אמזון
צילום: reuters

המנוע שמאחורי ההצלחה של אמזון - עכשיו זמין לכולם

ענקית המסחר המקוון מציעה לראשונה את טכנולוגיית הפרסום שלה לקמעונאים אחרים, כחלק ממגמה של הפיכת פתרונות פנימיים לשירותים מסחריים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אמזון קמעונאות


ענקית המסחר המקוון אמזון  Amazon.com Inc. 1.31%  השיקה שירות חדש המאפשר לקמעונאים אחרים להשתמש בטכנולוגיית הפרסום המתקדמת שלה. השירות, שנקרא Amazon Retail Ad Service, מציע פתרון פרסום מקיף לחנויות מקוונות בארצות הברית. בשנים האחרונות, אמזון הפכה לשחקנית משמעותית בשוק הפרסום הדיגיטלי. נתוני הרבעון האחרון מראים כי החברה גרפה הכנסות של 14.3 מיליארד דולר מפרסום, מה שממקם אותה במקום השלישי בתחום, אחרי אלפאבית (גוגל) ומטא.


המהלך החדש מאפשר לקמעונאים להציג מודעות ממוקדות הקשר באתרי האינטרנט שלהם, כולל בתוצאות חיפוש, דפי מוצרים ואזורים נוספים. החברות המשתמשות בשירות יוכלו לשלוט בעיצוב המודעות, מיקומן וכמותן.


מקור ההכנסות העיקרי של אמזון מפרסום מגיע ממודעות מוצר ממומנות, המבוססות על מילות מפתח ומאפשרות למותגים לקדם פריטים ספציפיים. לאורך השנים, החברה הגדילה משמעותית את נוכחות המודעות הללו בתוצאות החיפוש ובדפי המוצרים. למרות ההצלחה בתחום הפרסום, ההכנסות מתחום זה עדיין נמוכות משמעותית בהשוואה לעסקי הליבה של אמזון. המסחר המקוון הניב 61.4 מיליארד דולר ושירותי המחשוב בענן (AWS) הכניסו 27.4 מיליארד דולר ברבעון האחרון.


הטכנולוגיה החדשה פועלת על מערכות נפרדות מעסקי הקמעונאות של אמזון, כאשר הקמעונאים מנהלים את המידע שלהם דרך חשבונות AWS. בין לקוחותיה הראשונים של המערכת נמצאים קמעונאי הבריאות iHerb, סטארט-אפ המכולת האסייתית Weee! וחברת Oriental Trading Co.


פאולה דספינס, סמנכ"לית מדידת הפרסום באמזון, הדגישה כי המערכת תוכננה להיות מועילה לכל הצדדים: הקמעונאים, המפרסמים והצרכנים. לדבריה, החברה מצפה לראות כיצד השירות ישפר תוצאות, יגדיל מכירות ויעשיר את חוויית הקנייה. ההכרזה על השירות החדש מגיעה ימים ספורים לפני תערוכת הסחר השנתית של התאחדות הקמעונאות הלאומית, מה שמדגיש את חשיבותו האסטרטגית עבור אמזון.


הופכת פתרונות פנימיים לשירותים מסחריים

זו אינה הפעם הראשונה שאמזון מציעה את הטכנולוגיות הפנימיות שלה לשימוש חיצוני. AWS, למשל, החל כתשתית ענן לתמיכה בעסקי המסחר המקוון של החברה, והפך לעסק עצמאי בשנת 2006. השירות החדש עשוי לספק לאמזון נתונים רבי ערך שיסייעו לשפר את טכנולוגיית החיזוי וההמלצות של מערכת הפרסום שלה, מה שיחזק את מעמדה בשוק הפרסום הדיגיטלי.


בשנת 2022, אמזון השיקה את שירות Buy With Prime, המשלב את שירותי התשלום והמשלוחים של החברה עבור קמעונאים אחרים, מה שמדגים את המגמה המתמשכת של הפיכת פתרונות פנימיים לשירותים מסחריים. מחירי השירות החדש טרם פורסמו, אך ידוע כי החברות ישלמו על פי רמות השימוש. הדבר מאפשר גמישות לעסקים בגדלים שונים להשתמש במערכת.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה