הרשות האמריקאית להגנת הצרכן תובעת את אובר
החברה חייבה לקוחות ללא הסכמתם ויצרה מסלול מכשולים בן 23 מסכים לביטול השירות; אובר מכחישה: "התהליך ברור ופשוט"
הרשות הפדרלית האמריקאית להגנת הצרכן (FTC) הגישה תביעה נגד חברת אובר טכנולוגיות Uber 0.22% , בטענה כי ענקית שירותי ההסעות והמשלוחים פגעה בצרכנים באמצעות "פרקטיקות חיוב וביטול מטעות" במסגרת שירות המנוי הדגל שלה, Uber
One. התביעה מהווה מכה נוספת לחברה המתמודדת עם ביקורת גוברת על שיטות העבודה שלה.
על פי כתב התביעה, אובר חייבה צרכנים עבור מוצר Uber One ללא הסכמתם, הטעתה משתמשים לגבי החיסכון שמציע התוכנית, והקשתה "באופן בלתי סביר" על ביטול השירות. הרשות גילתה כי משתמשים עשויים להידרש לנווט בין 23 מסכים שונים ולבצע עד 32 פעולות כדי לבטל את המנוי, כך על פי הודעת ה-FTC.
אובר הכחישה את טענות ה-FTC, וטענה כי החברה אינה רושמת או מחייבת צרכנים ללא הסכמתם, וכי תהליכי הביטול כיום אורכים לרוב הלקוחות 20 שניות או פחות. "אנו מאוכזבים שה-FTC בחרה להתקדם עם פעולה זו, אך בטוחים שבתי המשפט יסכימו עם מה שאנחנו כבר יודעים: תהליכי ההרשמה והביטול של Uber One ברורים, פשוטים ועוקבים אחר האות והרוח של החוק," אמר דובר החברה בתגובה לתביעה.
שלושת נציבי ה-FTC הצביעו 2-0 להגשת התביעה, כאשר מארק מדור, הנציב החדש ביותר, נמנע מהצבעה. התביעה מאשרת דיווח קודם של סוכנות הידיעות בלומברג מהשנה שעברה, לפיו הרשות פתחה בחקירה נגד החברה בנוגע להיבטי ההרשמה והביטול של שירות Uber One.
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בימים האחרונים של ממשל ביידן, ה-FTC החלה לחקור גם האם אובר ומתחרתה ליפט תיאמו באופן בלתי חוקי כדי להגביל את שכר הנהגים בניו יורק סיטי. צעד זה מצביע על גישה מחמירה יותר של הרשות כלפי חברות הטכנולוגיה הגדולות. ה-FTC אוכפת חוקי הגנת צרכן נגד חברות המטעות צרכנים בנוגע לתנאי מנוי. הסוכנות הגישה לאחרונה תביעות נגד מספר חברות, כולל אמזון ואדובי, בטענה שהן מקשות יתר על המידה על ביטול מנויים.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
.jpg)