האוצר מחזיר את הסולר לתחבורה לפיקוח; "ציי הרכב זוכים להנחה משמעותית"
מחירי הסולר שהשתוללו בשנים האחרונות צפויים לחזור פיקוח עם חתימת שר האוצר, יובל שטייניץ, על צו להחלת פיקוח על סולר לתחבורה בעקבות המלצתה של וועדת המחירים.
בשלב ראשון מוגדר הסולר כמוצר מפוקח ברמה הנמוכה ביותר, רמה שמחייבת דיווח על רווחיות ומחירים. בשלב שני שיתבצע בעוד מספר חודשים יקבע מחיר מקסימום לסולר לתחבורה שימכר לצרכן.
וועדת המחירים בדקה את הממצאים שהציגו משרד האנרגיה והרשות להגבלים עסקיים ומצאה כי מרווח השיווק לסולר שחברות הדלק גובות מהלקוחות גבוה באופן משמעותי ממרווח השיווק המפוקח שנגבה על ידי החברות במכירת בנזין, למרות שאין הבדל משמעותי במבנה העלויות.
עוד מצאה הועדה שמרווח השיווק לסולר שחברות הדלק גובות מלקוחות מזדמנים, ששיעורם גדל בשנים האחרונות, גבוה באופן משמעותי ממרווח השיווק שהן גובות מציי רכב.
נזכיר שהפיקוח על מחיר הסולר הוסר ב-1993 והפיקוח על הסולר המזוקק בבתי הזיקוק בחיפה הוסר ב-2007. חברות הדלק דיווחו בעבר שמכירת סולר למשאיות, מוניות ותחבורה עסקית מהווה מקור הכנסה שני בגודלו אחרי מכירות הבנזין.