אחת מקטלוג אוטו: יונדאי i35

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: יונדאי i35
מערכת אוטו |

יונדאי I35שם מלא: יונדאי i35
אחיות לפלטפורמה: קיה פורטה, יונדאי i30

מתחרות עיקריות: פורד פוקוס, מאזדה 3, אופל אסטרה, טויוטה קורולה, רנו פלואנס, שברולט קרוז, סקודה אוקטביה
 

כדאי לדעת עליה: ה-i35, המוכרת בעולם כאלנטרה, אינה מוצעת באירופה (שם מעדיפים את אחותה מחומשת הדלתות – יונדאי i30), ואנו מקבלים אותה ממפעלה של יונדאי בטורקיה.
באפריל 2010 הציגה יונדאי את הדור הנוכחי של המשפחתית סדאן שלה, והחמישי במספר בשושלת האלנטרה, או כאמור i35 בשמה החדש. מידות המכונית תפחו בכל מימד ובסיס גלגלים של 270 ס"מ – מציב אותה בקצה העליון של הקבוצה. בדור החדש נמצא מנוע 1.6 ליטר חדש שעושה שימוש בתזמון שסתומים משתנה והזרקת דלק, ומציע הספק מכובד: 132 כ"ס ו-16.1 קג"מ ב-4,850 סל"ד. תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים משלימה את מפרט ההנעה, המעניק שילוב מוצלח, נעים וחלק בין השניים. כמו כן, הביצועים בהחלט טובים ומספקים לקטגוריה.
 
 

בשנים האחרונות יונדאי החלה לשים דגש על עיצוב, והקו שמכונה 'פיסול זורם' מבשיל כאן לטעמנו למראה נאה ביותר, המשלב את החרטום הבולט עם סבכת האקסגון והפרופורציות המעניינות, המשוות לה מזוויות מסויימות מראה של מכונית קופה. בתחום ההתנהגות מתקבלת נוחות נסיעה סבירה, כאשר במהירות נמוכה קיימת רגישות לשיבושים קטנים, ובמהירות בין עירונית חסר ריסון מרכב. מנגד, התנהגות הכביש מפתיעה לטובה עם היגוי שמקבל משקל נכון בפניות. בסופו של דבר, מתקבלת מתחרה מאובזרת היטב, ראויה וטובה בשוק המשפחתיות. ה-i35 מציעה חבילה עם תמורה טובה למחיר, הנע בין 127,000-129,000 שקלים, בהתאם לרמת הגימור.
 
כל מה שטוב: עיצוב, אבזור, שילוב מנוע-גיר, תמורה.
כל מה שרע: נוחות בינונית, בידוד רעשים, מרווח ראש מאחור.
מה מקבלים: אחת המכוניות הבולטות בקבוצת המשפחתיות.
גרסה נבחרת: 1.6 אוטומטית Supreme – בגלל ההפרש הזניח במחיר מגרסת הכניסה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את התכנית שלו להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון; באבו דאבי הגיבו בחריפות והזהירו: "מהלך חד צדדי זה קו אדום שיערער את ההסכמים"

מנדי הניג |

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' העלה היום מחדש את נושא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, מהלך אותו הגדיר "צורך ביטחוני והיסטורי". בהצהרה שנשא לצד יו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ, הבהיר סמוטריץ' כי כוונתו היא להחיל את החוק הישראלי על 82% מהשטחים, תוך השארת 18% בלבד בידי הפלסטינים. "מקסימום שטח - מינימום ערבים", לדברי סמוטריץ'.

סמוטריץ' ציין שהמהלך זוכה לתמיכה רחבה בכנסת, כולל בקרב חלק מחברי האופוזיציה. "71 חברי כנסת תמכו בהחלטה, מול חמישה בלבד שהתנגדו", אמר. סמוטריץ' חזר והדגיש כי לדעתו מדובר בצעד שיש לגביו קונצנזוס לאומי, והוסיף כי הדיון שהוקפא צפוי להתחדש מחר בערב ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוא גם התייחס לאירועי ה-7 באוקטובר ואמר כי "מעט מאוד אנשים עוד חושבים שישראל יכולה להרשות לעצמה להכפיל את עזה פי עשרים ולתת לשטח כזה, ששולט גיאוגרפית על מרכזי האוכלוסייה, להפוך למדינת טרור". הוא הזכיר את החלטת הכנסת מלפני יותר משנה, שבה נשללה האפשרות להקמת מדינה פלסטינית, וטען כי ריבונות ישראלית היא הדרך להבטיח שמדינה כזו לא תקום.

באמירויות לא נשארו אדישים

זמן קצר לאחר הצהרתו, מסר גורם רשמי באיחוד האמירויות לסוכנות רויטרס כי כל מהלך ישראלי חד צדדי של סיפוח יהודה ושומרון יהווה מבחינתם "קו אדום". באבו דאבי הזהירו כי מהלך כזה יערער בצורה חמורה את הסכמי אברהם - ההסכמים שנחתמו ב־2020 והובילו לנורמליזציה ביחסים בין המדינות וגם יכול להעמיד בסכנה הסכמים עתידיים נוספים.

באמירויות הזכירו כי עצירת תוכניות הסיפוח הייתה אחד התנאים המרכזיים שהובילו לחתימת ההסכם מול ישראל. שר החוץ עבדאללה בן זאיד הדגיש אז בטקס החתימה כי נתניהו "בחר בשלום ועצר את הסיפוח בשטחים הפלסטיניים", והציג זאת כצעד שסלל את הדרך לנורמליזציה. "אנחנו עדים למגמה שתיצור מסלול טוב יותר למזרח התיכון", אמר אז בן זאיד.