טסלה עם ריקול של 700,000 רכבים - אבל הפעם משהו השתנה
מהפכת הריקולים של טסלה: br=""> arial="" sans-serif="">מיליוני רכבים מתוקנים בלחיצת כפתור, חוסכים זמן יקר ללקוחות ומציבים סטנדרט חדש לתעשייה
טסלה Tesla 1.27% , יצרנית הרכבים החשמליים האמריקאית, נמצאת בכותרות
פעם נוספת בשל הריקול הנרחב האחרון שלה. למרות שבדרך כלל ריקול זה לא דבר חיובי לחברות רכב, הריקול הזה מסמן שינוי חשוב בגישה של החברה ושל התעשייה כולה לבטיחות ואמינות.
בשעה
שרוב הריקולים דורשים מבעלי הרכב לקחת את מכוניותיהם למוסך, טסלה מובילה מהפכה שקטה המאפשרת לבצע אותם באמצעות עדכוני תוכנה מרחוק. הריקול האחרון של החברה, שהקיף כמעט 700 אלף מכוניות, פתר תקלה שיכולה הייתה להשפיע על מערכת ניטור לחץ האוויר בצמיגים. טסלה פעלה במהירות
ותיקנה את התקלה בעדכון תוכנה פשוט.

בעוד יצרניות רכב אחרות נאבקות כדי לדביק את הפער ולפתח יכולות עדכון תוכנה מרחוק, טסלה כבר חוסכת מיליוני דולרים ומשאבים יקרים. הריקולים של החברה לא דורשים מהלקוחות לקחת את המכוניות שלהם למוסך .
טסלה לעומת יצרניות אחרות
במבט ראשון, נראה שהריקולים שמבצעת טסלה מנופחים. טסלה הובילה
את הרשימה השנה עם למעלה מ-5 מיליון רכבים שנפגעו. אך מבט מעמיק יותר מראה תמונה שונה לגמרי. 99% מ"הריקולים" של טסלה מטופלים בעצם בלחיצת כפתור, דבר שאינו נחשב לרוב כריקול במובן המסורתי של המילה. למעשה, רק 39 אלף מכוניות של טסלה נזקקו השנה לתיקון פיזי, בהשוואה
לכ-3 מיליון מכוניות של פורד.
זה ההבדל בין תיקון בעיה באמצעות עדכון תוכנה לעומת לקיחת המכונית למוסך. בתעשייה שמתמודדת תדיר עם ריקולים, הגישה של טסלה מציגה פוטנציאל
עצום לשיפור הבטיחות והיעילות. אין ספק שכל יצרני הרכב בעתיד יאמצו את הגישה של עדכוני תוכנה מרחוק, במיוחד בעידן של מכוניות חשמליות ואוטונומיות. כשזה יקרה, המקרה של טסלה ישמש כמודל לחיקוי.
אבל כמובן שיש עוד דרך ארוכה לפנינו. בעוד הטכנולוגיה מתקדמת ומכוניות הופכות מורכבות יותר, גם מידת הסיכון עולה. לכן ריקולים ימשיכו להיות חלק בלתי נפרד מהענף, בלי קשר לאמצעי התיקון.
- המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
- המהפכה הרובוטית - לא רק טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה שוב משנה את תעשיית הרכב
הגישה החדשנית והיעילה של טסלה לריקולים, בשילוב עם ההכרה הרשמית של הרשויות בייחודיותה,
היא דוגמה נוספת לאופן שבו החברה של אילון מאסק דוחפת את התעשייה כולה לקדמה.
זה לא רק עניין של חיסכון כספי, אלא גם של שימוש מושכל בטכנולוגיה כדי לשפר את הבטיחות בכבישים
ולהגן על הנוסעים. זה שינוי פרדיגמה שישפיע על כל נהג ומשתמשי הדרך בעתיד.
לקראת נתוני המסירות של טסלה
ענקית הרכב תפרסם השבוע את נתוני המסירות שלה לרבעון הרביעי של 2024,
כאשר האנליסטים מעריכים שהחברה תדווח על מסירה של כ-510,000 כלי רכב, הערכה נמוכה במעט מתחזית החברה העומדת על 515,000, טסלה עצמה ממשיכה להפגין ביצועים מרשימים עם גידול צפוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז נמסרו 485,000 מכוניות.
למרות זאת, המשקיעים חוששים לנוכח התפתחויות אחרונות. CATL, אחד מספקי הסוללות המרכזיים של טסלה, הודיע על תוכניותיו לבצע
רישום משני בבורסת הונג קונג. צעד זה עשוי לחזק את מעמדה של CATL בשוק הגלובלי, אך מעורר חששות בקרב המשקיעים שהדבר יקרב את החברה הסינית למתחרותיה המקומיות ועלול להשפיע לרעה על הפעילות
מול טסלה.
בנוסף, טסלה מתמודדת עם תחרות גוברת בשוק הרכבים החשמליים הסיני. חברות אמריקאיות מתקשות לשמור על נתח השוק שלהן אל מול יצרניות מקומיות דוגמת
BYD ו-NIO הממשיכות להתרחב. לדוגמה, ג'נרל מוטורס חווה ירידה עקבית במכירות בסין מאז 2017.
יחד עם זאת, על אף האתגרים, טסלה ממשיכה להפגין עוצמה. החברה דיווחה על מכירות של 21,900 רכבים חשמליים בסין בשבוע הראשון של דצמבר, הישג המהווה שיא במכירות השבועיות ברבעון האחרון של 2024 מבין כל היצרניות.
- 3.דרור 31/12/2024 15:43הגב לתגובה זוטסלה מעדכנת את התוכנה ברכבים שלה מרחוק כבר יותר מעשר שנים. אין פה כל חדש חוץ מזה שNHTSA פתאום נזכרו שצריך להבחין בין ריקול לעדכון תוכנה. מאסק כבר שנים מבקש את זה אבל רק עכשיו כאשר פתאום יש לו השפעה על טראמפ הם מחליטים פתאום להענות.
- 2.Joe 30/12/2024 16:25הגב לתגובה זוותגיע הודעה נא לשל לאיזה אתר ורק אחרי התשלו הרכב יחזור לעבוד..נראה מופרממש לא
- 1.ובאותה מידה האקרי יכולי לנצל הטכנולוגיה לצרכיה. (ל"ת)מר יא 30/12/2024 11:59הגב לתגובה זו

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?
היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.
על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.
מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.
לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.
- מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם
- לראשונה מזה עשור: יותר מיליארדרים אמריקאיים מסיניים; מי נמצא בראש הרשימה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.

עוד גל קיצוצים בטידס: פיטורים של עד 10% מהעובדים בעולם
פחות משנה אחרי סבב צמצומים ראשון ובצל ירידה במניה והמיזוג, טידס מודיעה בתחילת החודש על פיטורים של עד כ-10% מהעובדים בעולם
בתחילת החודש מודיעה טידס Teads Holding 20.56% , לשעבר אאוטבריין, על סבב פיטורים נוסף שצפוי לכלול פחות מ-10% מכ-1,800 העובדים שלה בעולם. המהלך מגיע אחרי סיבוב קיצוצים קודם ובתוך שנה חלשה במיוחד במניה ובתוצאות. המניה נסחרת כיום סביב 0.59 דולר בלבד, סמוך לשפל השנתי של 0.57 דולר, ומשקפת לטידס שווי שוק של כ-67 מיליון דולר.
שני סבבי צמצום בזמן קצר
המיזוג בין אאוטבריין הישראלית לטידס הצרפתית הושלם בפברואר השנה, בעסקה שהיקפה הוערך בכמיליארד דולר. אאוטבריין רכשה את טידס, והחברה הממוזגת אימצה את השם טידס. המטרה הייתה לחבר בין תחום המלצות התוכן שבו התמחתה אאוטבריין לבין פעילות הווידאו והטלוויזיה המחוברת של טידס, וליצור פלטפורמת פרסום גדולה יותר באינטרנט הפתוח.
עם סגירת העסקה הכריזה טידס על תוכנית צמצום ראשונה, שכללה פיטורים של כ-200 עובדים, בערך 10% מהכוח המאוחד, כאשר רוב המשרות שנחתכו היו מחוץ לישראל. לפי הערכות החברה, מהלך ההתייעלות נועד לחסוך 65-75 מיליון דולר עד 2026, בין היתר דרך איחוד של תפקידים וביטול כפילויות שנוצרו במיזוג. אחרי הפיטורים הראשונים נותרו בקבוצה כ-2,000 עובדים.
כעת, בתחילת החודש, מגיע סיבוב קיצוצים נוסף, קטן יותר בהיקפו, שצפוי לפגוע בפחות מ-10% מהעובדים. גם הפעם עיקר המשרות שנכנסות לתוך תוכנית הצמצום נמצאות בארצות הברית ובאירופה, בעוד שהפעילות בישראל נפגעת פחות. בפועל, בתוך פחות משנה מהמיזוג, טידס מנהלת שני סבבי צמצום משמעותיים, במקביל לניסיון לייצב את העסק המאוחד.
- משנה כיוון: מובילאיי תפטר 200 עובדים - רובם בישראל
- 10,000 עובדים עשויים לאבד את עבודתם ב-UBS עד 2027
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניה חלשה אחרי פרסום התוצאות
בזמן שהחברה מנסה לסדר מחדש את מבנה ההוצאות, המניה מתקשה להתאושש. מאז תחילת השנה איבדה טידס חלק גדול משוויה, כולל ירידה חדה אחרי פרסום התוצאות לרבעון השלישי. שווי השוק נע סביב עשרות מיליוני דולרים בלבד, ברמה שנמוכה בהרבה מהיקף העסקה שממנה נולדה החברה הממוזגת ומהיקף החוב הפיננסי שעל המאזן.
