כסף גדול: שימו לב לסכום שחוסכת משפחה ממוצעת - בשל ירידת מחיר הדלק
בסוף יוני 2014 נסחר הנפט במחיר של מעל 100 דולר ונראה היה שהכוחות הגדולים פועלים כתמיד להשאירו ברמות הגבוהות האלו, אבל אז נפל דבר בעולם כאשר אותם כוחות פתחו בתחרות חריפה זה בזה והתוצאה היא קריסה דרמטית של מחיר החבית. שנה וחצי לאחר אותה רמת שיא, מחיר הנפט נסחר כעת סביב 33 דולר בלבד, ואמנם הקריסה הזו הביאה כלכלות כמו רוסיה, סעודיה ואחרות לסחרור מסוכן ואפילו ארה"ב החלה להרגיש את ההשלכות השליליות של המפולת בנפט, אבל דבר אחד ברור - הנהגים מחייכים.
ביולי 2014 שילם הנהג הישראלי 7.62 שקלים על ליטר דלק בתחנות בשירות עצמי, עם תחילת 2016 הוא משלם 5.78 שקלים בלבד, הוזלה מצטברת של 24%. אם ניקח בחשבון שמיכל דלק של מכונית משפחתית ממוצעת (למשל טויוטה קורולה) הוא 50 ליטר, נראה שתדלוק מיכל מלא שעלה בזמנו 381 שקלים, עולה כיום 289 שקלים. כלומר 92 שקלים נשארים בכיס של הנהג בכל פעם שהוא מגיע לתחנה עם מיכל מרוקן.
לפי נתונים של מכון האנרגיה והסביב, ההוצאה על דלק עמדה ביולי 2014 על 1,562.1 אלף שקל בחודש בממוצע, ואילו כעת וההוצאה הממוצעת של משקי הבית צפויה לעמוד על 1,184.9 אלף שקל בממוצע. מדובר בחיסכון של 377.2 שקל למשפחה. במידה ומחיר הנפט ישאר ברמות הנוכחיות, מדובר בחיסכון של 4,526.4 שקל בשנה, בהחלט כסף גדול.
- 12.לילי 08/01/2016 17:38הגב לתגובה זוותפסיקו לבלבל את המוח כמה חסכה משפחה
- 11.ranr 08/01/2016 16:26הגב לתגובה זולמרות שלמעט חברי הכנסת וצמודיהם, השכר בישראל לא עלה בצמוד לרווחי המעסיקים, יחסית לשאר המדינות המפותחות (OECDׂ) מצבם הכלכלי של הישראלים טוב בהחלט לפני מיסוי ומהגרועים ביותר, אחרי המיסים הישירים והעקיפים המושתים עלינו.
- 10.ausalo 08/01/2016 16:22הגב לתגובה זוזה ההבדל מחיר הדלק ירד בעולם 67% ואצלנו רק 24%
- 9.מדינת גנבים ביבי לא יוריד כי הוא בונה בית וקונה מטוס פר (ל"ת)תום 08/01/2016 13:16הגב לתגובה זו
- 8.אתם מדברים על חיסכון בארץ או בעולם? (ל"ת)חנה 08/01/2016 12:06הגב לתגובה זו
- 7.אוקטן 08/01/2016 11:56הגב לתגובה זורגע הוא לא הבטיח הפחתת מיסים? אז איך זה שהבלו עולה? אבל הוא מלך הצליח להוריד את מחיר הדלק בעולם ורק בזכותו אנחנו משלמים פחות .צריך לבחור בו שוב גם בבחירות הבאות שלנצח יהיה ראש הממשלה שלנו .אולי בעוד 50 שנה הוא יקיים סוף סוף את מה שהוא מבטיח לציבור.
- 6.1,562.1 אלף שקל = 1.5 מיליון ש"ח (ל"ת)סופרת 08/01/2016 11:50הגב לתגובה זו
- 5.תשובה 08/01/2016 11:49הגב לתגובה זואז תחשבו כמה היינו חוסכים ללא ממשלה מוצצת דם.
- 4.סרגיי 08/01/2016 11:37הגב לתגובה זומס מקומי ומס פדראלי..... מסכנה - גונבים אותנו.
- 3.המדינה גובה 17 מילארד על בלו - שיורידו לחצי גנבים! (ל"ת)אבי 08/01/2016 11:32הגב לתגובה זו
- 2.יונתן הקטן 08/01/2016 11:24הגב לתגובה זוכתבה מטומטמת שלא מבין את מטרתה. מחיר הדלק ירד אז גם הוא ירד לנהגים!! איזו גאונות!!! מה המטרה שלך? להגיד שהדלק זול? גונבים אותנו במס!!!!
- דן 08/01/2016 16:28הגב לתגובה זוגם עם ירידת הדלק הבנזין ירד אמנם אבל המיסוי עלה ל 67%!!
- 1.אנחנו נהנים יותר 08/01/2016 11:16הגב לתגובה זוהאמריקאי שילם הרבה פחות על דלק עוד לפני ההוזלה. בנוסף לכך השכר המשפחתי של האמריקאים גדול הרבה יותר. לכן דלק לשתי מכוניות זה הוצאה די שולית אצלהם. נניח 3% מסך ההוצאות. המחירים ירדו מאז, אבל לחסוך שני שליש מהוצאה שגם ככה היא קטנה, לא עוזר הרבה. הם חסכו 2% מההוצאה החודשית שלהם, אנחנו חסכנו 3%
- קליפ 08/01/2016 13:29הגב לתגובה זודי לבכיינות של הסמאל המטורף והשקרן. רק להאשים את שרה הצדיקה יודעים???
- ערן 08/01/2016 15:21ומפגר
משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת
החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10%
מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה
מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה.
לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא
גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.
לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם.
עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל. שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- מינוי חדש במשרד התקשורת: לילך וינשטוק מונתה למשנה למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.
משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת
החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10%
מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה
מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה.
לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא
גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.
לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם.
עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל. שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- מינוי חדש במשרד התקשורת: לילך וינשטוק מונתה למשנה למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.
