יודע לנהל קמפיין בפייסבוק? השכר יכול לעלות על 20 אלף שקל
הוכחה לכך שמצבו של שוק התעסוקה הישראלי טוב בהרבה מהמצב באירופה או בארה"ב, התקבלה היום עם פירסום הסיכום החצי שנתי ל-2012 של חברת Jobinfo.
אחד התפקידים הלוהטים והמעניינים ביותר שנוצרו בשנה האחרונה בשוק הישראלי הוא "מנהל קמפיין בפייסבוק". "חברות gaming, מדיה ופורקס מחפשות כיום אנשים בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בהובלת קמפיינים, ניהול קבוצות ואופטימיזציה בפייסבוק. עד לא מזמן תפקיד זה היה מנוהל על ידי ספקים חיצוניים, ואילו כיום חברות מוכנות לשלם שכר של 20 אלף שקל ומעלה לאדם בעל הניסיון המתאים." אמרה שרית מלכה, דירקטור פעילות ההשמה בחברה.
מניתוח נתוני גיוסי העובדים של חברת Jobinfo המתמחה בהשמה בתחום ההייטק, פיננסים וביומד בשוק ההייטק, עולה עוד כי בחצי הראשון של שנת 2012 נרשמה עליה של 15% בביקוש לתפקידי שיווק ומכירות ביחס לתקופה המקבילה ב2011 עם המשך מגמה ברורה בגיוס אנשי קידום אתרים (SEO/SEM/PPC), אנשי Affiliate, מנהלי קהילות אינטרנטיות ואנשי מרקום.
תפקידי המרקום, הכוללים את ניהול כל תמהיל התקשורת השיווקית של החברה, חזרו להיות מבוקשים ובגדול, כאשר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נרשמה עלייה של כ-24% בביקוש חברות ההייטק לאנשי ומנהלי מרקום. נכון להיום, אנשי מרקום עם 0-5 שנות ניסיון מרוויחים כ- 10-15 אלף שקל בחודש ומנהלי מרקום בעלי ניסיון של 5 שנים ומעלה מרוויחים 15-20 אלף שקל בחודש.
"בתקופות משבר כלכלית או האטה כלכלית, נהוג לצמצם את תפקידי המרקום והשיווק ולמקד את המשאבים במכירות על מנת להגדיל הכנסות ולפתוח ערוצי הפצה חדשים. אחת מהשפעות המשבר האחרון הייתה במיזוג תפקיד מנהל השיווק עם תפקיד המרקום ובצמצומו בצורה משמעותית עד להיעלמותו ממפת הביקושים בגיוסי עובדי הייטק. "בעקבות החדירה לשווקים חדשים והחזרת תקציבים לפעילות אסטרטגית ארוכת טווח למחלקות השיווק, אנו עדים כיום לעליה מחודשת בביקושים לאנשי ומנהלי מרקום".