אנבידיה גנסן הואנג
צילום: טוויטר

חטיבת הרכב של אנבידיה הכפילה את עצמה - מה הפוטנציאל?

בעוד המשקיעים מודאגים מהשחיקה ברווחיות של אנבידיה, ההכנסות בתחום הרכב צומחות בקצב מסחרר - כמה הכניס תחום הרכב של אנבידיה ב-2024 והאם הוא יכול להפוך לתחום פעילות משמעותית לצד פעילות הליבה?

רוי שיינמן | (3)

בעוד שהפוקוס נותר סביב שבבי הבינה המלאכותית של אנבידיה NVIDIA Corp. 0.5%  , תחום אחר שלה נמצא בצמיחה מסחררת - חטיבת הרכב. על פי הדוחות האחרונים של החברה, הכנסות חטיבת הרכב ברבעון הרביעי הסתכמו ב-570 מיליון דולר, עלייה של 27% מהרבעון הקודם וזינוק של 103% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ב-2024 כולה ההכנסות עמדו על 1.7 מיליארד דולר - צמיחה של 55% לעומת השנה הקודמת.


סמנכ"לית הכספים של אנבידיה, קולט קרס, ציינה בשיחת הוועידה עם המשקיעים כי הציפייה היא שהכנסות המגזר יגיעו לכ-5 מיליארד דולר בשנת הכספים הנוכחית. ג'נסן הואנג, מנכ"ל החברה, הוסיף כי "תעשיית הרכב האוטונומי עומדת להיות אחת מהתעשיות הרובוטיות הגדולות בעולם ואחת מתעשיות המחשוב המתקדמות ביותר".


עסקי הרכב תופסים תאוצה

אמנם לא מדובר בפעילות חדשה של אנבידיה בתחום הרכב, אך קצב הצמיחה של הפעילות אולי מעידה כי החברה מתכננת להפוך לשחקן מרכזי בתחום. במסגרת תערוכת CES האחרונה, הציגה אנבידיה את תרומתה לעולם הרכב האוטונומי, תוך שימת דגש על כך ששבביה אינם מיועדים רק לעולם המשחקים או מרכזי השרתים אלא גם לאימון מערכות נהיגה אוטונומיות.


החברה הכריזה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם יצרניות רכב מהגדולות בעולם. טויוטה, למשל, תשלב את שבבי ה-DRIVE AGX Orin של אנבידיה ואת מערכת ההפעלה DriveOS ברכבים העתידיים שלה. גם תאגיד הרכב הגרמני Continental וחברת הרכב האוטונומי Aurora Aurora 0.83%   יטמיעו את טכנולוגיית DriveOS ברכבי המשאיות האוטונומיות שלהן, הצפויים לעלות לכבישים ב-2027. (לקריאה נוספת: מניית הרכב האוטונומי שמזנקת ב-35% בזכות הסכם עם אנבידיה).


בנוסף, קבוצת יונדאי הודיעה כי תשתמש בטכנולוגיות של אנבידיה להאצת פיתוח הרובוטיקה והרכב האוטונומי שלה, כמו גם ביוזמות של מפעלי ייצור חכמים. רשימת הלקוחות של אנבידיה כבר כוללת יצרניות כמו מרצדס, וולוו, BYD הסינית, פוקסקון ואפילו טסלה Tesla 0.54%  , שמשתמשת בשבביה עבור מחשבי העל שלה.


החיבור בין מחשוב-על, בינה מלאכותית ורובוטיקה הופך לאחת הזירות המשמעותיות ביותר עבור אנבידיה. הואנג מתאר זאת כ-"בינה מלאכותית פיזית" (Physical AI) - טכנולוגיה שבה מכונות מצוידות בבינה מלאכותית ליצירת אינטראקציה עם העולם האמיתי.


מורגן סטנלי ציינו לאחרונה כי "עניין המשקיעים בבינה מלאכותית פיזית הולך וגובר בעקבות ההתקדמות האחרונה בתחום הבינה המלאכותית הג'נרטיבית והיכולות החישוביות". האנליסטים צופים כי עם המשך הפיתוח של מודלים מתקדמים, השימוש במערכות נהיגה חכמות רק יגבר.

קיראו עוד ב"גלובל"


תעשייה של טריליוני דולרים?

במהלך נאומו ב-CES, הצהיר הואנג כי "מהפכת הרכב האוטונומי כבר כאן" וכי הוא מעריך שהיא תהפוך לראשונה בהיסטוריה עם פוטנציאל הכנסות של טריליוני דולרים. לדבריו, העובדה שכיום ישנם מאות מיליוני רכבים בכבישים וטריליוני מיילים שנוסעים בשנה, מעידה על הפוטנציאל העצום של השוק.


עם זאת, ההכנסות הנוכחיות של תחום הרכב באנבידיה עדיין קטנות יחסית בהשוואה לעסקי מרכזי הנתונים שלה, שמכניסים עשרות מיליארדי דולרים מדי רבעון. עם זאת, שיעור הצמיחה הגבוה של תחום הרכב והעובדה שהשוק הזה נמצא רק בתחילת הדרך, עשויים להפוך אותו לאחד מהמגזרים המבטיחים ביותר של החברה.


מה זה אומר למשקיעים?

המשקיעים עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות בעסקים אנבידיה והדבר העיקרי שמדאיג אותם כרגע הוא השחיקה ברווחיות. הדוחות הכספיים האחרונים של החברה הציגו זינוק חד בהכנסות, 39.3 מיליארד דולר ברבעון, מעל התחזיות של האנליסטים, אבל שחיקת שולי הרווח הגולמי (73% לעומת 76% לפני שנה) מעלה סימני שאלה לגבי המשך יכולתה של החברה לשמור על רווחיות כה גבוהה.


אנבידיה צופה הכנסות של 43 מיליארד דולר ברבעון הקרוב, אך סימני התחרות המתקרבת מצד AMD, אינטל ויצרניות אחרות עלולים להשפיע על קצב הצמיחה שלה בטווח הארוך. שאלות נוספות עולות סביב הצורך בהיקף כה גדול של שבבים מתקדמים, לאור המגמות החדשות בתחום הבינה המלאכותית שמציבות דגש על אימון מודלים חכם יותר ולא בהכרח על עוצמת חישוב גבוהה יותר, כמו מה שהציג הסטארטאפ הסיני DeepSeek. למרות זאת, ההשקעות של ענקיות הרכב בטכנולוגיות של אנבידיה, יחד עם המשך הפיתוח של מערכות נהיגה אוטונומיות, עשויות להפוך את חטיבת הרכב של החברה לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים שלה בשנים הקרובות.



תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רוכש שלדים 14/04/2025 15:55
    הגב לתגובה זו
    ממשיך לאסוף ומחכה בסבלנות. היום הקונים קצת הפריעו לאיסוף זול.
  • אנונימי 14/04/2025 18:20
    הגב לתגובה זו
    בוא נראה לאן תגיע.תפסיק לפמפם.
  • 1.
    דניאל 28/02/2025 19:27
    הגב לתגובה זו
    2025 שנת השינוי 2026 שנת הבוםinvz הגיע הזמן אחרי שנים של השקעהנסחרת כרגע בשווי של 150 מ דולר בלבד! פוטנציאל ענקתבקרו במשרדים ובמפעל בראש העין כל החברות הולכות לרכב האוטונומילאינוויז גם שתפ ענק עם מובילאי
לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.  

 שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.

לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".


וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט

WLDS הישראלית מזנקת 30% אחרי 410% אתמול - פתיחה חיובית בוול סטריט

האינפלציה השנתית בהתאם לציפיות, החודשית מפתיעה בעשירית האחוז ללמעלה - השוק לא מתמחר דרמה ובטוח ב-96% שהפד' יוריד ריבית בשבוע הבא; הישראלית מיקנעם שממשיכה לזנק אחרי שקפצה פי 5 אתמול - ומה קורה במניות השבבים?

מערכת ביזפורטל |

המסחר בניו יורק נפתח בעליות מתונות, על רקע הערכות בשוק שהאינפלציה שפורסמה לא צפויה לטרפד את הכוונה של הפד' להוריד את הריבית כבר בשבוע הבא.ה-S&P 500 מוסיף 0.30%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.4% והנאסד"ק עולה ב-0.42%.

מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש אוגוסט הציג עלייה חודשית של 0.4%, מעל הציפיות שעמדו על 0.3%, אבל במבט שנתי עמד בדיוק על התחזית 2.9%. גם מדד הליבה, שמנטרל מזון ואנרגיה, היה בהתאם לציפיות: עלייה של 0.3% בחודש ו-3.1% בשנה.

מי שקרא את המאמר שהכנו לפני פרסום המדד, הגיע מוכן לנתונים וידע לתת משמעות לנתונים מדד המחירים הכי קריטי בשנתיים האחרונות - מה ייחשב להפתעה ומה לאכזבה?.  בפועל המדד הוא 2.9%. יש שינוי של 0.4% בנתון החודשי לעומת צפי של 0.35, אבל השוק לא חושב שזו דרמה - ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה.

חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המוקדם היא מוסיפה 27%: אחרי שנתיים של מו"פ Wearable Devices 48.28%  מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס - המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום



נאסד"ק