נאייקס משיקה פיצ'ר חדש: עדכון סטטוס טעינה לרכבים חשמליים ללא הרשמה
הפיתוח החדש מאפשר לנהגים לעקוב אחרי תהליך הטעינה בזמן אמת, ללא צורך ברישום
נאייקס Nayax 2.39% הודיעה היום על השקת פיצ'ר State-of-Charge בעמדות טעינה לרכבים חשמליים(EV). הפתרון החדש מאפשר לנהגים המשלמים במסוף אשראי עבור טעינת רכב חשמלי, לקבל חיווי סטטוס טעינה ללא רישום, על ידי סריקת QR בלבד. עם
העלייה במספר הרכבים החשמליים, נוחות ופרטיות המידע הופכים להיבטים חיוניים עבור הנהגים. רבים מהם מתקשים להתמודד עם ריבוי אפליקציות טעינה ומודאגים מהגנה על נתוני התשלום שלהם. הפתרון של נאייקס , מספק מענה לאתגרים אלו באמצעות אפשרות לתשלום פיזי מהיר ומאובטח ישירות
בעמדת הטעינה. לאחר ביצוע התשלום במסוף האשראי של נאייקס, הנהג יכול לסרוק קוד QR המופיע על המסך של מסוף האשראי ולקבל גישה נוחה וקלה יותר לכל המידע הרלוונטי על תהליך הטעינה - לרבות צריכת האנרגיה, מהירות הטעינה, משך הטעינה, העלות הכוללת וכמות הקוט"ש שנצרכה. בדרך
זו ניתן לעקוב אחר תהליך הטעינה בזמן אמת ולקבל קבלה דיגיטלית מיידית עם סיומו.
הקבלות הדיגיטליות ניתנות להתאמה אישית, ומאפשרות לעסקים לחזק את נוכחות המותג ליצירת קשר ישיר ואפקטיבי עם הלקוחות. בתי העסק יכולים למנף את הקבלות למטרות
שיווקיות מגוונות, כגון קידום מבצעים, שילוב קישורים לרשתות החברתיות, הצגת תוכן וידאו אינטראקטיבי או פרסום ממוקד – ובכך לחזק את נאמנות הלקוחות ולעודד חזרתם לשירות. מסוף האשראי מהווה כפתרון התשלום הבטוח ביותר לביצוע תשלומים בכרטיס אשראי, לרבות באמצעות ארנקים
דיגיטליים. נאייקס הצליחה לפתח חוויית משתמש נוחה ובטוחה, המספקת לנהג ערך מלא ללא צורך במתן מידע. כיום, לנאייקס יש עשרות אלפי מסופי תשלום מסוגים שונים הפועלים ברחבי העולם, ומתוכם כמה מאות פרוסים בישראל.
יאיר נחמד, מנכ"ל ויו"ר נאייקס,
"אנו מחויבים לפיתוח פתרונות תשלום המייעלים ומפשטים את חוויית השימוש הן עבור מפעלי עמדות טעינה והן עבור ציבור הנהגים והצרכנים. הפיצ'ר שהשקנו היום פותח מתוך גישה מעשית שמטרתה לספק מענה לאתגרים היומיומיים עימם מתמודדים נהגים בעת טעינת רכבים חשמליים. באמצעות הפרדה
ברורה בין תשלום פיזי מאובטח לבין ניהול הטעינה בנוחות דרך הטלפון הנייד, הצלחנו ליצור חוויית טעינה חכמה, מהירה ובטוחה יותר – לנהגים ולמפעילי עמדות הטעינה".
.jpeg)
S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות
ענקית המידע הפיננסי S&P Global תשיק מדד שישלב 35 מניות ו-15 מטבעות דיגיטליים במדד אחד, במטרה להציע חשיפה מפוזרת ומבוקרת לתחום הקריפטו, גם למשקיעים מוסדיים
מדד חדש בשם S&P Digital Markets 50 הושק השבוע על ידי S&P Dow Jones Indices, זרוע המדדים של ענקית המידע הפיננסי S&P Global. המדד נועד להציע למשקיעים חשיפה מגוונת לתחום הקריפטו, לא רק דרך מטבעות דיגיטליים, אלא גם באמצעות מניות של חברות הפעילות בענף. בפועל, מדובר במוצר שמאחד 15 מטבעות קריפטו מרכזיים עם 35 מניות של חברות הקשורות לתחום, בהן בורסות, חברות בלוקצ’יין, ספקיות ארנקים דיגיטליים, שירותי סליקה ועוד.
המדד פותח בשיתוף עם חברת Dinari והוא נועד לספק למשקיעים מדד מאוזן ושקוף שמייצג בצורה רחבה את שוק הנכסים הדיגיטליים. תנאי הסף הברורים שפורסמו מוודאים שהמדד כולל רק נכסים בעלי שווי שוק משמעותי: מטבע דיגיטלי חייב להיות בעל שווי שוק של לפחות 300 מיליון דולר כדי להכנס למדד, ואילו בהקשרי מניות, על החברה להציג שווי שוק של לפחות 100 מיליון דולר. בנוסף, לא יותר מ-5% ממשקל המדד יינתן לנכס בודד
המדד לא ייסחר בבורסה המסורתית אלא יהיה נגיש כטוקן ניתן להשקעה, שיונפק על ידי Dinari וייקרא dShare. הטוקן יהיה זמין בפלטפורמת Dinari עד סוף השנה, ויספק למשקיעים חשיפה ישירה למדד מבלי לרכוש את הנכסים עצמם. הרעיון הוא לאפשר למשקיעים, פרטיים ומוסדיים, להיחשף לשוק הקריפטו מבלי לבחור מטבע או מניה בודדת, ובכך להפחית סיכון וליהנות מהפיזור שמספק מדד מקצועי. לאור המגבלה שאף נכס לא יעלה על 5% מהמדד, אין חשש מדומיננטיות של ביטקוין או את’ריום בלבד.
זהירות, תנודתיות לפניך?
המהלך של S&P לא מגיע בחלל ריק. מדובר בתקופה שבה ממשל טראמפ נוקט קו רגולטורי מקל יחסית כלפי מטבעות דיגיטליים, והשווקים מגיבים בהתאם. בשנת 2025, מניית קוינבייס Coinbase 3.06% זינקה בכ-55%, סטרטג'י MicroStrategy Inc שהפכה להיות מעין "קופת ביטקוין" רווחית עלתה בכ-24%, וחברת סירקל Circle Internet 1.17% , שעוסקת במטבעות היציבים נחשבת לאחת ההנפקות הציבוריות החזקות של השנה. גם הביטקוין עצמו שבר במהלך סוף השבוע שיאים חדשים וחצה לראשונה את קו ה-125 אלף דולר.
- המניה של האחים וינקלבוס צונחת מתחת למחיר ההנפקה
- בורסת ניו יורק תשקיע 2 מיליארד דולר בפולימרקט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, ההשקה של מדד שמאגד את כל התחום נראית כמו מהלך שנועד לקרב את המשקיעים המוסדיים והכסף החכם עוד צעד לעבר אימוץ הקריפטו. באמצעות כלי מדד קלאסיים, S&P לוקחת שוק תנודתי מאוד והופכת אותו לנגיש יותר דרך מסגרת מדדית,
הנשענת על כללים ברורים ומנגנון איזון רבעוני. קמרון דרינקווטר, מנהל המוצר הראשי של S&P DJI, הסביר שהמדד מציע "כלים עקביים, מבוססי־כללים, כדי להעריך ולהיחשף לתחום". לדבריו, "הקריפטו והנכסים הדיגיטליים כבר לא בשוליים, אלא במרכז הכלכלה הגלובלית".

איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?
נסחרת בשווי של 520 מיליארד דולר ומכפיל רווח של קרוב ל-40, ומעריכה - העתיד הוא שילוב של סרטים ומשחקים; על העתיד של נטפליקס
נטפליקס היא מובילת שוק דומיננטית. למרות התחרות היא ייצרה את המוצר המנצח והיא צומחת משמעותית מדי שנה ומגדילה רווחים. מתחילת השנה המניה זינקה ב-36% למחיר של 1,214 דולר - שווי של 520 מיליארד דולר. ההכנסות השנה צפויות להיות 45 מיליארד דולר ושנה הבאה 50.8 מיליארד. הרווח למניה השנה - 26.5 דולר, שנה הבאה קצת מעל 32 דולר. מכפיל רווח של קרוב ל-40. אבסולוטית זה יקר, גם יחסית לעבר זה יקר.
יחסית למה שקורה בוול סטריט ובהינתן הצמיחה, יש כאלו שיחשבו שזה סביר. הכל תלוי בצמיחה. מכפיל 40 היום אם צמיחה של 20% ברווחים יורד ל-32 אחרי שנה ומשם ל-25 אחרי שנה נוספת. עוד שנה וזה כבר באזור 20. משקיעים מתייחסים לצמיחה יותר מאשר למכפיל נוכחי וכך מגיע התמחור הנוכחי למספרים שלא ידענו בעבר. ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח עתידי של בערך 28, בעוד שהיסטורית הוא היה מתחת ל-20.
נטפליקס במכפיל 40, אבל היא משדרת פוטנציאל צמיחה משמעותי להמשך.
במהלך דרמטי שמבשר על עידן חדש בבידור הביתי: משחקי וידאו זורמים ישירות למסך הטלוויזיה, והסמארטפון הופך לשלט אישי. זו הצהרה אסטרטגית על כוונה להפוך את נטפליקס ממלכת הסטרימינג למרכז הבידור המשפחתי המלא, כולל משחקים חברתיים, סדרות וסרטים.
המנכ"ל השותף גרג פיטרס הכריז על כך בכנס Screentime של בלומברג בלוס אנג'לס: "אחד התחומים בגיימינג שאנחנו מכוונים אליו הוא חוויות משחק חברתיות שמתאימות למסך הטלוויזיה". בעוד שנתיים, עד 2027, נטפליקס עשויה להיות פלטפורמה היברידית שבה צפייה בסדרה כמו "דברים מוזרים" (Stranger Things) מובילה באופן טבעי למשחק קבוצתי בהשראתה, עם אינטגרציה של בינה מלאכותית שמתאימה תוכן אישי. אבל האם זה יצליח?
- למרות המתקפה של מאסק: האנליסטים צופים אפסייד של 19% לנטפליקס
- אילון מאסק מפיל את מניית נטפליקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשקה: קפיצה למסך הגדול
השקת משחקי הטלוויזיה היא נדבך חשוב באסטרטגיה של נטפליקס. עד כה, מאז כניסתה לתחום ב-2021 עם משחקים לניידים בלבד, נטפליקס התמקדה בחוויות קצרות וחינמיות למנויים. כעת, בפעם הראשונה, משחקים זמינים על טלוויזיות חכמות וסטרימרים כמו Roku או Apple TV. התהליך פשוט: סריקת קוד QR מהמסך מחברת את הטלפון כשלט, ומאפשרת משחק קבוצתי ללא צורך בבקרים ייעודיים.