גולשים באינטרנט אפליקצייה משתמשים
צילום: Istock

סוף לטרטור: בעוד 3 חודשים התשתית וספק האינטרנט יאוחדו

במסגרת הרפורמה אותה מקדם משרד התקשורת, לא תתאפשר יותר מכירה מפוצלת של שירותי אינטרנט למנויים חדשים על גבי התשתית של חברת בזק, ולאחר מכן גם של חברת הוט. הרפורמה נועדה למנוע את גלגול האחריות ואת תשלום המנויים הרדומים שרווח בשנים האחרונות
תומר אמן |

משרד התקשורת דיווח היום כי הודיע לחברות התקשורת כי הרפורמה לביטול חובת הפיצול בין התשתית לספק מתקדמת ולפיו בעוד שלושה חודשים לא תתאפשר יותר מכירה מפוצלת של שירותי אינטרנט למנויים חדשים על גבי תשתית חברת בזק והוט. כזכור, לפני כחצי שנה הודיע שר התקשורת יועז הנדל כי תבוטל החובה שחלה על בעלות התשתית לפצל בין התשתית לספק, וזאת בסיומו של הליך שימוע שקיים המשרד.

הרפורמה מתאפשרת לאחר שחברות התשתית ביצעו התאמות שיבטיחו שלמתחרים תהיה גישה שוויונית ובלתי מפלה לשירותים שהן מספקות במסגרת השוק הסיטונאי. עד כה היה ניתן היה לרכוש את השירות בצורה מפוצלת באופן שבו הצרכן רכש שירות תשתית אינטרנט בנפרד ושירות ספק אינטרנט בנפרד.

הסדר זה פגע באיכות השירותים לצרכן בישראל כאשר אלו סבלו מתקלות ופעמים רבות טורטרו בין חברת התשתית לספק ולבסוף גם התפתחה בשוק תופעת "מנויים רדומים" - מצב בו מתבצע המשך תשלום לא מודע לחברת התקשורת למרות הפסקת קבלת השירותים ממנה. הרפורמה שתיכנס לתוקף באפריל בשלב זה לגבי תשתית חברת בזק בלבד, ולאחר מכן גם לתשתיות הוט, תשפר את מצבם של הצרכנים ושל התחרות בשוק האינטרנט בכמה אופנים, כך דווח. 

בראשונה יראה שיפור בשירות שיקבל הצרכן בתחומי האינטרנט באמצעות יצירת "כתובת אחת" – חברה אחת שממנה מקבל הצרכן שירות מלא, כך מקווים במשרד. בשנית, תתקיים הפסקת תופעת "זריקת האחריות" שהתפתחה כתוצאה מההפרדה בין חברת התשתית לספק בנושאי תקלות ושירות.

שלישית, יתבצע מזעור תופעת "המנויים הרדומים" שגרמה לפי ההערכות לתשלומים עודפים של כ-50 מיליון שקל מצד הצרכנים בישראל בשנה, עבור מוצר שלא השתמשו בו. לסיום, הרפורמה תייצר מנגנונים שיבטיחו שגם שחקנים קטנים וחדשים יוכלו לפעול באופן אפקטיבי, שוויוני ותחרותי אל מול בעלי התשתית במסגרת השוק הסיטונאי. בעלי התשתית יחתמו על הסכמים מחייבים עם חברות המבקשות לעשות שימוש בתשתית, הכוללים הסדרי פיצוי על הפרת תנאי ההסכם

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה

מצד אחד - ביטוח לאומי קפדן מאוד מול הציבור עד כדי שלפעמים מטרטר ומקשה ולא מקבל תביעות מוצדקות;  מצד שני - יש אנשים שמצליחים לגנוב מיליונים רבים מביטוח לאומי 

עמית בר |

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום רחב היקף נגד שלושה נאשמים שנחשדים בביצוע הונאה מתוחכמת ומתמשכת כלפי המוסד לביטוח לאומי. על פי כתב האישום, בין השנים 2020 ל-2023 הצליחו הנאשמים להוציא במרמה כ-2.6 מיליון שקל באמצעות הגשת תביעות נכות מזויפות, רובן בתחום האוטיזם.

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

הנאשמות המרכזיות, אודליה צריקר (46) מיוקנעם עילית ולנה שומינוב (40) מחולון, פעלו באמצעות שתי חברות שבבעלותן. השתיים פנו להורים לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי, הציגו עצמן כמסייעות מקצועיות לקבלת קצבאות, וביקשו מהם ייפוי כוח ומסמכים רפואיים. בהמשך, כך נטען, זייפו מסמכים רפואיים ואישורים מקצועיים, במטרה להציג מצגי שווא שלפיהם הילדים סובלים ממגבלות תפקודיות והתפתחותיות קשות בהרבה מהמציאות.

החקירה העלתה כי במקרים מסוימים השתמשו הנאשמות במסמכים אמיתיים שנערכו על ידי מומחים רפואיים ושינו בהם פרטים, ובמקרים אחרים יצרו מסמכים מזויפים לחלוטין תוך שימוש בחתימות של רופאים מבלי שידעו על כך. את המסמכים המזויפים הגישו לביטוח לאומי כדי לקבל אישורי זכאות לקצבאות נכות.

במרכז כתב האישום עומד גם קונסטנטין זרך (40), בן זוגה של שומינוב, שהתחזה לרופא בשם "קוסטה מור". לפי הנטען, זרך נפגש עם ילדים והוריהם, הציג עצמו כמומחה לניתוח התנהגות ואבחון, סיפק הנחיות והנפיק מסמכים ששימשו את הנאשמות בהגשת התביעות. בנוסף, הוא עצמו הגיש תביעה כוזבת לקבלת קצבת נכות, במסגרתה קיבל כ-134 אלף שקל.


הוציאו 13 מיליון שקל במרמה - קיבלו עמלה של 2.6 מיליון שקל