיא וחצה את גבול ה-125 אלף דולר
השווקים בארה״ב ננעלו במגמה מעורבת, כאשר הדאו ירד ב-0.1% בעוד הנאסד״ק וה-S&P שברו שיא, ועלו 0.8% ו-0.4% בהתאמה, בהובלת מניות הטכנולוגיה והחברות בתחום השבבים. מניית AMD זינקה בכ-24% לאחר שהחברה הודיעה על הסכם אסטרטגי עם OpenAI, במסגרתו תספק שבבים לתשתיות בינה מלאכותית בהיקף עצום. העסקה, שנועדה להרחיב את יכולות החישוב של OpenAI, הובילה להתלהבות מחודשת סביב תחום הבינה המלאכותית והזרימה דחיפה נוספת לשוק המניות כולו. מנגד, מניית אנבידיה מאבדת גובה, אך מדד השבבים הכללי עולה בכ-3%, וה-S&P 500 רושם יום שביעי רצוף של עליות, הרצף הארוך ביותר מאז מאי.
ההסכם בין AMD ל-OpenAI מצטרף לשורה של עסקאות ענק שנחתמו בחודשים האחרונים בעולם תשתיות הבינה המלאכותית. רק בחודש שעבר הודיעה אנבידיה על תוכנית להשקעה של עד 100 מיליארד דולר ב-OpenAI
ובמרכזי נתונים חדשים, מה שמעיד על הביקוש ההולך וגדל לכוח חישוב עבור יישומים כמו ChatGPT. בשוק ההון מתייחסים לעסקה החדשה של AMD כאל נקודת מפנה אפשרית, לא רק עבור החברה עצמה, אלא גם עבור מאזן הכוחות בתעשיית השבבים.
ברקע
העליות במניות, שוק האג"ח רשם ירידות, בעיקר באגרות החוב הארוכות של ממשלת ארצות הברית, כאשר החששות מגירעונות ממשלתיים גוברים. גם באירופה ובאסיה נרשמה מגמה דומה. במקביל, הדולר התחזק, הזהב נסק לשיא היסטורי חדש, קרוב לרמה של 4,000 דולר לאונקיה, והביטקוין טיפס גם
הוא לשיא כל הזמנים. מחירי הנפט עלו לאחר ש-OPEC+ הודיעה על הגדלה מתונה בלבד של התפוקה.
עם זאת, לצד האופוריה, גוברים הקולות המזהירים מהתפתחות בועת בינה מלאכותית, בדומה
לבועת הדוט-קום של סוף שנות ה־90. אף שהשוק חווה תנודתיות לאחרונה בעקבות שחרור מודל ה־AI המתחרה של החברה הסינית DeepSeek, ההתלהבות חזרה במהרה. חברות הטכנולוגיה הגדולות ממשיכות להגדיל השקעות, והמשקיעים מצביעים ברגליים. לדברי אד ירדני, מייסד Yardeni Research,
“כשב־1999 התנפחה בועת הטכנולוגיה, לא שמענו כל כך הרבה דיבור על בועה כמו היום. מנקודת מבט הפוכה – ייתכן שזה דווקא סימן מרגיע.”
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול-סטריט: מה צופים האנליסטים?
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; פלנטיר צנחה ב-7%, שופיפיי קפצה ב-6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה שטסה
70% לאור השקעה אפשרית של ממשל טראמפ - לאחר שבעבר הביע נשיא ארה"ב בגרינלד, הממשל האמריקאי הביע עניין ברכישת נתח מחברת קריטיקל מטאלס, המחזיקה במכרה היסודות הנדירים הגדול בגרינלנד; זהו נדבך נוסף בשאיפתו של הנשיא טראמפ לחזק את שליטת ארה״ב במקורות קריטיים לאספקת
מתכות נדירות ולצמצם את התלות בסין, שהוגדרה בעבר כ-"איום ביטחוני"