יש בשר: העלמות מס של מיליוני שקלים בשוק הבשר והאוכל הביתי
בביקורת של מע"מ ב-184 בתי עסק בענף הבשר ושירותי ההסעדה הביתיים נמצאו העלמות מס בהיקף של 3 מיליון שקלים, ועסקים שלא נרשמו במע"מ. בנוסף, גבתה הרשות 116,462,576 מיליון שקל, ועוקלו 106 כלי רכב, מ-1,277 חייבי מס.
במהלך ביקורת באזור הצפון, הגיעו המבקרים לעסק משפחתי בגליל, שבו התברר כי בעוד אח אחד רשום במע"מ כמגדל בקר, האח השני, שמנהל אטליז במקום עובד ללא רישום כלל. עוד במהלך הביקורת, נתפסו אלפי שקלים שלא נרשמו או תועדו, ומסמכים רבים המעידים על קיום עסקאות ללא רישום. שני האחים הוזמנו למשרדי מע"מ להמשך חקירה, ועל פי הערכה ראשונית הם חשודים בהעלמת כמיליון שקלים.
בביקורת נוספת באזור הצפון, הגיעו המבקרים לביקורת באטליז, שם מצאו את אחיו של בעל העסק בקופה, בעוד בעל העסק עצמו הסתתר מהמבקרים. כשהגיעו המבקרים למקום, ביקש האח שיעזבו את העסק ואף השחיז סכינים בהפגנתיות לעברם. לאחר הצגת צו החיפוש, זוהה בעל העסק והחל לשתף פעולה עם המבקרים. בעת ספירת הקופה עלה כי עסקאות בסכום אלפי שקלים לא הודפסו, וכן נמצאו סרטי קופה ויומנים המפרטים הכנסות ממזומן שלא נרשמו משנת 2017 ועד היום. בעקבות הביקורת ספרי העוסק יפסלו, והתיק הועבר להמשך טיפול במשרדי מע"מ.
- 4.מירי 23/08/2021 11:10הגב לתגובה זובמקום לנתנכל לסוטרים לכו על הכסף השחור.
- 3.דני 23/08/2021 10:28הגב לתגובה זושלא סיים יסודי נוהג בג’יפ גר בוילה וטס עם כל המשפחה לחו״ל ומהנדס לא גומר את החודש, חצי מדינה תשב בכלא
- 2.אנונימי 23/08/2021 10:10הגב לתגובה זולמה לא מציינים זאת?
- 1.אמיר 23/08/2021 09:52הגב לתגובה זולהפסיק לקבל מזומן, תשלום אך ורק באשראי
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
