וול סטריט
צילום: Ahmer Kalam, Unsplash

החוזים בעליות קלות; אפירם נופלת 6%

סטרטג'י ממשיכה לעלות, ליפט קופצת ב-12% והמניות שיבלטו היום במסחר

צוות גלובל |

שוק המניות העולמי בעליות - אחרי העליות אמש בוול סטריט וההסכם סחר הראשון בין ארה"ב לבריטניה, השווקים עלו, וכעת גם החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט בעלייה של עד 0.3%. צריך רק לזכור שהסכם בין ארה"ב לבריטניה הוא לא חדשות באמת מרעישות - הסכם סחר? אל תמהרו לפתוח את השמפניות. ובכל זאת הסנטימנט החיובי שולט בשווקים כבר שבועיים. מדהים איך מבור של דיכאון השוק התאושש ונכנס אפילו לסוג של אופריה. המדדים כבר ב-4% מעל מה שהיו רגע לפני הצהרת טראמפ על המכסים - כלומר, גם הכלכלה ספגה מכה וגם המניות עלו - תופעה חדשה של ניתוק מסוים בין השוק לבין השטח, אם כי, במקרים רבים מתברר שהשוק יודע ראשון. אולי אלו ההסכמים הבאים - הודו, ישראל ומדינות נוספות, כשגם מול סין יש התקדמות. 

 הקריפטו מזנק, טראמפ מרוויח מיליונים ורק בין השורות נזכיר שיש סיכון שאנחנו חושבים שצריך לקחת אותו בתקופת שלטונו של טראמפ, מעבר להיותו בלתי צפוי, איש עסקים קר, מעבר לחשש שהוא אפילו יפנה את הגב לישראל, צריך לזכור שהאיש בניגוד עניינים תהומי ומנצל בעצמו או דרך משפחתו את היותו הראש כדי לגרוף רווחים בשוק הקריפטו ואולי זה לא נעצר שם. זה גורם לגירודים בכל הגוף וזה צריך להיות נקודה אדומה מהבהבת לגבי השקעות בעידן שלו, למרות כאמור שהשווקים עולים ולמרות שהוא מחזיק אותם - ברגע שהשוק יורד מעבר למה שהוא רוצה-מצפה הוא זורק ציוץ חיובי, עושה הסכם ודואג להרים את השוק.  


המניות הבולטות היום 

אנבידיה NVDA עולה בשיעור צנוע, טסלה TSLA מתקרבת לעלייה של 1%.  חברת קוינבייס COIN  דיווחה על רווחי רבעון ראשון של 1.94 דולר למניה, מעט מעל ציפיות וול סטריט, אך הכנסותיה, עמדו על 2 מיליארד דולר (עלייה של 24% משנה שעברה), פספסו את התחזיות של 2.1 מיליארד דולר. הכנסות החברה ברבעון הראשון ירדו ב-19% בהשוואה לרבעון הקודם, והיא צופה הכנסות נמוכות יותר משירותי מנויים ברבעון השני – בין 600 ל-680 מיליון דולר. מניית קוינבייס יורדת ב-1.5%.

מיקרוסטרטג'י MSTR המחזיקה הגדולה ביותר של ביטקוין, עולה ב-2.2% במסחר המוקדם, לאחר שביום חמישי זינקה ב-5.6% כאשר הביטקוין חצה את רף ה-100,000 דולר לראשונה מאז פברואר. הביטקוין נסחר כעת ב-103,330 דולר, עלייה של 3.9%.

אקספדיה  EXPE דיווחה על על רווחים מתואמים של 40 סנט למניה ברבעון הראשון, מעל הציפיות של 35 סנט, אך ההכנסות – 2.99 מיליארד דולר (עלייה של 3.4%) – פספסו את התחזית של 3.01 מיליארד דולר. ההזמנות הכוללות עלו ב-4.3% ל-31.45 מיליארד דולר, אך גם הן לא עמדו בציפיות. מנכ"לית החברה, אריאן גורין, מציינת כי הביקוש בארה"ב היה חלש מהצפוי. המניה נופלת ב-9.8%.

פינטרסט  PINS מפתיעה עם עלייה של 12% במניה, למרות רווחים מתואמים שפספסו את הציפיות. הסיבה היא בתחזית קדימה - הנהלת החברה צופה הכנסות של 960 עד 980 מיליון דולר ברבעון השני, עם שיפור במספר המשתמשים וברווחיות.

ליפט LYFT עוברת לרווח ברבעון הראשון עם הכנסות של 1.45 מיליארד דולר (עלייה של 14%), אך מפספסת את תחזיות האנליסטים של 1.47 מיליארד דולר. מספר הנסיעות עלה ב-16% ל-218.4 מיליון, מעל הציפיות, וההזמנות הכוללות הסתכמו ב-4.16 מיליארד דולר, מעט מעל התחזיות. ליפט צופה עלייה של 10%-14% בהזמנות ברבעון השני, והמניה מזנקת ב-12% במסחר המוקדם.

קיראו עוד ב"גלובל"

אפירם AFRM מדווחת על רווחים גבוהים מהצפוי, אך המניה יורדת ב-6.4% לאחר שהחברה צופה הכנסות של 815 עד 845 מיליון דולר ברבעון הרביעי – נמוך מהקונצנזוס של וול סטריט.

קלאודפלייר NET חברת אבטחת הסייבר, מזנקת ב-11% לאחר שהכנסותיה ברבעון הראשון – 479.1 מיליון דולר – עולות ב-27% ומכות את התחזיות של 469.3 מיליון דולר. החברה צופה הכנסות של 500.5 מיליון דולר ברבעון השני, בהתאם לציפיות.

טרייד דסק TTD חברת טכנולוגיית הפרסום, מזנקת ב-14% לאחר דוחות רבעוניים חיוביים, ואילו מיקרוצ'יפ עולה ב-11% עם תחזית הכנסות גבוהה מהצפוי לרבעון הראשון הפיסקלי – בין 1.02 ל-1.07 מיליארד דולר.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.