אנבידיה תשיק גרסה מוחלשת של שבב H20 לסין
במענה להחמרת מגבלות הייצוא של ארה"ב, אנבידיה תשיק גרסה מוחלשת של שבב הבינה המלאכותית H20 לשוק הסיני
אנבידיה מתכננת להשיק גרסה מוחלשת של שבב הבינה המלאכותית H20 בסין במהלך החודשיים הקרובים. זאת לאחר שממשלת ארה"ב החמירה את מגבלות הייצוא על גרסת השבב המקורית. הגרסה המוחלשת צפויה לצאת ביולי, במטרה לשמר את נוכחותה של אנבידיה בשוק הסיני האסטרטגי, הנחשב
לאחד ממרכזי ההכנסות הגדולים של החברה.
הגרסה החדשה של H20 מגיעה לאחר שארה"ב החמירה את מגבלות הייצוא של שבבים מתקדמים לסין, בנימוק כי השבבים עשויים לשמש לפיתוחים צבאיים מתקדמים. בעקבות כך, אנבידיה נאלצה לפתח גרסה מוחלשת שתתאים לתנאי הרגולציה החדשים. השבב המוחלש צפוי להכיל קיבולת זיכרון נמוכה באופן משמעותי מהגרסה המקורית. בנוסף, לקוחות פוטנציאליים יוכלו להתאים את תצורת המודול על מנת להגדיר מחדש את רמות הביצועים, אך באופן שעדיין יעמוד במגבלות שנקבעו.
המהלך נועד לאפשר לאנבידיה להמשיך ולספק מוצרים לשוק הסיני מבלי להפר את התקנות החדשות. ההחלטה לשנות את שבב ה-H20 נובעת בעיקר ממעמדו של השוק הסיני כמרכז הכנסות משמעותי עבור אנבידיה. במהלך השנה הפיסקלית שהסתיימה בינואר האחרון, הסתכמו ההכנסות מסין ב-17 מיליארד דולר, המהווים כ-13% מסך המכירות של החברה. מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, אף ביקר בבייג'ינג לאחרונה בניסיון להדגיש את חשיבות השוק הסיני ולהתמודד עם השפעת המגבלות.
מאבק על טכנולוגיה - בין כלכלה לפוליטיקה
מאז 2022, ממשלת ארה"ב הטילה מגבלות קפדניות על ייצוא שבבי AI מתקדמים לסין, בניסיון למנוע שימושים צבאיים בטכנולוגיה מתקדמת. בעקבות החמרת התקנות באוקטובר 2023, שבב ה-H20 של אנבידיה, שנחשב לאחד המתקדמים ביותר, נדרש ברישיון ייצוא מיוחד. התגובה המהירה של אנבידיה מייצגת ניסיון אסטרטגי להמשיך לפעול בשוק הסיני, בעיקר לאור הביקוש הגובר לשבבי AI מצד חברות טכנולוגיה מובילות כמו: טנסנט, עליבאבא ובייטדאנס. החברות הללו הגבירו את הזמנות השבב H20, במיוחד לאור הדרישה לפתרונות זולים ויעילים בתחום הבינה המלאכותית.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח של רויטרס מציין כי מאז ינואר האחרון, אנבידיה
צברה הזמנות בשווי של כ-18 מיליארד דולר לשבבי H20, מה שמעיד על מרכזיות השוק הסיני בעסקי החברה. עם זאת, גורמים בממשל האמריקאי ממשיכים להזהיר מפני זליגת טכנולוגיות מתקדמות לגורמים עוינים.
המהלך של אנבידיה לשחרר גרסה מוחלשת של H20 מעיד
על האתגרים שאיתם מתמודדות חברות טכנולוגיה אמריקאיות הפועלות בשוק הסיני. מצד אחד, המגבלות הרגולטוריות מגבילות את היכולת לשמור על יתרון טכנולוגי בשוק המתפתח. מצד שני, ויתור על השוק הסיני הוא אופציה כלכלית לא פשוטה, לאור תרומתו המשמעותית להכנסות החברה.
בינתיים, אנבידיה בוחנת דרכים נוספות להתמודד עם ההגבלות, בין אם באמצעות התאמות נוספות לשבבים קיימים או פיתוח מוצרים חדשים שיתאימו לתנאים הרגולטוריים. כך או כך, המאבק בין ארה"ב לסין על טכנולוגיות בינה מלאכותית לא צפוי להסתיים בקרוב, ונראה כי חברות אמריקאיות
נוספות ייאלצו לאמץ גישה גמישה במטרה לשמר את נתח השוק שלהן במזרח.
- 2.על זה נאמר חחח. איזה בולשיט. (ל"ת)אנונימי 09/05/2025 19:30הגב לתגובה זו
- 1.טימטום מוחלט!! 09/05/2025 18:52הגב לתגובה זוכי אפשר לעשות איתם סימולציות של נשק גרעיני...לפי ההגיון הזה כל מדינת עולם שלישי יכולה כיום לבתע כאלה סימולציות כי המחשב הכי מעפן שנמכר כיום באופיס דיפו חזק פי1000 ממה שהיה פנטיום4.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
