טסלה עם ריקול של 700,000 רכבים - אבל הפעם משהו השתנה
מהפכת הריקולים של טסלה: br=""> arial="" sans-serif="">מיליוני רכבים מתוקנים בלחיצת כפתור, חוסכים זמן יקר ללקוחות ומציבים סטנדרט חדש לתעשייה
טסלה Tesla -3.4% , יצרנית הרכבים החשמליים האמריקאית, נמצאת בכותרות
פעם נוספת בשל הריקול הנרחב האחרון שלה. למרות שבדרך כלל ריקול זה לא דבר חיובי לחברות רכב, הריקול הזה מסמן שינוי חשוב בגישה של החברה ושל התעשייה כולה לבטיחות ואמינות.
בשעה
שרוב הריקולים דורשים מבעלי הרכב לקחת את מכוניותיהם למוסך, טסלה מובילה מהפכה שקטה המאפשרת לבצע אותם באמצעות עדכוני תוכנה מרחוק. הריקול האחרון של החברה, שהקיף כמעט 700 אלף מכוניות, פתר תקלה שיכולה הייתה להשפיע על מערכת ניטור לחץ האוויר בצמיגים. טסלה פעלה במהירות
ותיקנה את התקלה בעדכון תוכנה פשוט.

בעוד יצרניות רכב אחרות נאבקות כדי לדביק את הפער ולפתח יכולות עדכון תוכנה מרחוק, טסלה כבר חוסכת מיליוני דולרים ומשאבים יקרים. הריקולים של החברה לא דורשים מהלקוחות לקחת את המכוניות שלהם למוסך .
טסלה לעומת יצרניות אחרות
במבט ראשון, נראה שהריקולים שמבצעת טסלה מנופחים. טסלה הובילה
את הרשימה השנה עם למעלה מ-5 מיליון רכבים שנפגעו. אך מבט מעמיק יותר מראה תמונה שונה לגמרי. 99% מ"הריקולים" של טסלה מטופלים בעצם בלחיצת כפתור, דבר שאינו נחשב לרוב כריקול במובן המסורתי של המילה. למעשה, רק 39 אלף מכוניות של טסלה נזקקו השנה לתיקון פיזי, בהשוואה
לכ-3 מיליון מכוניות של פורד.
זה ההבדל בין תיקון בעיה באמצעות עדכון תוכנה לעומת לקיחת המכונית למוסך. בתעשייה שמתמודדת תדיר עם ריקולים, הגישה של טסלה מציגה פוטנציאל
עצום לשיפור הבטיחות והיעילות. אין ספק שכל יצרני הרכב בעתיד יאמצו את הגישה של עדכוני תוכנה מרחוק, במיוחד בעידן של מכוניות חשמליות ואוטונומיות. כשזה יקרה, המקרה של טסלה ישמש כמודל לחיקוי.
אבל כמובן שיש עוד דרך ארוכה לפנינו. בעוד הטכנולוגיה מתקדמת ומכוניות הופכות מורכבות יותר, גם מידת הסיכון עולה. לכן ריקולים ימשיכו להיות חלק בלתי נפרד מהענף, בלי קשר לאמצעי התיקון.
- וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
- מובילאיי עולה; IBM וטסלה צונחות - ומה קורה בחוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה שוב משנה את תעשיית הרכב
הגישה החדשנית והיעילה של טסלה לריקולים, בשילוב עם ההכרה הרשמית של הרשויות בייחודיותה,
היא דוגמה נוספת לאופן שבו החברה של אילון מאסק דוחפת את התעשייה כולה לקדמה.
זה לא רק עניין של חיסכון כספי, אלא גם של שימוש מושכל בטכנולוגיה כדי לשפר את הבטיחות בכבישים
ולהגן על הנוסעים. זה שינוי פרדיגמה שישפיע על כל נהג ומשתמשי הדרך בעתיד.
לקראת נתוני המסירות של טסלה
ענקית הרכב תפרסם השבוע את נתוני המסירות שלה לרבעון הרביעי של 2024,
כאשר האנליסטים מעריכים שהחברה תדווח על מסירה של כ-510,000 כלי רכב, הערכה נמוכה במעט מתחזית החברה העומדת על 515,000, טסלה עצמה ממשיכה להפגין ביצועים מרשימים עם גידול צפוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז נמסרו 485,000 מכוניות.
למרות זאת, המשקיעים חוששים לנוכח התפתחויות אחרונות. CATL, אחד מספקי הסוללות המרכזיים של טסלה, הודיע על תוכניותיו לבצע
רישום משני בבורסת הונג קונג. צעד זה עשוי לחזק את מעמדה של CATL בשוק הגלובלי, אך מעורר חששות בקרב המשקיעים שהדבר יקרב את החברה הסינית למתחרותיה המקומיות ועלול להשפיע לרעה על הפעילות
מול טסלה.
בנוסף, טסלה מתמודדת עם תחרות גוברת בשוק הרכבים החשמליים הסיני. חברות אמריקאיות מתקשות לשמור על נתח השוק שלהן אל מול יצרניות מקומיות דוגמת
BYD ו-NIO הממשיכות להתרחב. לדוגמה, ג'נרל מוטורס חווה ירידה עקבית במכירות בסין מאז 2017.
יחד עם זאת, על אף האתגרים, טסלה ממשיכה להפגין עוצמה. החברה דיווחה על מכירות של 21,900 רכבים חשמליים בסין בשבוע הראשון של דצמבר, הישג המהווה שיא במכירות השבועיות ברבעון האחרון של 2024 מבין כל היצרניות.
- 3.דרור 31/12/2024 15:43הגב לתגובה זוטסלה מעדכנת את התוכנה ברכבים שלה מרחוק כבר יותר מעשר שנים. אין פה כל חדש חוץ מזה שNHTSA פתאום נזכרו שצריך להבחין בין ריקול לעדכון תוכנה. מאסק כבר שנים מבקש את זה אבל רק עכשיו כאשר פתאום יש לו השפעה על טראמפ הם מחליטים פתאום להענות.
- 2.Joe 30/12/2024 16:25הגב לתגובה זוותגיע הודעה נא לשל לאיזה אתר ורק אחרי התשלו הרכב יחזור לעבוד..נראה מופרממש לא
- 1.ובאותה מידה האקרי יכולי לנצל הטכנולוגיה לצרכיה. (ל"ת)מר יא 30/12/2024 11:59הגב לתגובה זו
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
