יוסי וייס
צילום: התע"א

יוסי וייס מנכ"ל התעשייה האווירית פורש

זאת אחרי 6 שנים בתפקיד; התעשייה האווירית תמזג שלוש חטיבות לחטיבת תעופה אחת שהיקף פעילותה מעל ארבעה מיליארד שקל
מערכת Bizportal | (2)
נושאים בכתבה תעשייה

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, הודיע לדירקטוריון החברה על החלטתו לפרוש מתפקידו, זאת לאחר שייבחר מנכ"ל חדש לתעשייה האווירית ובתום הליך חפיפה מסודר.

וייס החל לכהן כמנכ"ל התעשייה האווירית, החברה הביטחונית הגדולה בישראל, בשנת 2012. במהלך כהונתו הוביל את החברה לשורה של הישגים, ובראשם גידול מרשים בהיקף החתימה על חוזים חדשים עם לקוחות ברחבי העולם, עד להגעה לשיא חסר תקדים של התקשרויות בהיקף של כ-5.5 מיליארד דולר בשנה החולפת, והבאת צבר ההזמנות של התעשייה האווירית לשיאו בכל הזמנים, כ-11 מיליארד דולר.

יוסי וייס: "אני מסיים את כהונתי כמנכ"ל החברה הביטחונית המובילה בישראל, שהיא גם חברת ההייטק הגדולה בארץ, לאורך שנים מהמוצלחות והסוערות בתולדותיה. הישגי השנים האחרונות מאפשרים לחברה לצעוד לעשור הקרוב כשהיא ערוכה לתחרות בשווקים הגלובליים ומוערכת בעולם כחברת טכנולוגיה חדשנית ומובילה. אני גאה להשאיר בחברה תשתית טכנולוגית ועסקית איתנה ותרבות ארגונית התואמת את הסביבה העסקית העכשווית. כל אלה מתבססים על הנכס הגדול ביותר של התעשייה האווירית- ההון האנושי שלה: עובדיה ומנהליה. אעביר בגאווה ובסיפוק את שרביט הניהול לדור הבא של מנהלים מוכשרים, תוך בטחון מלא שישכילו להמשיך ולהצעיד קדימה את התעשייה האווירית ולשמר את תרומתה העצומה לביטחון מדינת ישראל ולכלכלתה".

בשבועות הקרובים תוקם ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש לתעשייה האווירית. המנכ"ל סיכם עם יו"ר דירקטוריון החברה, הראל לוקר, כי יישאר בתפקידו עד לבחירת מנכ"ל חדש ולאורך תקופת החפיפה הנדרשת לטובת העברת מקל חלקה בכל הקשור לתחומי פעילותה הרבים והמגוונים של החברה.

בתוך כך, דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את הצעתו של יוסי וייס להקמת חטיבת תעופה שתרכז את כלל עסקי התעשייה האווירית בתחום התעופה. כיום פועלות בחברה שש חטיבות שמתנהלות בצורה עצמאית, עם מחזורי מכירות של כמה מיליארדי שקל לחטיבה. לאחר ביצוע השינוי תפעלנה ארבע חטיבות בלבד. חטיבת התעופה החדשה תתמקד בארבעה קווי עסקים ברורים: פיתוח וייצור כלי טייס, פיתוח וייצור מכלולים תעופתיים, הסבות והשבחות כלי טיס, ותחזוקת כלי טיס. לתפקיד מנהל החטיבה החדשה ימונה יוסי מלמד, המנהל כיום את חטיבת בדק.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הם כבר ייצרו משהו שעובד בתעשיה האווירית .? (ל"ת)
    בא 28/12/2017 13:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בניגוד לקצינים בחיל הים בפרשת הצוללות ליוסי כקצין בכיר (ל"ת)
    בח"י-שאפו על הישגיו 28/12/2017 13:15
    הגב לתגובה זו
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.