וול סטריט
צילום: Ahmer Kalam, Unsplash

אנבידיה ממשיכה לרדת, טסלה עולה - ומה קורה בחוזים העתידיים?

צוות גלובל |

החוזים העתידיים על המדדים בארה"ב סביב האפס. טסלה עולה, אנביידה ממשיכה לרדת אחרי הצניחה אתמול. השוק נראה כמו תערובת של תקווה וחשש. טסלה (TSLA ) מובילה את תשומת הלב עם עלייה של 0.7% בטרום-מסחר, ומגיעה ל-274 דולר,על רקע המכסים על יבוא רכבים. המכסים האלו משרתים את טסלה, אבל הם יכולים להיות חרב פיפיות - טסלה ואילון מאסק: האם המכסים של טראמפ הם מתנה אישית למיליארדר?. מנגד, אנביידה ממשיכה לרדת - 1.3% ל-111.3 דולר. החוזים העתידיים בלי מגמה ברורה -  ה-S&P 500 יורד ב-0.1%, אבל הדאו ג'ונס עולה קלות ב-0.05%. מדד הפחד, מזנק ב-4%, והמשקיעים מתכוננים ליום ששבו הכל פתוח. 

טסלה עולה: מה מניע את היצרנית החשמלית?

טסלה, היתה לפני 5 חודשים רגע לפני ה-500 דולר, לפני כמה שבועות ירדה לאזור ה-220 דולר וכעת 274 דולר. למה היא עולה עכשיו? כנראה המכסים של טראמפ עושים לה טוב - זה מייקר את הרכבים האחרים בעוד שהיא מייצרת את רוב הסחורה לארה"ב בארה"ב. כלומר - מחירי המתחרות יעלו ושלה לא. 

אנבידיה נחלשת: מכסים וסין לוחצים

אנבידיה, המלכה של שבבי הבינה המלאכותית איבדה אתמול 5.7% וממשיכה כאמור לרדת. הסיבות: דיבורים על מכסים חדשים שיכולים לפגוע ביבוא שבבים מטייוואן, שם אנבידיה מייצרת הרבה מהמוצרים שלה, מציבים סימן שאלה גדול. בנוסף, הבעיות בסין – לקוחות גדולים של החברה שם נוספו לרשימות שחורות מסחריות על רקע חששות ביטחוניים, מה שמערער את הביטחון של המשקיעים בשוק הזה. וחוץ מזה חשש שמחלחל שאולי ההשקעות ב-AI יצאו מפרופורציה. 

מניות בולטות

המסחר המוקדם מראה תמונה מגוונת. VinFast (VFS), עוד שחקנית ברכב החשמלי, מזנקת ב-3% בטרום-מסחר, וגם CAVA Group (CAVA), עולה ב-3%. Avantor (AVTR), UWM Holdings (UWMC) ו-US Foods (USFD) מצטרפות לחגיגה עם עליות של 2% לפחות בטרום-מסחר. אבל יש גם צד של יורדות -  GameStop (GME) צונחת ב-6.6% בטרום-מסחר אחרי שדיווחה על הנפקה לשם השקעה בקריפטו. אתמול היא זינקה בשל השקעה בקריפטו, אבל הגיוס מוריד אותה בחזרה. ג'נרל מוטורס (GM) יורדת ב-6.4% –  בגלל אותם חששות ממכסים שמרחפים מעל תעשיית הרכב.

סחורות ומעבר לים

בשוק הסחורות, הנפט (ברנט) נחלש ב-0.34%, אבל הזהב מראה כוח ועולה ב-1.25%. הביטקוין ממשיך לטפס קלות, ב-0.65%, ומגיע ל-87,121 דולר. התשואה על אגרות החוב ל-10 שנים בארה"ב עולה ל-4.394%, אולי סימן לציפיות לשינויים כלכליים. ביום הקודם, ה-S&P 500 ירד ב-1.12% והדאו איבד 0.31%. מעבר לים, אסיה סגרה מעורב – השוק היפני נחלש ב-0.6%, אבל שנגחאי עלתה ב-0.15%. באירופה המצב פחות ורוד, עם ירידות של 0.73% ב-STOXX 600 ו-0.66% ב-FTSE 100.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רובוטיקה  (רשתות)רובוטיקה (רשתות)

למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?

חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רובוטיקה

מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.

AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.

לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.

מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.


כבר לא שלד בורסאי

בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

וואימו נכנסת ללונדון. קרדיט: רשתות חברתיותוואימו נכנסת ללונדון. קרדיט: רשתות חברתיות

הקרב על האוטונומי: וויימו מגייסת לפי שווי של מעל 100 מיליארד דולר

חברת הנהיגה האוטונומית של אלפבית מנהלת מגעים לגיוס של יותר מ־15 מיליארד דולר, מרחיבה במהירות את פעילותה בארה״ב ובעולם ומבססת יתרון ברור מול טסלה, בעוד אילון מאסק מזהיר: לא יהיה מנצח אחד בתחום הרובוטיקה עוד עשרות שנים

רן קידר |
נושאים בכתבה וואימו

וויימו (Waymo), חטיבת הנהיגה האוטונומית של אלפבית Alphabet -0.54%  , עומדת במרכזו של אחד המהלכים המשמעותיים ביותר שידע שוק הרכב האוטונומי מאז הקמתו. על פי דיווחים רבים, החברה מנהלת מגעים עם משקיעים פוטנציאליים לגיוס הון בהיקף של מעל 15 מיליארד דולר, לפי שווי שעשוי לחצות את רף ה-100 מיליארד דולר ואף להגיע עד כ-110 מיליארד. סבב הגיוס צפוי להתגבש בתחילת השנה הקרובה, ולהיות מובל על ידי אלפבית, לצד השתתפות של משקיעים חיצוניים.

מדובר בקפיצת שווי דרמטית ביחס לסבב הקודם של וויימו, שנסגר באוקטובר 2024 לפי שווי של כ-45 מיליארד דולר. אם אכן יושלם הגיוס בהיקף המדובר, הוא יהיה יותר מכפול בגודלו מהסבב הקודם, ויחזק את מעמדה של וויימו כחברה הפרטית היקרה ביותר בעולם בתחום התחבורה האוטונומית.

ממיזם ניסיוני למנוע צמיחה

וויימו, שנולדה מתוך פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל והופרדה כחברה עצמאית בשנת 2016, נחשבת כיום למובילה הברורה בשוק הרובוטקסי האמריקאי. היא המפעילה היחידה בארה״ב שמציעה שירותי נסיעה אוטונומיים בתשלום, ללא נהג בטיחות וללא מלווה אנושי ברכב. צי החברה כולל למעלה מ-2,500 כלי רכב אוטונומיים, והיא ממשיכה להשקיע סכומי עתק בהרחבתו ובהטמעת טכנולוגיות חישה ובינה מלאכותית מתקדמות.

על פי נתוני החברה ודיווחים בתקשורת, וויימו חצתה לאחרונה רף של כ־450 אלף נסיעות בתשלום בשבוע, ובמהלך 2025 לבדה ביצעה כ-14 מיליון נסיעות. בקצב הנוכחי, החברה צפויה לסיים את השנה עם למעלה מ-20 מיליון נסיעות מצטברות מאז השקת השירות המסחרי ב-2020, ובכך להוביל את הענף.

התרחבות אגרסיבית לשווקים חדשים

כיום מפעילה וויימו שירותי רובוטקסי בתשלום במספר אזורים מרכזיים, בהם אזור מפרץ סן פרנסיסקו, פיניקס, אוסטין, אטלנטה ולוס אנג’לס. במקביל, החברה נמצאת בשלבי בדיקה, היערכות או השקה מתוכננת ב־26 שווקים שונים בארה״ב ובעולם.