
ההימור של אפל שעלה לה 200 מיליון דולר
סרט הפורמולה 1 עם בראד פיט הוא מבחן האמת לחטיבת הבידור של החברה שמפסידה כסף כבר שבע שנים, בעוד אדי קיו לחוץ להוכיח שאפל יודעת להרוויח מהוליווד לא פחות מטכנולוגיה ולהצדיק את המיליארדים שהושקעו באולפן מאז 2017
200 מיליון דולר - זה המחיר שאפל Apple 0.63% מוכנה לשלם כדי להוכיח שהיא יודעת לעשות קולנוע לא פחות מטכנולוגיה. סרט הפורמולה 1 החדש של החברה, בכיכובו של בראד פיט יוצא לאקרנים והוא אחד ההימורים המסוכנים של החברה. מדובר בסרט הכי יקר שאפל אי פעם יצרה, ובמבחן האמיתי של היכולת שלה להתחרות בהוליווד מול נטפליקס ודיסני.
האירוניה של אפל: חברה שיושבת על הר מזומנים שעולה על כל תאגיד אחר בעולם, מתקשה להרוויח כסף מהוליווד. מחלקת השירותים של אפל אמנם מכניסה 96 מיליארד דולר בשנה, אך הזרוע הקולנועית שלה עדיין מפסידה כסף כבר שבע שנים. מאז שהחברה הקימה את האולפן שלה ב-2017, היא משקיעה מיליארדים בתוכן מקורי אבל עדיין לא הצליחה להפוך את הפעילות לרווחית.
החברה שמפיקה רווחים עצומים מכל מוצר טכנולוגי שהיא נוגעת בו, נתקלת בקיר כשמדובר בבידור. גם אחרי שזכתה באוסקר עם "קודה" ויצרה סדרות מוערכות כמו "טד לאסו" ו"סברנס", האולפן של אפל עדיין שורף כסף.
התמונה הכלכלית מתחילה להיות ברורה יותר כשמסתכלים על הנתונים. Apple TV+ עדיין מחזיקה בחלק קטן יחסית משוק הסטרימינג, למרות השקעות עצומות בתוכן מקורי. הבעיה היא שאפל נכנסה לשוק שיש בו חברות מבוססות כמו נטפליקס ודיסני, שכבר החזיקו במאות מיליוני מנויים. עכשיו היא מנסה לפצות על הפיגור עם אסטרטגיה של הוצאות גבוהות על תוכן איכותי.
- האם אפל תצליח לרכוש את דרכה לעתיד הבינה המלאכותית?
- אפל שוקלת לרכוש את פרפלקסיטי: יצרנית האייפון עשויה לבצע את הרכישה הגדולה בתולדותיה
קודם קולנוע - אחר כך סטרימינג
המהלך של אפל מסמן שינוי באסטרטגיה. במקום לשלוח את הסרטים ישר לפלטפורמת הסטרימינג, אפל מחזירה חלק מהתוכן שלה לבתי הקולנוע. החברה מודה בכך שהאסטרטגיה של "סטרימינג בלבד" פשוט לא מכניסה מספיק כסף. אפל מבינה שהיא חייבת לסחוט רווחים מכל מקום אפשרי - תחילה מכרטיסי הקולנוע, ורק אחר כך מהמנויים בפלטפורמה.
הבחירה בפורמולה 1 אינה מקרית מבחינה עסקית. הספורט הזה מושך קהל גלובלי של כ-70 מיליון צופים לכל מירוץ, ומדובר בדמוגרפיה אטרקטיבית מבחינת כוח קנייה. אפל מהמרת שהיא יכולה לנצל את הפופולריות הגוברת של הפורמולה 1, במיוחד בקרב צופים צעירים באמריקה, כדי למשוך קהל רחב לבתי הקולנוע.
במקום להסתמך רק על שיטות קולנוע מסורתיות, אפל השתמשה בעשרות מצלמות אייפון שהותקנו על מכוניות מירוץ אמיתיות. הרעיון יכול להיות גאוני או אסון - אם זה יעבוד, אפל תוכל למכור את הטכנולוגיה הזו לשידורי ספורט בכל העולם ולפתוח מקור הכנסה חדש.
- מיקרון בתוצאות טובות, המניה עולה - דחיפה נוספת לתחום ה-AI
- מיקרון עלתה 100% מאז אפריל - מה צפוי בדוחות?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
אדי קיו מאבדת סבלנות
המשקיעים בוול סטריט אומנם עדיין לא מפעילים לחץ - הם יותר מדי עסוקים בלספור כמה אייפונים אפל מכרה הרבעון - אבל לסבלנות של קיו יש גבול. שבע שנים של הפסדים בהוליווד זה הרבה, גם לחברה עם כיסים עמוקים כמו אפל. והלחץ הולך ומתגבר: החברה מתחילה לחפש מקורות הכנסה חדשים כדי לפצות על ההאטה במכירות האייפון, ולא על איזור שרק בולע כסף.
התחרות בהוליווד מתחממת. נטפליקס כבר מאיימת לוותר על הקרנות בבתי קולנוע לטובת שחרורים ישירים לפלטפורמה, מה שמוריד את העלויות אבל גם מקטין את הפוטנציאל להכנסות. אפל בוחרת בגישה הפוכה - היא מוכנה לקחת סיכונים בבתי הקולנוע כדי להרוויח כסף מהיר ולבנות מותג קולנועי חזק.
אם הסרט יכשל בקופות, זה יכול לפגוע בביטחון של אפל ביכולתה להצליח בהוליווד. מצד שני, אם הסרט יצליח, זה יכול לפתוח דלת לפרויקטים נוספים בתקציבים דומים ולהוכיח שאפל יודעת לייצר בידור משתלם לא פחות מטכנולוגיה.
עבור קיו, הפרויקט הזה אישי. חברותו בדירקטוריון של פרארי והקשרים
העמוקים שלו בעולם המירוצים הופכים את הסרט להזדמנות להוכיח שאפל מסוגלת ליצור תוכן אותנטי ומכובד. כישלון בפרויקט כזה יכול לא רק לפגוע בביצועים העסקיים של החטיבה, אלא גם במעמדו האישי בקהילה שבה הוא פעיל שנים.
המבחן האמיתי יהיה בסוף השבוע הראשון של הסרט. אפל מצפה להכנסות של מעל 40 מיליון דולר בארצות הברית וקנדה בלבד בסוף השבוע הראשון. אם המספרים האלה יתממשו, זה יכול להיות תחילתה של עידן חדש בהוליווד עבור אפל. אם לא, החברה תצטרך לחזור ולחשוב על האסטרטגיה שלה בתחום הבידור.