האזינו - ראש הממשלה מספק ראיון לתכנית הכלכלית של גל"צ
ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפק הערב ראיון לתכנית הכלכלית של גל"צ, רקע לאחר פרסום מדד פברואר שהפתיע ונותר ללא שינוי, ועל רקע נתוני הצמיחה הגבוהים והדיבורים על הורדת מסים.
וכך אמר נתניהו: "הנתונים של המשק מצוינים. הייתי רוצה שנעמוד על צמיחה של 5% - מספר עצום, צריך להתמיד בזה. יש לנו חזון של כלכלה חופשית יותר. הצמיחה היא לא יעד אלא אמצעי. עם הכסף הזה נוכל להטיב לחינוך ולרווחה".
לגבי צמצום הפערים בין המעמדות במשק אמר נתניהו: "התחלנו במקום גבוה, מאז 2005 אנחנו במגמת ירידה בין השאר בגלל היציאה לעבודה של הציבור החרדי, נשים ערביות וגברים חרדים, אגב יש עלייה מתמדת גם אצל גברים חרדים וגם אצל נשים ערביות, אבל לא מספיק".
יכול להיות זו העת להקצות את עודפי הגבייה לא להורדת מסים אלא למערכת הבריאות?
"אני לא שותף לדברים הללו משום שמאים בראים עיקר הכספים לחברה שלנו? רק כי הגדלנו את הכלכלה, התוצר של ישראל עומד על 4% בשנה, אנחנו על התוואי הזה בעזרת השם ומקווה שנוכל לחגוג עם שר האוצר בשנה הבאה עוד עלייה. מאין באה הצמיחה? מעידוד על ידי הפחתת מסים. תאר לך שהייתי מטיל מסים גבוהים - אף אחד לא היה בא. יש קשר הפוך בין שיעור המס לצמיחה. כאשר אתה יוצר כלכלה עם שיעור מס נמוך אתה יכול לקבל יותר הכנסות ממסים".
- דיווח סעודי: ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש של 60 יום
- שיחת הטלפון בין נתניהו וטראמפ: "מאוחדים בעמדותינו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכנסות המדינה ממכירות גז טבעי תלויות בין היתר על ירדן, הסיכון גדול.
"ברור לגמרי שיש גז בים בכמויות שיש הרבה מעבר למה שהמדינה צריכה. כדי להוציא את הגז צריך שזה יהיה כדאי וזה מה שהייתי צריך להוכיח. עכשיו מתחילים ליצור חוזים ויכול להיות שנגיע לייצוא גז לאירופה. תחשוב ש-60 אג' מכל שקל מגיעים לקופת המדינה. ישראל תהיה יצאנית אנרגיה. יש רגישויות כאן ואחרות אך התנופה של הוצאת הגז מהים תעשיר את מדינת ישראל. בניגוד למה שאומרים אי השיויון יורד. הוא באמת גבוה, לשמחתי הוא יורד. אני רצה שכולם יהיו בחלק הזה".
- 9.אור לגויים 16/03/2017 10:57הגב לתגובה זובכל מקום שיש בדל של הצלחה, ביבי מנכס אותה לעצמו. הוא לא סופר אף אחד בעיניים ובפרט לא דואג לפרגן לאף אחד ובפרט לא לשרי האוצר שהם השובינים הטבעיים להצלחה כלכלית, אבל כשיש כשלון חרוץ כמו צוק איתן ביבי מתאדה, הוא לא ידע, הוא לא היה מעורב, בוגי יעלון אשם! זה ראש ממשלה זה, זה חמור קופץ בראש, או שפן שנעלם במנהרות ,תלוי במקרה!
- 8.פינוקיו 16/03/2017 09:15הגב לתגובה זואלוף העולם בספינים שקרניים. כחלון ייטב לך אם תהיה גבר ותסיר ידיך מביבי אחרת תגמור כמוהו כשהעם הזה יתפקח בהתרסקות פוליטית מוחלטת
- 7.יד הנפץ 16/03/2017 01:19הגב לתגובה זוהעבודה- בירידה. במקום לסלול כבישים בגדה- שתוחזר, מוטב לסלול כבישים בריכוזי ערבים בקו הירוק.
- 6.עידן 15/03/2017 21:46הגב לתגובה זוהמראיין לא הקשה עליו כמעט בכלל לגבי משבר הדיור - המשבר החברתי כלכלי הגדול והמשמעותי והנוראי ביותר בעשור האחרון. והוא פשוט כמעט והתעלם מזה. מאד חבל.
- 5.כל הכבוד לממשלה!! (ל"ת)אזרח מרוצה 15/03/2017 21:45הגב לתגובה זו
- הכלכלה כאן מצליחה למרות הממשלה (ל"ת)סמואלסון 15/03/2017 22:51הגב לתגובה זו
- 4.אזרח 15/03/2017 20:57הגב לתגובה זובלה בלה בלה בלהההההה..הצילו. כמה אפשר לברבר על עצמו. ...
- 3.כרעי תרנגולת 15/03/2017 20:48הגב לתגובה זוועכשיו BB אומר שהוא מקווה שנייצא גז גם לאירופה (חוץ מירדן)...?
- 2.זהו ראש ממשלה טמבל עם דיפלומה. (ל"ת)אלי 15/03/2017 20:13הגב לתגובה זו
- 1.אתה יותר בר מזל מכלכלן. (ל"ת)לא שמאלני 15/03/2017 20:01הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".